שמירה על אחידות בנראות העסק בכל הפרסומים שלכם

אנחנו מדברים על איך להפוך את הנראות של העסק והמותג שלכם למקצועית, מזמינה ומושכת לקוחות חדשים.

בעידן בו יש שפע עסקים, אנשי/ות מקצוע, מוצרים ושירותים, אנשים שואלים "למה לקנות את המוצר או את השירות המסוים דווקא מכם"? "למה לעבוד דווקא עם עורך הדין הזה ולא עם עורך דין אחר"? 

כשיש כל כך הרבה אפשרויות אחרות לבחור מביניהן, אתם רוצים ליצור אצל אנשים העדפה להצעה שלכם על פני ההצעות של הקולגות שלכם.

הדרך לעשות זאת היא באמצעות מיתוג.

מיתוג כולל את שם העסק, משפט מלווה, סלוגן, לוגו, ומרכיבים גרפיים שונים המייצרים יחדיו קו עיצובי המזהה ומבדל את מה שרוצים למתג (למשל: עסק, מיזם, מוצר, שירות, מקום, רעיון, אדם). אפשר לומר שהמיתוג הוא למעשה  הדרך שבה אתם מציגים את עצמכם ואיך שהעסק שלכם נראה ויזואלית.

עסק ממותג שנראה מקצועי נתפס כעסק איכותי ומקצועי, הוא מקבל יותר פניות, ויותר פניות של לקוחות פוטנציאליים הופכות להסכמי עבודה של לקוחות משלמים.

מפני שאנשים רואים מיתוג שמושקעים בו משאבים של זמן, אנרגיות וגם כסף, הם מסיקים מכך שאתם  משקיעים באותו האופן גם במוצרים ובשירותים שאתם נותנים. ומרגישים שאתם תשקיעו כך גם בהם. זה עוזר להם לקצר משמעותית את תהליך החלטת הקניה ומניע אותם לקנות דווקא מכם.

כשהלקוחות הפוטנציאלים שלכם מקבלים רושם ראשוני טוב עליכם ועל העסק שלהם, והחוויה שלהם מכם ממשיכה להיות חיובית לכל אורך הדרך, בכל נקודת מפגש אתכם, בכל פרסום שלכם אליו הם נחשפים, הם יתרגשו מכם, הם יתאהבו בכם ובסופו של דבר, ירצו לקנות מכם מוצרים ושירותים.

לכן, חשוב שהפרסומים שלכם יראו הכי טוב שאפשר ושיהיה להם מראה אחיד  שיש בו את אותו קו עיצובי המזהה ומבדל את העסק שלכם מעסקים אחרים העוסקים בתחום דומה לשלכם.

הכוונה היא שבכל מקום שאתם נמצאים בו ובכל פרסום שלכם תישמרו על אותה שפה עיצובית ויזואלית המשלבת

צורות, סמלים, צבעים, כיתוב ומסרים החוזרים על עצמם שוב, ושוב, ושוב. חזרתיות כזו יוצרת חוויה צרכנית כוללת המאפשרת זיהוי מידי וחיבור רגשי בכל נקודות המפגש של הלקוחות הפוטנציאליים עם העסק, מוצריו ושירותיו. 

במילים אחרות, זה אומר שלא מספיק רק לעשות מיתוג. לא מספיק שיש לעסק שלכם שפה גרפית ייחודית.

אלא, חשוב שהשפה הזו תלווה את כל מה שאתם עושים. 

זה אומר בפועל שכל האלמנטים הויזואליים בערוצים שאתם פועלים בהם ובפרסומים שלכם מעוצבים באותה שפה גרפית.  

לדוגמה – דף הפייסבוק שלכם

באילו מקומות אתם יכולים להביא לידי ביטוי בדף ממותג את השפה העיצובית של העסק שלכם?

המקום המרכזי בו בא לידי ביטוי המיתוג שלכם הוא בכל התמונות שפייסבוק מאפשרת לכם להעלות: 

  • תמונת פרופיל: התמונה הריבועית הקטנה
  • תמונת נושא: הקאבר – התמונה המלבנית בתחילת הדף
  • תמונת פוסט: תמונה שאנחנו מצרפים כשכותבים פוסט
  • תמונה לפרסום ממומן: תמונה ריבועית שרצה בפרסום בפייסבוק

כשהנראות של הדף שלכם ושל הפרסומים שלכם היא מעוצבת בצורה אחידה בעקביות, עם הזמן, המרכיבים הגרפיים החוזרים שאתם משתמשים בהם נקשרים לעסק שלכם ומשמשים כסימני ההיכר שלו, הם נצרבים בתודעה של הקהל הרלוונטי שלכם, וכך העסק הופך למותג בעל זהות מובהקת. והוא נתפס כעסק אחד מגובש ומקצועי.

יישום העיקרון המיתוגי של אחידות עיצובית בדף הפייסבוק של סטודיו אינדיגו גרפיקס

בדף העסקי שלי, שמייצג את העסק שלי – סטודיו אינדיגו גרפיקס. אני תמיד אחזור בו אל הצבע הסגול – גם בלוגו גם בתמונת קאבר. גם בפרסומים שאני עושה וגם במודעות לממומן.   

בגלל שאני חוזרת ומשתמשת בצבע הזה ובלוגו על בסיס קבוע שוב ושוב, אנשים שנחשפים אל הדף שלי כבר מזהים מי אני. אני יכולה לספר שלפני כמה זמן הייתי במפגש של קבוצת נטוורקינג, הצגתי את העסק שלי, ומישהו אמר לי "אה כן אני מכיר אותך, זה הלוגו הזה עם הטיפה". למה זה קורה? כי אני פשוט חוזרת ומשלבת את השפה הגרפית הייחודית שמאפיינת את הסטודיו בכל הפרסומים. 

כשמרכיבי השפה הגרפית שלכם – לוגו, צבעים, גופנים (סוג הכתב), אייקונים, אלמנטים גרפיים, הסגנון והאווירה העיצובית, מלווים אתכם בקביעות ואינם משתנים מערוץ שיווקי אחד לאחר או מפרסום לפרסום, אתם נהנים ממספר יתרונות מוכחים:

העסק שלכם הופך לעסק בולט – כשכל מה שאתם עושים ומפרסמים 'מדבר באותה השפה העיצובית' ונראה מגובש ו'מהודק', אנשים זוכרים טוב יותר את העסק שלכם וממליצים עליו בכל הזדמנות לאנשים אחרים שהם מכירים. 

אנשים מזהים את העסק שלכם בקלות ובמהירות –  החזרתיות הויזואלית עוזרת לעסק שלכם "להיטמע בתודעה" של אנשים וגורמת להם לזכור ולזהות אותו דרך הנראות שלו. נוצר קישור (לא מודע לרוב) בין איך שהעסק נראה לבין הצורך במוצר או שירות. תחשבו לדוגמה, כמה פעמים ביקשו מכם המלצה והדבר הראשון שעלה לכם בתודעה היה עסק שהוא ממותג בהשוואה לעסקים בתחום שהם לא ממותגים?

העסק משדר תדמית ברורה – העסק נתפס כעסק אחד מגובש. עסק שיש לו תדמית ברורה  עסק כזה מצטייר כעסק מקצועי ולא כתחביב. זאת, בניגוד לעסקים שאינם ממותגים ובכל נקודת מפגש נראה כאילו מדובר במספר עסקים שאין ביניהם קשר. כשבכל פעם הוא נראה אחר, משדר משהו אחר ונראה תלוש ו"מחפש את עצמו". 

המסרים שרוצים להעביר עוברים בצורה טובה יותר – כשאתם חוזרים שוב ושוב על המסרים שלכם ומחזקים אותם בשפה גרפית שתומכת במה שאתם רוצים לומר, פשוט יותר להבין ולזכור אותם ולעבד את המידע מהר יותר.

נוצר אמון – כשיש הלימה ויזואלית בין מה שהעסק אומר על עצמו לבין איך שהוא נראה ומה שהוא משדר לאורך זמן, זה יוצר אמון ותחושה שאפשר לסמוך עליו ועליכם.

לדוגמה, פרוייקט נדל״ן יוקרתי שמציע מגורים בסטנדרט מאוד גבוה צריך לשדר יוקרה גם בנראות שלו בפרוספקטים ובפרסומים שלו. כך שהלקוח הפוטנציאלי שמחפש פרויקט כזה ירגיש שההצגה של הפרויקט תואמת לערכים שהוא מחפש שהם 'מגורים בסטנדרט גבוה' ו'יוקרה'.

הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מקבלים רושם טוב ראשוני, שני ושלישי –  כשהעסק שלכם נראה טוב מבחינה חזותית והרושם הראשוני מכם הוא חיובי, וזה נשאר כך גם במפגשים הנוספים עם העסק שלכם, זה 'עושה חשק' להכיר אתכם, ליצור קשר ואף לקנות מכם.

שמירה על אחידות עיצובית חוסכת לכם הרבה מאוד זמן והתלבטויות מיותרות – מפני שאתם לא צריכים להחליט כל פעם מחדש למשל, באיזה צבעים וגופנים להשתמש. 

מגדיל את מעורבות הקהל שלכם – כשאנשים כבר מזהים את העסק שלכם ומתחברים אליו רגשית, קל להם יותר, מבחינה פסיכולוגית לפעול. לשתף, לעשות לייק, להגיב, להוריד משהו, להירשם. כשיש יותר מעורבות, החשיפה של הפרסומים שלכם ושל העסק גדלה וזה יוצר עבורכם יותר הזדמנויות ואפשרויות עסקיות. 

לסיום, חשוב להדגיש שזה שאתם חוזרים שוב ושוב על אותה השפה הגרפית כך שכל מה שאתם עושים 'מדבר' באותה השפה העיצובית, לא אומר שאתם צריכים לעשות זאת בצורה משעממת. להיפך, ישנן דרכים שונות לגוון את הפרסומים שלכם בצורה שמושכת תשומת לב ויוצרת עניין.

בתמונה פריטים מהמיתוג של עדי הרפז – מנחת הורים, מומחית ליחסים בן הורים לילדים

אנחנו רואים חתימה דף פייסבוק ממותג, חתימה מעוצבת למייל, דף מצגת ונייר פירמה (דף מכתבים)

מוזמנים לכתוב לי בהודעה בוואטסאפ לקבלת שיחת ייעוץ ללא עלות, על מיתוג לעסק שלכם ועל האפשרויות לחבילות המיתוג השונות בסטודיו אינדיגו גרפיקס

נושאים נוספים שיעניינו אותך

צ'ק ליסט ללוגו מנצח

צ'ק ליסט ללוגו מנצח מהו לוגו מנצח? לוגו שעובד בשבילך 24/7 כלומר לוגו שמעביר נכונה את ערכי העסק והמסרים שלו בצורה מיידית. איך תדעו אם

קרא עוד »

מה מיתוג בעצם עושה?

מה מיתוג בעצם עושה? צריך להבין שמיתוג זה לא רק להראות "יפה" , מיתוג הוא בראש ובראשונה כלי אסתרטגי שדרכו הצופה מתחבר רגשית לעסק שלך

קרא עוד »

מיתוג עורכי דין

מיתוג לעורכי דין הוא מיתוג מורכב, כיוון שצריך להעביר את המסר בצורה פשוטה ומינימליסטית תוך התחשבות בהגבלות הגרפיות של המקצוע. הגבלות מבחינת העיצוב הגרפי: אפשר

קרא עוד »
השארת תגובה