איך לבחור תמונה לפוסט שתרגש ותבלוט בפייסבוק

איך להתאים תמונה לפייסבוק

יש לכם כמה סוגי תמונות בדף העסקי ואתם יכולים להשתמש בהן כדי להעביר בהצלחה את המסרים שחשובים לכם, ולשדר תדמיתית את מה שאתם רוצים.

התמונות בעמוד הפייסבוק הן:

א. תמונת פרופיל – התמונה הקטנה.

ב. תמונת הנושא – הקאבר (התמונה המלבנית הגדולה בראש הדף).

ג. תמונה לפרסום ממומן – תמונה מלבנית שרצה בפרסום בפייסבוק.

ד. תמונת פוסט – תמונה שאנחנו מצרפים כשאנחנו כותבים פוסט ומפרסמים אותו.

למה חשוב לבחור נכון את התמונות שלכם בפייסבוק?

הגולשים רואים דבר ראשון את התמונות בדף שלכם, עוד לפני שהם גוללים וקוראים את מה שכתוב.

הרושם הכללי שהם מקבלים מהדף ומהתמונות שלכם בפרט, יקבעו אם הם יטרחו לעצור ולהשקיע מזמנם לקרוא בדף או להקליק על המודעה שלכם.

מהן תמונות בפייסבוק ש״מוכרות״?

תמונה שמדברת לרגש.
תמונה שמעוררת רגש שיוצרת עניין ומושכת את תשומת הלב ואת עין הגולשים להסתכל עליה.
תמונה שמעוררת הזדהות.
תמונה מפתיעה.
תמונה מבדרת.
תמונה חווייתית.
תמונה שמעוררת צורך, חשק.
תמונה שמניעה לפעולה ויוצרת דחף להקליק עליה.

הנוסחא שלי לבחירת תמונת פוסט שיווקית

לנוסחה שלי לבחור נכון תמונות לפייסבוק יש 4 שלבים:

1. השלב הראשון

תגדירו בכתב מה בדיוק אתם מציעים? מה הייחודיות שלכם?

לדוגמה "תכנית הרזיה באמצעות איזון הגוף ותזונה בריאה".

2. השלב השני

תפרקו את ההצעה שלכם למושגים ותכתבו את כל האסוציאציות שעולות לכם.

לדוגמה, 'הרזיה', 'ירידה במשקל', 'שחרור פיזי ומנטלי', 'איזון הגוף', 'שינה', ספורט, 'תזונה בריאה', 'ירקות', 'מים', 'אגוזים'.

3. השלב השלישי

תכתבו איזו תחושה אתם רוצים שתעבור באמצעות המושגים האלה.

למשל, 'תחושת קלילות','אנרגיה', 'מוטיבציה'.

4. השלב הרביעי

חיפוש ובחירה – כעת הקדישו זמן למצוא את התמונות שקשורות למושגים שפירקתם ושמתקשרות לתחושות שאתם רוצים להעביר.

לדוגמה, במקרה של תכנית הרזיה אפשר להשתמש בתמונה של נוצה ולרשום משפט הנעה לפעולה. "רוצה להרגיש קלילה כמו נוצה? לפרטים על תכנית ההרזיה לחצי כאן".

דוגמה נוספת, פוסט שיווקי שעיצבתי לאירוע לכבוד יום המעשים הטובים

הפוסט מזמין נשים להשתתף ביום צילומים. 

יכולתי לשים תמונה של מצלמה או של נשים אבל, המסר שרציתי שיעבור הוא הכיף שבצילום.

האישה בתמונה נראית לא מודרנית מידי ויחד עם זאת עושה מחווה מודרנית סלפי ופרצוף למצלמה.

וזאת, כדי שנשים באמת יחוו את הכיף שבצילום כבר מתמונת הפוסט וירצו לבוא ולהצטלם.

טכניקות נוספות לבחירת תמונה לא בנלית שמעבירה בהצלחה את המסר שלכם.

נקודת המוצא היא ש"אין סתם", אלא, בוחרים תמונה לפוסט מתוך מחשבה תחילה ולא "על הדרך".

הטכניקה: לחשוב על קונספט התמונה בהקשר למלל של הפוסט

לאחר שהחלטתם על המלל של הפוסט תחשבו על הקונספט של התמונה בהקשר למלל שבפוסט.

תנסו להבין מהמלל איך התמונה יכולה לשקף את המצב של הלקוח או הלקוחה הפוטנציאליים אליהם אתם פונים.

כדי לחזק את המסר ולהשלים אותו, אפשר להוסיף כיתוב רלוונטי על התמונה עצמה.

אתם יכולים להראות ללקוח את המצב הנוכחי שלו ("הדגשת הכאב").

לדוגמה, אימג' חזק של בעל עסק שהוא נעול בתוך צנצנת ואז אתם כותבים על התמונה עצמה משהו בסגנון "נגמר לך האוויר, התזרים? יש לנו פתרון עבורך".

איך להתאים תמונה לפייסבוק

או שאפשר להראות ללקוחה את המצב (הטוב) שהיא תהיה בו אחרי שבחרה להשתמש בפתרון שלכם.

כלומר, לבחור תמונה שמשקפת את 'הרגע שאחרי', את הה"יששש" ואת ההצלחה שהיא תחווה.

תמונה לפייסבוק

הטכניקה: ניתוח תמונות שעובדות עליכם

תחשבו על עצמכם, איזה תמונות מושכות את תשומת לבכם? איזה תמונות אתם "זוכרים" טוב יותר בתוך הרעש הזה של הפרסומים ועל איזה תמונות אתם פוסחים בקלות ועוברים הלאה?

כשאתם רואים תמונה שמשפיעה עליכם תבדקו, איזה מרכיבים יש בה? מה עורר בכם תגובה כלשהי? מה מניע אתכם לעשות משהו?

זה יעזור לכם להבין כיצד גם אתם יכולים להשפיע באמצעות התמונות שאתם בוחרים על הקהל שלכם, להעביר בהצלחה את המסרים שלכם ולהניע אותו לפעולה.

ממש בקרוב יצא הקורס facedo – פשוט לבלוט בפייסבוק, אם אתם מרגישים שקשה לכם לעשות את תמונות הפרסום שלכם לבד וזה גוזל לכם הרבה זמן, אני מזמינה אותכם להרשם לרשימת המתנה לקורס. סמוך להשקתו אעדכן בכל הפרטים ויהיה מחיר השקה מיוחד.

 

שלכם,

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

נושאים נוספים שיעניינו אותך

צ'ק ליסט ללוגו מנצח

צ'ק ליסט ללוגו מנצח מהו לוגו מנצח? לוגו שעובד בשבילך 24/7 כלומר לוגו שמעביר נכונה את ערכי העסק והמסרים שלו בצורה מיידית. איך תדעו אם

קרא עוד »

מה מיתוג בעצם עושה?

מה מיתוג בעצם עושה? צריך להבין שמיתוג זה לא רק להראות "יפה" , מיתוג הוא בראש ובראשונה כלי אסתרטגי שדרכו הצופה מתחבר רגשית לעסק שלך

קרא עוד »

מיתוג עורכי דין

מיתוג לעורכי דין הוא מיתוג מורכב, כיוון שצריך להעביר את המסר בצורה פשוטה ומינימליסטית תוך התחשבות בהגבלות הגרפיות של המקצוע. הגבלות מבחינת העיצוב הגרפי: אפשר

קרא עוד »
השארת תגובה