מה ההבדל בין מיתוג אישי למיתוג עסקי?

אולי שמעתם על המונחים 'מיתוג אישי' ועל 'מיתוג עסקי' ולא לגמרי ברור לכם מה ההבדל בין השניים, אז הנה הסבר קצר לעשות לכם סדר.

'מיתוג', הוא תהליך של יצירת תפיסה כלשהי בתודעת הקהל אליו אתם פונים ומכוונים. 

תפיסה הכוללת –  עמדות, רגשות ומחשבות, כלפי הדבר אותו החלטתם למתג.

השאיפה היא כמובן לייצר תפיסה חיובית לגבי מה שממתגים, ליצור חיבור רגשי, הזדהות ועוד.

 

מיתוג אישי

במרכז המיתוג האישי עומד האדם שאותו ממתגים ואפשר לומר, שהמיתוג האישי נובע מהאדם עצמו. 

במילים אחרות, מותג אישי נבנה סביבכם, סביב האישיות שלכם, אורח החיים שלכם, ולפעמים גם הנראות שלכם. 

מיתוג מסוג זה מבליט ומביא לידי ביטוי את  הערכים שלכם, האמונות, הכישורים, המיומנויות, את מה שאתם מתמחים בו.

כלומר הוא מתרכז ב'מי' אתם, בשאיפה להראות עוד ועוד צדדים שלכם, אליהם יוכל הקהל שלכם להזדהות ולהתחבר.

לכן, במיתוג אישי נהוג להשתמש בשם שלכם – המלא או רק הפרטי. 

נדרשת גם חשיפה אישית במידה כזו או אחרת (רצוי רק עד כמה שאתם מרגישים בנוח להיחשף). ישנם אנשים הממותגים אישית שמדברים רק על עצמם ויש שמדברים בחופשיות גם על משפחתם, ואין כאן 'נכון' או 'לא נכון' אלא כאמור, רק עניין של רצון והרגשה אישית.

 

מיתוג עסקי

לעומת זאת, במרכז המיתוג העסקי עומדת הזהות שאתם יוצרים עבור העסק שלכם.

המשמעות בדרך כלל היא שאתם תחליטו על שם לעסק שאיננו תלוי בשם האישי שלכם. 

כשמדובר במיתוג עסקי, מי שעומד מאחורי העסק יכול להישאר 'אנונימי' במידה רבה מבחינת הלקוחות, היות והמיקוד הוא יותר בפתרונות שהעסק מציע לאותם הלקוחות, באמצעות המוצרים והשירותים שלו.

במובן מסוים גם כשממתגים עסק השאיפה היא לתת את התחושה כאילו לעסק כמותג ישנה זהות ואף 'אישיות' של ממש, וזה נעשה באמצעות שימוש באמצעים חזותיים וויזואליים כמו צורות, סמלים, צבעים ואלמנטים גרפיים שונים.

 

לסיכום,

במיתוג אישי האדם הוא 'בפרונט' ואילו במיתוג עסקי העסק עצמו, המוצרים והשירותים שלו הם אלו שבחזית כך שמדברים יותר עליהם ומראים אותם.

בין אם ממתגים אדם או עסק, כדאי לכוון לחבר אותם ל'משבצת' ספציפית שתעלה במוח של הקהל שלכם.

מיתוג אישי – 'הקאוצ'רית של האלפיון העליון', 'קוסמטיקאית עם הציוד הטכנולוגי המתקדם ביותר', 'מומחה לתזונה לאנשים שעשו ניתוח קיצור קיבה', מאמנת הכושר של הילדים', 'מאלף הלוחש לכלבים', ועוד.

מיתוג עסקי – עסק הנתפס כמשדר תדמיתית 'חדשנות', אופנתיות', בוטיקיות-יוקרתיות', 'ספורטיביות', ועוד.

אני רוצה להזמין אתכם לפגישת אסטרטגיה למיתוג העסק שלכם מתנה! בשיחה נסתכל ממבט על העסק שלכם ונבין איך לספר את הסיפור האישי שלכם דרך המיתוג כך שיצור בידול ושיעזור לכם לייצר יותר מכירות והכנסות השנה.

שלכם,

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

נושאים נוספים שיעניינו אותך

צ'ק ליסט ללוגו מנצח

צ'ק ליסט ללוגו מנצח מהו לוגו מנצח? לוגו שעובד בשבילך 24/7 כלומר לוגו שמעביר נכונה את ערכי העסק והמסרים שלו בצורה מיידית. איך תדעו אם

קרא עוד »

מה מיתוג בעצם עושה?

מה מיתוג בעצם עושה? צריך להבין שמיתוג זה לא רק להראות "יפה" , מיתוג הוא בראש ובראשונה כלי אסתרטגי שדרכו הצופה מתחבר רגשית לעסק שלך

קרא עוד »

מיתוג עורכי דין

מיתוג לעורכי דין הוא מיתוג מורכב, כיוון שצריך להעביר את המסר בצורה פשוטה ומינימליסטית תוך התחשבות בהגבלות הגרפיות של המקצוע. הגבלות מבחינת העיצוב הגרפי: אפשר

קרא עוד »
השארת תגובה