עיצוב היילייטס באינסטגרם חשוב למיתוג העמוד האינסטגרמי שלנו ולמעשה ההיילייטס הם עוד שטח פירסום בממשק העמוד.
ההילייטס (Instagram Highlights) – בשמם האינסטגרמי ׳הנבחרים׳, הם כלי ארכיון בממשק של האינסטגרם לשמירת הסטורי תחת ׳תקייה׳ אחת. כידוע סטורי באינסטגרם הוא ל24 שעות בלבד וכדי שהגולשים בעמוד שלנו ישובו לצפות בסטוריז שהעלאנו
אפשר לשים אותם תחת ׳תקייה׳ בכלי ארכיון – בהיילייטס.
למעשה מכל סטורי שמעלים אפשר ליצור היילייט חדש או להוסיף אותו להיילייט קיים.
כך נראה האיזור בו ממוקמים ההיילייטס באינסטגרם
למה חשוב בכלל ליצור עיצוב להיילייטס באינסטגרם?
[1] זה אזור ממש בולט בממשק – אזור שאי אפשר מפספס אותו וזה למעשה עוד שטח פרסום ולכן חשוב להשקיע בו וחבל לא לנצל אותו.
[2] ההיילייטס משמש כמעין תוכן עיניינים [כמו לשוניות באתר אינטרנט] בו הגולשים יכולים להכיר אותנו, להתחבר לעשייה שלנו ולמי שאנחנו.
ניתן להגדיר בו נושאים שונים שיקדמו אותנו בתור מותג ויחזקו בנו את אמונת הגולשים.
כמו אודות, המלצות, סיפורי לקוחות, פודאקסט, ׳מתוך השטח׳ ולמעשה כל נושא אחר שתבחרו.
[3] הייליט נשאר קבוע בממשק ולא נעלם אחרי 24 שעות -ניתן להניע לפעולה בסטורי שאנחנו מעלים להיילייטס באמצעות קישור שאנחנו מדביקים על הסטורי וכך נוכל להנחות את הגולשים להגיע למקום שאנחנו רוצים. והיופי הוא שהסטורי עם הקישור נשאר בהיילייט ולא נעלם אחרי 24 שעות. כמובן שככול שעיצוב הסטורי יהיה יותר ממוקד ופחות מקושקש הסבירות לחיצה עליו תעלה.
כאן ניתן לראות סטורי עם קישור שנשאר בהיילייטס באינסטגרם
[4] עיצוב מקושקש פחות מזמין ללחוץ כי יש ׳בלגן׳ בעיניים והגולשים מפספסים את נושא ההילייט –
אם לא נשנה ונגדיר בצורה ידנית את תמונת הקאבר להיילייטס, אינסטגרם תבחר תמונה שלפעמים לא מחמיאה לו.
איפה נעים לכם יותר 'ללחוץ' מימין או משמאל?
מה מרגיש כמקרי ומה מרגיש כאייקון מעוצב ומכוון ללחיצה?
בשורה התחתונה, היילייט מעוצב מזמין ללחוץ וזו בדיוק הפעולה שאנחנו רוצים שהגולשים שלנו יעשו.
דגשים לעיצוב היילייטס באינסטגרם
צריך לקחת בחשבון שאיזור העיצובי של ההילייטס הוא עיגול קטן ולכן ׳less is more׳
ולא צריך להגזים בעומס.
רקע חלק / רקע עם אייקון רלוונטי או מילה / תמונה עם מילה
יכולים בהחלט לעשות את העבודה.
במידה ובחרתם לשים מילה בהיילייט חשוב לשים לב לגודל הפונט כדי שיהיה קריא ולא קטן מדי וגם שלא יהיה גדול מדי ויחתך בן קצבות העיגול.
חשוב לזכור, שהאינסטגרם זה עוד פלטפורמה לקידום העסק שלנו שצריכה להשלים את הפאזל השיווקי של העסק ולכן חשוב גם בה לשמור על אחידות מבחינת השפה מיתוגית של העסק ז״א להמשיך בה את שפת המיתוג שלכם, לחזור גם בהייליטס וגם בתמונות הפרסום המעוצבות בכלל שמעלים לפיד
הנה כמה רעיונות לעיצוב תמונות הכיסוי להיילייטס באינסטגרם:
רקע חלק / מעבר צבע של צבעי המותג. הרקעים בצבעי המותג שלם מבליטים את איזור ההיילייטיס בממשק האינסטגרמי.
רקע עם אייקון רלוונטי לנושא ההיילייט [ במקרה שלי למשל היילייט של אתרים הוא חץ של עכבר]
תמונה / תמונה עם מילה עם מילה בפונט מעניין שמושך תשומת לב. ככלל תמונות מעבירות מסר ׳אישי יותר׳ כי הן מראות תיעוד מחיי העסק.
כך נראה העיצוב לסטורי אותו מעלים לאינסטגרם שיכול לשמש כקאבר להיילייטס
כדי ליצור היילטס ראשון עלינו לעלות סטורי. לאחר ההעלאה ניכנסים לסטורי ורואים למטה ׳הוספה לנבחרים׳ ואז עם אין לכם הייליטס בכלל יופיע הסימון של ה+ ולאחר הלחיצה אליו יפתח חלון בו תוכלו להגדיר את שם הנבחר ולאחר מכן לוחצים על ׳הוסף/הוסיפי׳. אם יש כבר יש לכם מספר היילייטים ואתם לא רואים את הפלוס, תוכלו לגלול את סרגל ההיילייטים ימינה ואז יופיע הפלוס.
01.
02.
03.
איך להוסיף סטורי לתוך היילייטס קיים?
אם אתם רוצים לעלות סטורי לנבחר קיים, לוחצים על ׳הוספה לנבחרים׳ ואז בוחרים את ההילייט שרוצים, והסטורי נוסף להיילייטס..
שימו לב שמבחינת הסדר ההופעה של הסטורי בהיילייטס – מה שמעלים אחרון מופיע אחרון.
למה זה חשוב, כי אם נגיד אתם מקדמים מיזם / שירות ספציפי ואתם רוצים שיראו את הקישור מיד אחרי תמונת קאבר ההיילייט כלומר לאחר הלחיצה על ההיילייט, שווה לפתוח היילייט חדש למטרה זו.
לסיכום…
איזור ההיילייטס בממשק של האינסטגרם הוא איזור בולט ומרכזי.
חשוב לשים דגש על נראות ההיילייטס ולהמשיך גם בהם את שפת המיתוג שלכם בעזרת חזרה על צבעי המותג, אייקונים ואלמנטים שמותאמים לסגנון שלו.
רוצים שאשת מקצוע תבנה לכם מיתוג ועיצובים לעמוד אינסטגרם שלכם? כזה שתוכלו לערוך לבד, גם מהנייד
יצרתי פתרון מושלם עבורכם, הכירו אותו:
ערכה הכוללת תבניות עיצוב בתוכנת הקנבה, שיש בה רקעים, אלמנטים, תמונת קאבר להיילייטס, שילובי תמונות בסגנון הייחודי שלכם, ועוד הרבה מעבר!