מהו מיתוג מחדש ואיך יודעים מתי נכון למתג מחדש?

מהו מיתוג מחדש ואיך יודעים מתי נכון למתג מחדש?

הלוגו הוא סימן ההיכר שמזהה את העסק שלכם.

זהו סמל חזותי רב משמעות שיש לו תפקידים רבים, המשמש כנכס כלכלי לעסק ומספק לו יתרונות שונים. 

לוגו במיטבו, איננו מסתכם רק בגרפיקה אלא, יש לו משמעות ויכולת להעביר מסרים בצורה שמדברת גם אל הרגש וגם אל השכל. באמצעות המרכיבים השונים שלו: 

הצבעים, סוג הגופן (הכתב) והמאפיינים של האותיות – עובי, מידת ה"חספוס", הזרימה והקריאות שלהן. כמו גם היצירתיות והסגנון הכללי שהלוגו משדר (למשל "רציני/קליל", "שמרני/חדשני", "אופנתי" וכד').

לכל המאפיינים הללו תפקיד חשוב בהעברת המסר ובניית התדמית שרוצים לשדר.

אם נוסיף את העובדה שתהליך המיתוג לוקח זמן ומצריך השקעה של משאבים (זמן, אנרגיות וכסף),  זה מובן מדוע לא נהוג לשנות ולחדש את הלוגו לעיתים תכופות, אלא רק מסיבות ייחודיות.

סיבה טובה כזאת היא כשאתם רוצים לעשות ללוגו שלכם 'מיתוג מחדש'.

מהו מיתוג מחדש (Rebranding)?

'מיתוג מחדש' זו למעשה, אסטרטגיה שיווקית של יצירת תדמית מחודשת למותג, עסק, או מוצר קיים. 

היות והלוגו הוא אחד מהיסודות עליהם בנויה התדמית (בנוסף לדוגמה, לשם, משפט מלווה וסלוגן פרסומי), יהיה נכון לעשות בו שינוי כשרוצים לשנות את התדמית.

איך יודעים אם הגיע הזמן לעשות מיתוג מחדש?

ישנם מספר מצבים בהם תרצו לשקול לעשות מיתוג מחדש:

בונים אתר אינטרנט חדש או משדרגים אתר קיים – זו הזדמנות טובה מאוד לטפל גם בנושא המיתוג והנראות הוויזואלית של המותג, החברה או העסק.

רוצים להעלות את חומרי השיווק והפרסום לרמה המקצועית הבאה – יש להתחשב בנראות החומרים ולהסתכל על הלוגו, היות וזהו הבסיס למיתוג.

נמאס מהמיתוג הקיים – ואתם מרגישים שאתם רוצים להתרענן ולחדש, ולהכניס שוב תשוקה וכוחות מחודשים למה שאתם עושים.

המיתוג מרגיש מיושן – בין אם מדובר בעסק צעיר יחסית או בעסק ותיק יותר.

הלוגו לא עוצב עבורכם אישית – הורדתם אותו למשל, מהאינטרנט או רכשתם אותו באתר שמוכר לוגואים. היות וייתכן שישנם עסקים נוספים עם לוגו זהה, על כל המשמעויות הנובעות מכך.

אתם מתכננים או כבר פעלתם להתרחבות עסקית לתחומי פעילות חדשים.

שיניתם תחום עיסוק או את הנישה שלכם בשוק.

אתם רוצים לפנות לקהלי יעד נוספים – והלוגו 

מיזוג שנעשה בין מספר חברות.

בעקבות העברת בעלות על העסק-המותג.

במקרים הללו, הלוגו כבר אינו מייצג את מה שאתם עושים בפועל, אינו מבטא את היקף הפעילות העסקית, אינו מעביר את המסר שאתם רוצים להעביר או שאינו משדר את התדמית הנכונה עבורכם.

הנה מספר דוגמאות למיתוג מחדש של לקוחות הסטודיו

סיפור המיתוג מחדש של אלונה שפיגל

אלונה שפיגל היא מנחת אימהות וצוותי הוראה , מייסדת תוכנית הלווי אימהות מגשימות בפורמט פרונטלי ואינטרנטי.

והיא דוגמה טובה לבעלת עסק שהתפתח והתרחב עם השנים לקהלי יעד נוספים.

מ'אימהות רגועה, מובילה ומאושרת, ל'הורות וזוגיות מאושרת'.

בתמונות אפשר לראות את הלוגו המקורי שכוון לקהל יעד של אימהות, ואת הלוגו המשודרג שפונה לקהלים של הורים וזוגות.

הלוגו המשודרג נבנה על בסיס הלוגו שכבר היה קיים, ונוספו בו אלמנטים גרפיים שמביאים לידי ביטוי את השינוי וההתפתחות העסקית.

1

סיפור המיתוג מחדש של אבישג אמיר 

אבישג אמיר עוסקת בתרגול יוגה תרפיה אונליין לטיפול, ריפוי ומניעת כאבי גב תחתון, ברכיים, מפרקים, כתפיים וצוואר בדרך היוגה הבריאה וההוליסטית.

אבישג הגיעה אליי כשהרגישה שהגיע הזמן להתחדש. 

השאלה שאתגרה אותנו הייתה 'מה לחדש? האם לשנות הכל או רק לרענן קלות את הקיים'? והתשובה שקיבלנו הייתה שלא עושים את הלוגו מההתחלה אלא רק מחדשים אותו.

לבסוף, המיתוג מחדש כלל במקרה הזה: 

טיפול בטיפוגרפיה של הלוגו (צורת וגודל הכתב) – הכתב היה קטן עם בעיה של נראות באתר וזה תוקן. 

רענון צבעי הלוגו.

שינוי ודיוק המשפט המלווה שמופיע בלוגו.

2

היתרונות של מיתוג מחדש

למיתוג מחדש יתרונות רבים לדוגמה:

מייצר באז היות ואנשים מתלהבים משהו חדש.

יוצר התלהבות אצל בעל/ת העסק, אנרגיות ורענון.

מאפשר לעלות מדרגה מבחינה מקצועית.

תורם להעברת מסרים בצורה טובה יותר.

יחד עם זאת, כמובן שיש לקחת בחשבון שלאחר מיתוג מחדש יש לעדכן את הלקוחות וגם להטמיע את הלוגו המחודש בכל החומרים וערוצי השיווק שלכם, מה שכרוך בלא מעט 'כאב ראש'.

לכן, מומלץ לצאת למהלך של מיתוג מחדש רק כאשר יש בכך צורך אמיתי.

אם אתם שוקלים לעשות מיתוג מחדש, אבל לא בטוחים האם אתם באמת צריכים אותו, אתם מוזמנים לדבר איתי לחשיבה משותפת.

מאמרים לפי קטגוריות

מדריך מתנה

איך להתאים את חומרי השיווק שלך ללוגו ולצבעים שלך
בלחיצת כפתור

במדריך נלמד

איך להתאים את חומרי השיווק שלך ללוגו לצבעי העסק הלחיצת כפתור
מורידים אותי כאן

מיני קורס

סדרת הדרכות שתלמד אותך
איך לבנות את מפת המיתוג
לעסק שלך

במיני קורס נלמד

[1] 2 פרמטרים שחייבים להכיר לפני עיצוב החומרים לעסק
[2] שלבים ראשונים בבניית מפת המיתוג
[3] מה כוחו של מכלול מיתוגי
עולה בקרוב

קיט ברכות לחגים

תבניות פוסטים מיוחדות שילמדו אותך להכין ברכות ממותגות על תוכנה חינמית ברשת

בקיט אגלה לך

[1] איך ליצור ברכות ממותגות לחגים בעיצוב בולט ומיוחד
[2] איך ליצור ברכה בקובץ גיפ [אנימציה פשוטה]
לגישה מיידית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

Indigo Newslatter

הדיוור של אינדיגו

הצטרפו לניוזלטר של הסטודיו ותהיו מעודכנים בטיפים לנראות בולטת, שירותי הסטודיו, הטבות ומבצעים!

תודה על הרשמתך
Follow Us on Instagram

אשמח לחזור אליך עם מידע נוסף

כאן משאירים פרטים

תודה על הרשמתך
דילוג לתוכן