השראה • מיתוג • אתרים • לייף סטייל • נראות ברשת

איך יוצרים פיד אינסטגרם מנצח

כמה עובדות על אינסטגרם

עם כ- 1.1 מיליארד משתמשים פעילים מידי חודש בעולם ומעל ל-3.7 מיליון משתמשים ישראלים (נכון לשנת 2021), אינסטגרם היא אחת משלוש הרשתות החברתיות הנפוצות ביותר בעולם לשימוש על-ידי משווקים.

אינסטגרם (Instagram) הינה פלטפורמת מדיה חברתית (אפליקציה חינמית בסמארטפון), לשיתוף תמונות וסרטונים. מסרטוני וידאו קצרים של כדקה ועד סטרימינג בשידור חי.

היא נוצרה בשנת 2010 בסן פרנסיסקו, קליפורניה. ונרכשה בשנת 2012 על-ידי פייסבוק (שכיום מכונה מטא).

כיום, נראה שכולם נמצאים באינסטגרם – ארגונים, עסקים, חברות, מוסדות תרבות, אמנים, מוזיקאים, ועוד.

זו הפכה להיות הדרך הפופולרית להתחבר למותגים, לעקוב אחרי חייהם של מובילות ומובילי דעה וסלבריטאים.

הנה מספר נתונים להמחשה.

 

נתונים כלליים:

אינסטגרם נתפס בקרב משווקים ככלי שיווקי בעל החזר גבוה על השקעה (ROI).

מעל 200 מיליון משתמשים מבקרים בפרופיל עסקי אחד לפחות מידי יום.

95 מיליון תמונות עולות מידי יום לאינסטגרם.

נכון לשנת 2020:

היו באינסטגרם 1.1 מיליארד משתמשים פעילים מידי חודש.

35% מכל המשתמשים באינסטגרם היו בין גילאי 25-34.

9% מהגולשים בישראל רכשו מוצר כלשהו באמצעות האינסטגרם.

אינסטגרם – רשת חברתית ויזואלית

בליבה שלה, אינסטגרם היא רשת של תמונות וסרטונים. לכן, אפשר לראות את מה שנכתב בפוסט רק בהקלקה על התמונה.

המשמעות היא, שעליכם לתת תשומת לב מיוחדת לויזואליות, מפני שהיא זו שמעבירה את המסר. וככל שתשתמשו בתמונות מושכות וייחודיות יותר, כך יעלה הסיכוי שהגולשים יקליקו בסופו של דבר על מה שפרסמתם בפיד שלכם, ויקרא את התוכן.

כשאנחנו מדברים על 'פיד' הכוונה היא לעמוד הפרופיל של חשבון האינסטגרם שלכם. התמונות שאתם בוחרים להעלות בעמוד שלכם הן שמרכיבות את הפיד, וקובעות איך הוא ייראה.

אם כן, לנראות של הפיד שלכם יש השפעה רבה על הגולשים שמבקרים בעמוד שלכם ועל השאלה האם יטרחו להקליק על התמונה ולקרוא את מה שכתבתם.

איך תצרו פיד שנראה מושך ומקצועי?

במאמר זה אציג בפניכם עיקרון מרכזי שאם תשמרו עליו, הוא יעזור לכם ליצור פיד מושך שנראה מספיק טוב ומקצועי כדי שאנשים ירצו להקליק על התמונות שאתם מעלים, וגם ירצו לחזור לדף שלכם.

העיקרון שאני מדברת עליו הוא 'אחידות'.

אחידות הוא העיקרון החשוב ביותר למיתוג מוצלח (בכלל ובמדיות החברתיות בפרט). זה אומר שכל מה שאתם מעלים בפיד שלכם 'מדבר' באותה שפה גרפית עיצובית.

 

שמרו על אחידות בעיצוב לאינסטגרם

הדרך לעשות את זה היא, בראש ובראשונה, שתקפידו על חזרתיות של השפה החזותית המאפיינת את העסק או את המותג שלכם.

א. השתמשו באותם הצבעים

חזרו שוב ושוב, בכל הפרסומים שלכם, על אותם צבעי המותג שלכם.

ב. השתמשו באותם הפונטים (סוגי כתב)

בחרו 2-3 פונטים קבועים בהם תשתמשו לדוגמה, כדי לכתוב טקסט על תמונה.

ג. השתמשו בתמונות ייחודיות, שמושכות את העין ומדברות אל הלב

 

אפשר לקחת תמונות מבנקים של תמונות אבל, כדי לשמור על אותנטיות, כדאי לצלם בעצמכם או להשתמש בצילומים שצילמו אתכם.

חשוב בכל מקרה (בין אם בחרתם להשתמש בתמונה ממאגר או בתמונה שצולמה על ידכם) לתת את הדעת על כך שיהיה רקע אסתטי ועל הקומפוזיציה ותאורה.

תוכלו להעמיק ולקרוא על עריכת תמונות, חיתוך ״הפרעות בתמונה״ והלבשת פריסט [פילטר] על התמונות על מנת להגיע למראה אחיד בפיד כאן

עיצוב לאינסטגרם בסטודיו אינדיגו גרפיקס

בסטודיו אנחנו בעצם יוצרים תבניות עם רקעים ושפת מיתוג מוכנות שמהם ניתן לייצר עוד ועוד פוסטים [וסטוריז] כדי לעזור לעסקים להמשיך את שפת מיתוג שלהם ומלמדים בעלות ובעלי עסקים לעבוד איתם בעצמם.

כאן תוכלו לקרוא על מיתוג מלא של העמוד יחד איתי בהתאמה אישית.

הינה דוגמא לפיד שעיצבנו עבור קרני סטרוד – מעצבת אתרים מוכשרת, שנותנת לעסקים מעטפת דיגיטלית ומענה גם בקידום העסק בגוגל ופייסבוק ועורכת הדרכות על קנבה.

כפי שאתם רואים יש חזרה על הצבעים, סוגי הכתב, הלוגו ואלמנטים גרפים שונים, הרקעים נבנו בקנבה ומאפשרים לקרני לערוך ולהתאים אותם לעוד ועוד פוסטים 🙂

instagramicons 03
instagramicons 04
instagramicons 02
22
24
24
26
27
23
28
29
30
1 1

יש לכם שאלה בנוגע לסידור הפיד?

השאירו אותה כאן בתגובות

אהבת? אפשר לשתף לעוד בעלי עסקים

הי איזה כיף שהגעת הנה!

נעים להכיר אותך, אני ילנה כץ.

אשת מיתוג והמייסדת של סטודיו אינדיגו גרפיקס – מיתוג בולט לעסקים (מאז שנת 2012), כותבת בלוג מיתוג בנושאי עיצוב, השראה ולייף סטייל.

אני מתמחה בבניית לוגואים עם משמעות ופיתוח שפה מיתוגית ייחודית – המייצרים לעסק נוכחות עוצמתית, מבליטים אותו, מעבירים בה.

בוגרת תואר ראשון B.D.Des בעיצוב גרפי ותקשורת חזותית, במרכז האקדמי ויצו חיפה.  
בעלת ניסיון רב במיתוג לעסקים וחברות הכולל עיצוב לדיגיטל ולפרינט.

אני מאמינה שכל מפגש בין העסק שלך לקהל היעד הפוטנציאלי צריך להעביר אותך, את הייחודיות והאישיות שלך וליצור חוויה מקצועית שהיא הרבה יותר מ'פרסומת'.

כשהעסק בולט בזכות הנראות הייחודית שלו והתדמית האיכותית שהוא משדר, אנשים שמים אליו לב, מבינים טוב יותר את המסרים שלו, התועלות עבורם, מה הערך המוסף שהם מקבלים, ולמה כדאי להם לבחור לעבוד דווקא איתו.

שירותי הסטודיו

אם מרגיש לך ש:

צריך לדייק את ה׳למה׳ שלך בעסק וההצגה העצמית שלך, להגדיר בצורה טובה יותר מהי הזהות העסקית שלך, לחדד את המסרים שיוצאים החוצה ברשתות החברתיות, לבחור קהל מדויק יותר לעסק שלך, כזה שיגרום לך לחייך בעבודה איתו, לבנות את הסיפור האישי של העסק שלך ואת צורת ההצגה שלו לעולם

זה הזמן לעצור ולעבור תהליך מיתוג אסטרטגי!

כאן כל הפרטים

חבילת בסיס שכוללת יצירת סמל ותוצרי עיצוב מרהיבים
שיבנו אמון אצל הקהל שלך
ויעזרו לך ליצור חווייה כוללת של עסק מקצועי

לפרטים נוספים

בניית דף מכירה למוצר, שירות או רעיון שיש לך
שמספר עליו בצורה מזמינה ומניעה לפעולה

לפרטים נוספים

בניית בית דיגיטלי ראוי לעסק שמציג בצורה מיטבית, מסודרת ונגישה אותך ואת המוצרים והשירותים שלך
שיעזור לך למצב את המומחיות שלך ברשת

לפרטים נוספים

ערכה הכוללת עיצוב עמוד האינסטגרם בשפה עיצובית שמבטאת את הסגנון והאישיות שלך,
בנוסף גם גישה לספריית הדרכות דיגיטלית מקיפה,
שנותנת לך כלים לנהל עמוד אינסטגרם מזמין לאורך זמן, בצורה עצמאית וללא תלות במעצבת

כאן כל הפרטים על הקיט

מעטפת מיתוגית מלאה לעסק שלך תוך 4 חודשים שתשדרג את נראות בכל נקודות המפגש של אנשים איתך ועם העסק שלך ברשת.

מעטפת ש…
תספר את הסיפור שלך
תגדיל את ההשפעה שלך
תרחיב את מעגל הלקוחות שלך
ותהפוך אותך ואת העסק שלך למותג מוכר, מוביל ועוצמתי!

כל הפרטים והמפרט

חברים באינסטגרם? בואו יפה כאן!

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך גם

נגישות

יש לך שאלה?
רוצה להתייעץ איתי איזה שירות הכי מתאים לך?

אפשר להשאיר פרטים כאן ואחזור אליך בשמחה