איך תבנו אמון בכם בעסק ובמותג שלכם?

אמון הוא היסוד עליו בנויה כל מערכת יחסים מוצלחת. בין אם מדובר בחיים האישיים או בעסקים, אנחנו רוצים להתחבר ולעשות עסקים עם אנשים שאנחנו מאמינים להם ובהם וסומכים עליהם. אמון הוא דבר שלוקח הרבה מאוד זמן לבנות אותו שבועות, חודשים ואפילו שנים, בעוד שלהרוס אותו נדרש מעט מאוד זמן.

השאלה היא איך גורמים לקהל שלכם לבנות אמון – בכם, בעסק, במוצרים ובשירותים שלכם? איך להמשיך לחזק ולבסס את האמון הזה במשך הזמן ואיך להימנע מלפגוע בו.

הנה מספר רעיונות ששווה לבדוק:

תנו 'פנים' לעסק או למותג שלכם

ככל שאנשים ירגישו שהם יכולים להזדהות ולהתחבר אליכם ברמה האישית, הם ירגישו יותר ביטחון ונכונות לקנות מכם, להמליץ עליכם ולהיות חלק מהקהילה שלכם.

מה עושים?

  • הציגו צדדים שונים של עצמכם – מבחינה אישית, מקצועית ועסקית.
  • הוסיפו תמונות שלכם היכן שאפשר – לדוגמה: תמונות פורטרט, תמונות שלכם במהלך העבודה, תמונות 'אווירה' ממקום העבודה והבית שלכם.
  • צלמו סרטון וידאו תדמיתי קצר – שבו תציגו את עצמכם ואת הפתרונות שאתם מציעים.
  • פרטו כיצד ניתן ליצור עמכם קשר בדרכים שונות – במייל, במדיות החברתיות ובאמצעות עמוד יצירת קשר באתר האינטרנט שלכם.

היו שקופים כמה שאפשר וספקו את כל המידע שנדרש כדי לקנות מכם

אנשים היום 'קצרים' בזמן ואינם פנויים רגשית יותר מידי ולכן, רוצים שיגישו להם את כל המידע שהם זקוקים לו כדי לקבל החלטת קנייה, בצורה זמינה וברורה.

מה עושים?

הקדישו מספר דקות לשרטט את 'מסע הלקוחות' שלכם – וכתבו לעצמכם לאיזה מידע הם זקוקים כדי להחליט לקנות מכם מוצרים ושירותים?

לדוגמה:

  • פירוט של מה בדיוק אתם מציעים.
  • כיצד הפתרונות שלכם יועילו להם וישפיעו על חייהם לטובה?
  • כמה זה עולה?
  • איך אפשר לקבל את המוצרים והשירותים שקונים מכם.
  • האם יש לכם חנות פיזית או מקוונת? מה כתובת החנות? היכן היא ממוקמת?
  • איך אפשר לקבל פרטים נוספים או לשאול שאלות אם ישנן.
  • מה קורה אם יש בעיה עם המוצר שנרכש מכם.

ככל שתתנו מספיק מידע (רלוונטי) בערוצי השיווק בהם אתם מתקשרים עם הקהל שלכם, תחסכו להם ולכם זמן, אנרגיות וכסף מיותר, והם יעריכו זאת מאוד.

הקלו על החיים של הקהל שלכם

בוודאי גם אתם נתקלתם בעסקים בהם היה ברור שניתנה תשומת לב רבה לנוחות הלקוחות לעומת מקומות שבהם ברור שאף אחד לא ממש חשב עליהם.

לקוחות מרגישים מתי הם חשובים ומתי כל מה שחשוב זו 'המכירה' ומגיבים בהתאם.

מה עושים?

בין אם מדובר באתר האינטרנט שלכם, בחלל פיזי כלשהו, ובין אם אתם מוכרים מוצר או שירות, 'שחקו' בתפקיד הלקוחות שלכם.

תראו האם יש משהו שאתם יכולים לעשות באיזושהי נקודת מפגש של הלקוחות עם העסק שלכם כדי שיהיה להם יותר קל, יותר נעים, יותר נוח?

בכל מה שאתם עושים חשבו גם מנקודת המבט של הלקוחות שלכם, תנו להם את ההרגשה שחשבתם עליהם, שאכפת לכם מהם.

לדוגמה

  • הקלו על אנשים למצוא אתכם – היו נוכחים היכן שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם נמצאים.
  • הקלו עליהם לנווט באתר האינטרנט שלכם – ולהגיע בדיוק לאן שהם רוצים.
  • הקלו עליהם לקרוא – את הטקסטים שלכם.
  • הקלו עליהם להבין את הצעת המכירה שלכם – (מה בדיוק אתם מציעים? למי זה מתאים ולמי לא? כמה זה עולה? איך? המוצר או השירות יסופקו להם?).
  • שלבו מגוון פורמטים של תכנים – כדי לאפשר לאנשים לצרוך את התכנים שלכם בדרך הנוחה להם.
  • שלבו היבט של נגישות לכל מה שאתם עושים – כדי לאפשר למגוון אוכלוסיות ליהנות מהמוצרים והשירותים שלכם.

הקפידו לקיים את ההבטחות שלכם

אמון נבנה ומתבסס לאורך זמן, מעוד ועוד אינטראקציות חיוביות המתקיימות בין הצדדים.

מה עושים?

  • עמדו תמיד במילה שלכם (או שלא תבטיחו).
  • גם בהבטחת המותג הגדולה לגבי מה שהמוצרים והשירותים שלכם יכולים או לא יכולים לעשות, וגם בהתנהלות היומיומית שלכם.
    לדוגמה:
  • עשו לעצמכם נוהג לענות לאנשים מקסימום תוך 48 שעות מרגע שפנו אליכם.
  • החזירו צלצול אם אמרתם שתתקשרו.
  • חזרו עם תשובה אחרי שביררתם את מה שהתחייבתם לברר.

שדרו שאתם מומחים/יות בתחומכם

אני יודעת שיש שלא אוהבים את המילה הזאת 'מומחה' למרות זאת, הניסיון מראה שאנשים סומכים יותר על אנשים שהם תופסים כמומחיות/ים בתחומם וכמצליחים.

מה עושים?

המשיכו ללמוד, להתעדכן במה חדש, ולהתפתח מבחינה אישית, מקצועית ועסקית – כל הזמן.

שתפו את הקהל שלכם בתכנים שיש בהם הרבה ערך עבורו ולא רק בתכנים מכירתיים.

בכל מפגש אתכם תנו את התחושה שאתם יודעים על מה שאתם מדברים, שאתם מכבדים את התחום שאתם עוסקים בו.

ספקו הוכחות חברתיות ועדויות עליכם ועל הצלחתכם מאחרים/ות

אנשים מאוד מושפעים מדעות של אחרים ולעיתים קרובות אנחנו נסמוך על מי שהמשפחה והחברים שלנו אומרים לנו שכדאי לנו לסמוך.

מה עושים?

  • ספקו הוכחות חברתיות – לדוגמה: הישגים יוצאי דופן שהישגתם, חלומות שהגשמתם, לקוחות גדולים, פרויקטים מיוחדים.
  • שתפו בהצלחות שלכם, בדברים שעשיתם ואתם גאים במיוחד.
  • פרסמו המלצות וחוות דעת חיוביות של לקוחות מרוצים ואנשים שעבדתם עימם.

היו אותנטיים

אנשים בוטחים יותר באנשים שהם תופסים כ'אמיתיים'.

מה עושים?

הישארו אתם! אין טעם לנסות להיות 'מישהו אחר', מישהו שהוא לא אתם, כפי שאולי (בטעות) אתם חושבים שהקהל שלכם רוצה שתהיו.

העמדת פנים בסוף מתגלה, מה גם שהיא תגזול מכם הרבה מידי כוחות פיזיים ונפשיים, כך שפשוט חבל על הבזבוז המיותר של האנרגיות מלכתחילה.

בואו ממקום של שפע שאומר שיש מקום לכולם וכל אחד מוצא את הקהל ואת הלקוחות המתאימים לו ולעסק שלו. אף אחד לא יכול לשרת את כולם ולהתאים לכולם, וזה בסדר גמור.

חשבו מה החוזקות שלכם, היכן התשוקה שלכם, ואיך אתם יכולים לשרת את הקהל שלכם בדרך הטובה ביותר עבורו – ובזה תתמקדו.

התנהלו כמו 'עסק' ולא כמו 'תחביב'

אנשים מזהים היטב מתי מדובר בעסק ומתי בתחביב.

מה עושים?

החליטו שהגיע הזמן להתנהל כעסק, ושבו וחשבו מה זה בדיוק אומר מבחינתכם.

לדוגמה: לקבוע שעות פעילות מוגדרות לעסק, לסנן את הלקוחות שאתם מוכנים לעבוד עימם, לתמחר כמו שצריך את המוצרים ואת השירותים שלכם, להתחיל להעסיק אנשי/ות מקצוע, לעבוד בצורה מסודרת, להכניס אוטומציה לעסק ולייעל את מה שאתם עושים, לעשות מיתוג (אישי / עסקי) ועוד.

בדקו שיש התאמה בין התדמית שאתם רוצים לשדר לאיך שאתם נראים בפועל

הדרך שבה אתם אומרים את הדברים (ה'איך) חשובה לא פחות מה'מה', בכל הנוגע לאמינות שלכם.

מה עושים?

  • אם אתם מצהירים על עצמכם שאתם 'בוטיק יוקרתי לתכשיטים מעוצבים' – חשוב שזה גם מה שתשדרו מבחינת נראות העסק.
  • אם אתם רואים בעצמכם אמנים ייחודיים – הציגו את העבודות שלכם בצורה ייחודית, יוצאת דופן ו'מדליקה'.
  • אם אתם עוסקים בסטיילינג – כדאי שתתלבשו בצורה ייצוגית.
  • אם אתם רוצים שיתפסו אתכם כעסק מקצועי, אמין ומחויב ללקוחות – בדקו האם המיתוג שלכם באמת משדר את המסר שאתם רוצים להעביר לקהל שלכם.

לסיכום, בשביל לבנות אמון לאורך זמן בינכם ובין הקהל שלכם:

  • תנו 'פנים' לעסק או למותג שלכם.
  • היו שקופים כמה שאפשר וספקו את כל המידע שנדרש כדי לקנות מכם.
  • הקלו על החיים של הקהל שלכם.
  • שדרו שאתם מומחים/יות בתחומכם.
  • ספקו הוכחות חברתיות ועדויות עליכם ועל הצלחתכם מאחרים/ות.
  • היו אותנטיים.
  • התנהלו כמו 'עסק' ולא כמו 'תחביב'.

שלכם,

רוצים עוד טיפים ומאמרים מעניינים בנושאי מיתוג, ניראות ותדמית? הצטרפו לניוזלטר של הסטודיו!

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

נושאים נוספים שיעניינו אותך

צ'ק ליסט ללוגו מנצח

צ'ק ליסט ללוגו מנצח מהו לוגו מנצח? לוגו שעובד בשבילך 24/7 כלומר לוגו שמעביר נכונה את ערכי העסק והמסרים שלו בצורה מיידית. איך תדעו אם

קרא עוד »

מה מיתוג בעצם עושה?

מה מיתוג בעצם עושה? צריך להבין שמיתוג זה לא רק להראות "יפה" , מיתוג הוא בראש ובראשונה כלי אסתרטגי שדרכו הצופה מתחבר רגשית לעסק שלך

קרא עוד »

מיתוג עורכי דין

מיתוג לעורכי דין הוא מיתוג מורכב, כיוון שצריך להעביר את המסר בצורה פשוטה ומינימליסטית תוך התחשבות בהגבלות הגרפיות של המקצוע. הגבלות מבחינת העיצוב הגרפי: אפשר

קרא עוד »
השארת תגובה