איך להתחיל לכתוב את הסיפור האישי שלכם

אם אתם מכוונים להיות מובילים בתחומכם, לבלוט, להשפיע, 'לצאת לאור' מבחינה אישית ועסקית ולהגדיל משמעותית את כמות הלקוחות וההכנסות שלכם.

אם אתם רוצים לבנות את עצמכם כמותג.

זה אומר, שעליכם לחשוב מראש, לתכנן ולהוציא לפועל מהלכים שונים שיעזרו לכם לקדם את עצמכם ואת העסק שלכם.

הדרך לעשות זאת היא באמצעות מיתוג המשלב אסטרטגיה ויצירתיות גם יחד.

כך שלאורך הדרך, לכל מה שאתם עושים עליכם לקחת בחשבון את ההיבט התוכני ('מה' אתם אומרים) ואת ההיבט החזותי ('איך זה נראה').

שני היבטים שאינם ניתנים להפרדה, כשאתם בונים מותג.

אחד המרכיבים המרכזיים של המיתוג הוא 'לספר סיפור'.

כשאנחנו מדברים על 'מיתוג עסקי' (Business branding) המיקוד יהיה בסיפור של העסק, המוצרים והשירותים.

ואילו כשאנחנו מדברים על 'מיתוג אישי' (Personal branding) המיקוד יהיה על הסיפור שלכם.

השאלה היא, איך מתחילים לכתוב את הסיפור הזה?

אולי אתם מרגישים שלא באמת עשיתם יותר מידי דברים בחייכם, או שהסיפור שלכם לא כזה מעניין. אולי קשה לכם לזכור את רשימת המיומנויות והיכולות שלכם.

פגי קלאוס (peggy klaus) סופרת רבי מכר ומרצה בתחומי מנהיגות ותקשורת מציעה את 'מבדק 12 המפתחות' שהתשובות עליהן יהוו את הבסיס ליצירת הסיפור האישי שלכם:

שאלה מס.1: מהם לדעתכם ולדעת המכרים שלכם חמישה דברים חיוביים באישיותכם?

שאלה מס.2: מהם עשרת הדברים המעניינים ביותר שעשיתם או שקרו לכם?

שאלה מס.3: מה אתם עשוים למחייתכם וכיצד הגעתם לתחום שאתם עוסקים בו?

שאלה מס.4: מה גורם לכם לאהוב ולהיות מרוצים מהעבודה הנוכחית שלכם?

שאלה מס.5: כיצד עבודתכם הנוכחית מנצלת את הכישורים והיכולות שלכם ועל אילו מיזמים אתם עובדים כרגע שניתן להציגם לראווה?

שאלה מס.6: באילו הישגים בעבודתכם ובעשייה המקצועית והעסקית שלכם אתם הכי גאים?

שאלה מס.7: אילו מיומנויות חדשות רכשתם בשנה האחרונה?

שאלה מס.8: אילו מכשולים עברתם כדי להגיע למקום שאתם נמצאים בו היום, מבחינה מקצועית ומבחינה אישית, ואיזה לקחים חשובים ותובנות יש לכם מהשגיאות שעשיתם ומהדרך שעברתם?

שאלה מס.9: אילו הכשרות / לימודים השלמתם? ומה הרווחתם מהניסיון הזה?

שאלה מס.10: אל אילו ארגונים מקצועיים אתם קשורים וכיצד ('חברות', 'הנהלה', 'גזברות' וכד')?

שאלה מס.11: כיצד אתם מבלים את זמנכם הפנוי, לרבות תחביבים, תחומי עניין, ספורט ופעילויות התנדבותיות?

שאלה מס.12: באילו דרכים אתם משפיעים או הייתם רוצים להשפיע, על חייהם של אנשים אחרים?

אפשר לראות ב-12 המפתחות הללו מעין 'ספירת מלאי' של כל מה שעשיתם ועברתם עד לרגע זה:

מה השגתם? במה אתם גאים במיוחד? מה למדתם? ממי קיבלתם השראה? מה חשוב לכם ואתם נלהבים לגביו? במה אתם משקיעים את זמנכם? אילו מיומנויות ויכולות יש לכם? כיצד אתם מביאים אותם לידי ביטוי בחייכם? ועוד.

 

לדוגמה

# כיצד מצאתם את עבודתכם הראשונה.

# מה עשיתם כדי להתמודד עם אתגרים שונים כגון: מעבר מסטטוס של שכירים לסטטוס של עצמאיים, מעבר מתחום מקצועי אחד לתחום שונה או, מעבר מעבודה אחת לאחרת.

# כיצד פעלתם להשיג לקוח/ה חשוב/ה ומה עשיתם עבד לכם.

# כיצד הקמתם את העסק הפרטי שלכם מאפס.

# איזו מטרה שהלהיבה אתכם השגתם ואיך עשיתם זאת.

# אירוע כלשהו מעברכם שמלמד עליכם משהו שאחרים לא יודעים.

# תובנה כלשהי שלמדתם מהניסיון, מהנסיבות או ממישהי / מישהו אחר.

# חלום שהגשמתם בדרך מעוררת השראה.

 

חשוב שלא תענו רק בעל פה אלא תקדישו לכך זמן ותכתבו את התשובות שלכם, ושהן תהיינה בהישג יד כדי שתוכלו להשתמש בהן כשתרצו.

 

הכוונה היא שתצרו לעצמכם פיסות מידע שמבליטות את מה שחשוב לכם להבליט, שתומכות בדרך בה אתם רוצים להציג את עצמכם ומעבירות את המסרים המרכזיים שלכם.

 

מידע אותו תוכלו לספר בכל מיני צורות בהתאם לנסיבות המשתנות.

תוכלו לשלב את הסיפור המלא ו/או חלקים קטנים יותר של מידע ופרטים ממנו, בכל הזדמנות שתמצאו לנכון כמו: הצגה עצמית במפגש נטוורקינג, פוסטים שאתם כותבים, ריאיון שאתם עושים ועוד.

אני רוצה להזמין אתכם לפגישת אסטרטגיה למיתוג העסק שלכם מתנה! בשיחה נסתכל ממבט על העסק שלכם ונבין איך לספר את הסיפור האישי שלכם דרך המיתוג כך שיצור בידול ושיעזור לכם לייצר יותר מכירות והכנסות השנה.

שלכם,

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

נושאים נוספים שיעניינו אותך

צ'ק ליסט ללוגו מנצח

צ'ק ליסט ללוגו מנצח מהו לוגו מנצח? לוגו שעובד בשבילך 24/7 כלומר לוגו שמעביר נכונה את ערכי העסק והמסרים שלו בצורה מיידית. איך תדעו אם

קרא עוד »

מה מיתוג בעצם עושה?

מה מיתוג בעצם עושה? צריך להבין שמיתוג זה לא רק להראות "יפה" , מיתוג הוא בראש ובראשונה כלי אסתרטגי שדרכו הצופה מתחבר רגשית לעסק שלך

קרא עוד »

מיתוג עורכי דין

מיתוג לעורכי דין הוא מיתוג מורכב, כיוון שצריך להעביר את המסר בצורה פשוטה ומינימליסטית תוך התחשבות בהגבלות הגרפיות של המקצוע. הגבלות מבחינת העיצוב הגרפי: אפשר

קרא עוד »
השארת תגובה