צריך להבין שהשיווק בפלטפורמת האינסטגרם נהיה הרבה יותר מתוחכם ושונה מפלטפורמות אחרות וזאת מכמה סיבות:
מכלול של תמונות בתצוגת עמוד האינסטגרם
הסיבה הראשונה היא שנכנסים לעמוד שלכם רואים 9 / 12 תמונות יחד [בשונה מהפייסבוק למשל שפוסטים שאנחנו מעלים מוצגים אחד מתחת לשני] ולכן, על מנת לעזור לגולש להתמצא בין הפוסטים באינסטגרם ולא ללכת לאיבוד בכל המידע שאנחנו מציפים אותו, כדאי לשמור על ניקיון ומינימליזם בפיד. הפיד חייב ״לנשום״ אם נפוצץ את תמונות הפרסום בהרבה מלל ומסרים והן יהיו צמודות אחת לשנייה, יהיה מאוד קשה לקרוא ולהבין את המסרים שלנו.
בנוסף התמונות המעוצבות בפיד שלנו צריכות לדבר באותה השפה כדי ליצור הרגשה אחידה והרמונית
ולתת לאדם שמגיע לעמוד שלנו תחושה של עסק מקצועי ובעיקר הרגשה שחשבו עליו.
זה יעודד אותו להמשיך לעקוב אחרינו, לצרוך את התכנים שלנו ולהפוך ללקוח שלנו בעתיד.
ולכן חשוב לא רק לדעת איך לעבוד עם תמונות הפרסום אלה גם איך לסדר את התמונות נכון בפיד.
הערכה בנויה בצורה כזו שהיא מקיפה את הדברים שחשוב להכיר כדי להגיע לפיד מנצח עבורכם.
הטקסט של הפוסט מופיע רק בלחיצה על הפוסט
סיבה נוספת לכך שהשיווק באינסטגרם דורש מחשבה היא שרואים טקסט רק בגוף הפוסט ולא בתצוגה הראשית [ שוב, בשונה מפייסבוק למשל שרואים תמונה וכמה שורות מהפוסט ] ולכן על המסרים בתמונות להיות מאוד מדויקים. והרבה פעמים Less is More ועל מנת לעודד לחיצה על תמונת הפרסום שלנו מספיק לשים ׳מילה אחת׳ בצורה מושכת או לפזר את המידע אותו נרצה להציג בתמונת הפרסום, בכמה עיצובים כשהעיצוב הפותח מכיל כותרת קצרה ומושכת ושאר העיצובים נגללים לאורך פוסט הקרוסלה. וזאת כדי לעלות מעורבות ולגרום לאנשים שמגיעים לדף באמת להכנס לגוף הפוסטים או לדפדף בפוסטים של הקרוסלה ולא רק לרפרף עם העיניים ולצאת.
לכן, שמתי בערכה את העיצובים הכי טרנדים כיום בפלטפורמה שמכילים הנעה לפעולה ועיצוב שיווקי שמעודד לחיצה.
להכיר את האדם שאת.ה והעסק שלך באמצעות תמונות
אינסטגרם היא פלטפורמה של תמונות שמעבירות מסרים בדרכים שונות. בין אם זו תמונה שמצולמת בצורה מסוימת ובין אם זו תמונת פרסום מעוצבת בתבנית.
חשוב לצלם ולשלב תמונות שנראות טבעי / בפעולה כדי ליצור חוויה בלתי נשכחת בעמוד שלכם.
התמונות מ2 הסוגים (תמונות מצולמות ותמונות פרסום מעוצבות של התבניות) יגרמו לגולשים להכיר אתכם לרצות לבנות איתכם מערכת יחסים, לעקוב אחרי העמוד שלכם ולקנות מכם מוצרים ושירותים.
אנשים קונים מאנשים ולכן אנשים יקנו מהאדם שאתם בגלל שהתחברו אליכם אישית. לכן, מאוד חשוב להראות בעמוד האינסטגרם שלכם לא רק תמונות פרסום מעוצבות אלא גם תמונות שלכם ברגעים אותנטיים. תמונות שמעבירות בצורה ויזואלית מי אתם ומה אופי העסק או העיסוק שלכם.
מניסיון של לקוחות רבים אני יודעת שזה מאתגר מפני שאנשים לא אוהבים או חוששים להצטלם מסיבות שונות: חוסר ביטחון בצילום, פחד מחשיפה, חסמים שונים, הרצון לשמור על פרטיות וכדומה.
ועדיין גם אם אתם קצת חוששים או מרגישים שזה מחייב אתכם לצאת מאזור הנוחות אני ממליצה לכם כן להעלות גם תמונות אותנטיות שיעזרו לאנשים שמבקרים בעמוד שלכם להתחבר אליכם ולרצות לעקוב אחרי התכנים שלכם.
אם אתם כן מצלמים את עצמכם חשוב לשלב תמונות עם מבט ישיר למצלמה יחד עם תמונות ׳תוך כדי פעולה׳ כדי ליצור אווירה ׳טבעית יותר׳ בפיד. [למשל צילום ׳תוך כדי העבודה…׳, ׳תוך כדי מבט על הנוף׳]
הנה גם כמה רעיונות לתמונות ולתכנים אותנטיים שאתם יכולים להעלות מבלי שרואים אתכם אישית.
תמונות של המוצרים ושל היצירות שלכם.
תמונות אווירה של סביבת העבודה שלכם למשל שולחן העבודה, חלל המשרד, החנות או הקליניקה.
תמונות של אביזרים שאתם משתמשים בהם למשל לאימון הספורט שאתם עושים.
ככל שתעשו זאת מדויק יותר, מבקרי העמוד יתחברו אליכם יותר מהר וירצו לעקוב אחרי התכנים שלכם בעמוד.
ולכן אם אתם רוצים ליצור פיד בעל עיצוב שמוכר,
חשוב לשים דגש על נראות הפיד,
על גיוון ואיזון בן תמונות מעוצבות לבן תמונות מצולמות כדי לעזור לגולש
להכיר אתכם דרך הפיד ולהתרשם מהעסק שלכם