כמה עובדות על אינסטגרם
עם כ- 1.1 מיליארד משתמשים פעילים מידי חודש בעולם ומעל ל-3.7 מיליון משתמשים ישראלים (נכון לשנת 2021), אינסטגרם היא אחת משלוש הרשתות החברתיות הנפוצות ביותר בעולם לשימוש על-ידי משווקים.
אינסטגרם (Instagram) הינה פלטפורמת מדיה חברתית (אפליקציה חינמית בסמארטפון), לשיתוף תמונות וסרטונים. מסרטוני וידאו קצרים של כדקה ועד סטרימינג בשידור חי.
היא נוצרה בשנת 2010 בסן פרנסיסקו, קליפורניה. ונרכשה בשנת 2012 על-ידי פייסבוק (שכיום מכונה מטא).
כיום, נראה שכולם נמצאים באינסטגרם – ארגונים, עסקים, חברות, מוסדות תרבות, אמנים, מוזיקאים, ועוד.
זו הפכה להיות הדרך הפופולרית להתחבר למותגים, לעקוב אחרי חייהם של מובילות ומובילי דעה וסלבריטאים.
הנה מספר נתונים להמחשה.
נתונים כלליים:
אינסטגרם נתפס בקרב משווקים ככלי שיווקי בעל החזר גבוה על השקעה (ROI).
מעל 200 מיליון משתמשים מבקרים בפרופיל עסקי אחד לפחות מידי יום.
95 מיליון תמונות עולות מידי יום לאינסטגרם.
נכון לשנת 2020:
היו באינסטגרם 1.1 מיליארד משתמשים פעילים מידי חודש.
35% מכל המשתמשים באינסטגרם היו בין גילאי 25-34.
9% מהגולשים בישראל רכשו מוצר כלשהו באמצעות האינסטגרם.
אינסטגרם – רשת חברתית ויזואלית
בליבה שלה, אינסטגרם היא רשת של תמונות וסרטונים. לכן, אפשר לראות את מה שנכתב בפוסט רק בהקלקה על התמונה.
המשמעות היא, שעליכם לתת תשומת לב מיוחדת לויזואליות, מפני שהיא זו שמעבירה את המסר. וככל שתשתמשו בתמונות מושכות וייחודיות יותר, כך יעלה הסיכוי שהגולשים יקליקו בסופו של דבר על מה שפרסמתם בפיד שלכם, ויקרא את התוכן.
כשאנחנו מדברים על 'פיד' הכוונה היא לעמוד הפרופיל של חשבון האינסטגרם שלכם. התמונות שאתם בוחרים להעלות בעמוד שלכם הן שמרכיבות את הפיד, וקובעות איך הוא ייראה.
אם כן, לנראות של הפיד שלכם יש השפעה רבה על הגולשים שמבקרים בעמוד שלכם ועל השאלה האם יטרחו להקליק על התמונה ולקרוא את מה שכתבתם.
איך תצרו פיד שנראה מושך ומקצועי?
במאמר זה אציג בפניכם עיקרון מרכזי שאם תשמרו עליו, הוא יעזור לכם ליצור פיד מושך שנראה מספיק טוב ומקצועי כדי שאנשים ירצו להקליק על התמונות שאתם מעלים, וגם ירצו לחזור לדף שלכם.
העיקרון שאני מדברת עליו הוא 'אחידות'.
אחידות הוא העיקרון החשוב ביותר למיתוג מוצלח (בכלל ובמדיות החברתיות בפרט). זה אומר שכל מה שאתם מעלים בפיד שלכם 'מדבר' באותה שפה גרפית עיצובית.
שמרו על אחידות בעיצוב לאינסטגרם
הדרך לעשות את זה היא, בראש ובראשונה, שתקפידו על חזרתיות של השפה החזותית המאפיינת את העסק או את המותג שלכם.
א. השתמשו באותם הצבעים
חזרו שוב ושוב, בכל הפרסומים שלכם, על אותם צבעי המותג שלכם.
ב. השתמשו באותם הפונטים (סוגי כתב)
בחרו 2-3 פונטים קבועים בהם תשתמשו לדוגמה, כדי לכתוב טקסט על תמונה.
ג. השתמשו בתמונות ייחודיות, שמושכות את העין ומדברות אל הלב
אפשר לקחת תמונות מבנקים של תמונות אבל, כדי לשמור על אותנטיות, כדאי לצלם בעצמכם או להשתמש בצילומים שצילמו אתכם.
חשוב בכל מקרה (בין אם בחרתם להשתמש בתמונה ממאגר או בתמונה שצולמה על ידכם) לתת את הדעת על כך שיהיה רקע אסתטי ועל הקומפוזיציה ותאורה.
עיצוב לאינסטגרם בסטודיו אינדיגו גרפיקס
בסטודיו אנחנו בעצם יוצרים תבניות עם רקעים ושפת מיתוג מוכנות שמהם ניתן לייצר עוד ועוד פוסטים [וסטוריז] כדי לעזור לעסקים להמשיך את שפת מיתוג שלהם ומלמדים בעלות ובעלי עסקים לעבוד איתם בעצמם.
כאן תוכלו לקרוא על מיתוג מלא של העמוד יחד איתי בהתאמה אישית.
הינה דוגמא לפיד שעיצבנו עבור קרני סטרוד – מעצבת אתרים מוכשרת, שנותנת לעסקים מעטפת דיגיטלית ומענה גם בקידום העסק בגוגל ופייסבוק ועורכת הדרכות על קנבה.
כפי שאתם רואים יש חזרה על הצבעים, סוגי הכתב, הלוגו ואלמנטים גרפים שונים, הרקעים נבנו בקנבה ומאפשרים לקרני לערוך ולהתאים אותם לעוד ועוד פוסטים 🙂
יש לכם שאלה בנוגע לסידור הפיד?
השאירו אותה כאן בתגובות