מה אתם רוצים שהלקוחות שלכם ירגישו?

התשובה על השאלה "מה אתם רוצים השלקוחות שלכם ירגישו כשהם מתקשרים עם העסק שלכם"? הכרחית כשאתם בונים את העסק שלכם כמותג.

אם תסתכלו על העסק כ'הרחבה' שלכם, תוכלו לענות על שאלה זו מנקודת המבט של האישיות שלכם, במקום לחשוב על הזהות של העסק כנפרדת מכם.

חשבו – "מי אני"? "מה מאפיין אותי"? "מה חשוב לי"? "אילו ערכים אני רוצה לייצג ולהעביר הלאה"? "מה הסגנון שלי"?, "מה הקצב שלי" (רמת האנרגיה)? "איך אני מדברת"? "באילו מילים אני נוהגת להשתמש"? "מה אני רוצה לשדר החוצה"? "מה אני רוצה שיחשבו עליי"?

חשבו על רגשות, מאפיינים, ערכים שמאפיינים את המותג שלכם ומה הוא מייצג.

זה חשוב מפני שאחד הדברים שהופך מותג לנהדר הוא היכולת שלו לתת הרגשה של 'אנושיות'. כי אנשים פחות מתחברים למוצר ויותר מתחברים (או לא מתחברים) למי שעומדים מאחוריו.

אומנם רוב האנשים כשהם חושבים 'מותג' הם חושבים על 'לוגו', אבל מיתוג הוא הרבה יותר מאשר רק לוגו, וההיבט המכריע הוא דווקא המרכיב של 'אנושיות' שהמותג מצליח לשדר.

מותג 'אנושי' מאפשר לקהל להתחבר אליו ברמה עמוקה יותר, להרגיש כלפיו משהו ולחשוב עליו כל מיני דברים.

הנה תרגיל קצר שיעזור לכם להתניע את התהליך:

צעד מס.1: הסתכלו ברשימה ובחרו ממנה שלוש אפשרויות המתארות את העסק, ושהייתם רוצים שהקהל ירגיש כשהוא נפגש עם העסק שלכם (אתם יכולים להוסיף לרשימה מילים משלכם).

שמחה: אופטימיות, שביעות רצון, אושר, הנאה, תקווה, ביטחון, עליצות, השראה, התלהבות, הוקרה, עוצמה, נוגע ללב, התרוממות רוח, גאווה, הפתעה, קלילות.

אנרגטיות: חיוניות, עליזות, ערנות, שובבות, הרפתקנות, רעננות, החלטיות, נמרצות,שעשוע.

אהבה: חמלה, חמימות, אהדה, הכרת תודה, חיבה, רכות, קרבה, רגישות, משיכה, התפעמות, התרגשות.

שלווה: רגיעה, נוחות, נינוחות, נעים, נעימות, עונג,הקלה, שוויון נפש, מפויסות, שקט, נחת, סיפוק, רוחב דעת, נעימות, טוהר, ניקיון.

ביטחון: סדר, אוטונומיה, מרחב, שליטה, אסתטיקה, ידיעה, אחריות, כוח, עוצמה, הבנה, סיפוק, חידוש, בהירות, מקום-לרצונות ולצרכים, אמון, עצמאות, בחירה, עקביות, גבולות, חופש, פתיחות.

התפתחות: למידה, גיוון, שינוי, העשרה, מיצוי החיים, התקדמות, מודעות, אתגר, הפנמה, צמיחה, סקרנות, תעוזה.

שלמות: אותנטיות, ספונטניות, יושר, יושרה, משמעות, כנות, ישירות, פורקן, עונג, יצירתיות, אמת, ערך עצמי, קבלה, זרימה, משוחרר.

חגיגה: חגיגת החיים, גילוי, עניין.

הגשמה: ייעוד, ביטוי עצמי, מיצוי, הצלחה, מימוש, נוכחות, הסכמה, תרומה.

קבלה: אמפתיה, הוקרה, אהבה, התייחסות, תשומת לב, פרגון, תמורה, שוויון, הערכה, כבוד, ידידות, חברות, שיתוף, התחשבות, חברה, התחברות, אמון, סובלנות, אחדות, הקשבה, אינטימיות, תמיכה, כנות, מרחב, קרבה, הדדיות, הכרה, לסמוך, שיתוף פעולה, חיבור, אכפתיות, רגישות, רוחב לב, רוך, נגיעה ללב, משפחתיות.

אחווה: יופי, אסתטיקה, שלום, הרמוניה, אמונה, השראה, שיתוף, הבנה, רוחניות.

צעד מס.2 | כתבו את שלוש המילים שבחרתם והעלו רעיונות כיצד להביא את התיאורים הללו לידי ביטוי.

נניח שבחרתם 'משפחתיות' המשמעות של זה היא שבמשפחה אנחנו מרגישים חום, אהבה, מוגנות, ביטחון, קבלת פנים יפה.

את האיכויות והתחושות הללו תרצו לתקשר עם הקהל שלכם, שזה מה שהוא יחשוב וירגיש במפגש אתכם ועם העסק שלכם.

שהעסק שלכם הוא כמו משפחה עבורו, הוא מרגיש רצוי ונעים.

אם בחרתם 'אופטימיות' אז כל מה שתעשו צריך להרגיש בהיר ומשמח, כדי להעביר את התחושה הזאת.

צעד מס.3 | העבירו את התחושות שבחרתם בכל מה שאתם עושים

באתר האינטרנט שלכם, במדיות החברתיות, בחומרי השיווק שלכם, באריזות המוצרים שלכם, במיתוג שלכם, בתכנים, בתמונות, באופן ההתנהגות והתגובה שלכם ללקוחות – בקיצור בהכל!

אני רוצה להזמין אתכם לפגישת אסטרטגיה למיתוג העסק שלכם מתנה! בשיחה נסתכל ממבט על העסק שלכם ונבין איך להעביר את התחושות שבחרתם בכל מקום בו פוגשים את העסק שלכם

שלכם,

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

נושאים נוספים שיעניינו אותך

צ'ק ליסט ללוגו מנצח

צ'ק ליסט ללוגו מנצח מהו לוגו מנצח? לוגו שעובד בשבילך 24/7 כלומר לוגו שמעביר נכונה את ערכי העסק והמסרים שלו בצורה מיידית. איך תדעו אם

קרא עוד »

מה מיתוג בעצם עושה?

מה מיתוג בעצם עושה? צריך להבין שמיתוג זה לא רק להראות "יפה" , מיתוג הוא בראש ובראשונה כלי אסתרטגי שדרכו הצופה מתחבר רגשית לעסק שלך

קרא עוד »

מיתוג עורכי דין

מיתוג לעורכי דין הוא מיתוג מורכב, כיוון שצריך להעביר את המסר בצורה פשוטה ומינימליסטית תוך התחשבות בהגבלות הגרפיות של המקצוע. הגבלות מבחינת העיצוב הגרפי: אפשר

קרא עוד »
השארת תגובה