למרות שפייסבוק עדיין לוקחת נתח עצום מהקהל וטיקטוק נושפת בעורפה, אינסטגרם היא אחת מהרשתות החברתיות הפופולריות ביותר בעולם והיא מקור מאוד איכותי לייצור של לידים והמרות לעסק שלכם. פרסום ברשתות החברתיות הוא מרכיב חיוני בכל אסטרטגיית שיווק או צמיחה של עסק ובפרסום באינסטגרם ניתן להשיג אפילו יותר ממה שאתם משיגים בפרסום בפלטפורמות אחרות. מותגים רבים מתקשים לייצר תנועה אורגנית באינסטגרם, אך מאז שהיא נקנתה על ידי חברת מטא, אפשרויות הפרסום בה (דרך פייסבוק ביזנס מנג'ר) צמחו והמודעות בפלטפורמה נראות מעולה. במאמר הזה אנחנו נעבור על אפשרויות פרסום באינסטגרם שאתם חייבים להכיר.
הכירו את אפשרויות הפרסום באינסטגרם
מודעות אינסטגרם מוגדרות בצורה דומה למודעות פייסבוק, בעיקר בגלל שחברת מטא היא גם הבעלים של אינסטגרם. זה אומר שאתם יכולים לעבוד אם אותן אפשרויות המיקוד שיש לכם בביזנס מנג'ר בפייסבוק ותוכלו לבחור את המיקומים שבהם אתם תרצו שהמודעות שלכם יוצגו (מיקומים בפייסבוק, מיקומים באינסטגרם או שילוב של שניהם). בואו נסתכל על סוגי המודעות העיקריים באינסטגרם:
01. מודעת תמונה
אינסטגרם היא פלטפורמה ויזואלית. כל הרעיון של הרשת החברתית הזאת הוא שיתוף תמונות כך שאם אתם רוצים לפרסם בצורה יעילה, אתם צריכים קריאייטיב איכותי. מודעת תמונה זו הדרך הכי בסיסית לפרסום מודעה ממומנת באינסטגרם. מודעות תמונה מורכבות מתמונה יחד עם תיאור וכפתור קריאה לפעולה. אתם יכולים גם בכפתור הקריאה לפעולה של המודעה להפנות את הקהל לפרופיל האינסטגרם שלכם כדי שהגולשים ייחשפו לעוד תכנים של החברה או העסק.
02. מודעת סרטון
וידאו הוא תוכן המדיה הפופולרי ביותר באינטרנט וגם הממיר ביותר במיוחד באינסטגרם, פלטפורמה שעוצבה במטרה להעלות מדיה חזותית. סרטון עושה עבודה טובה יותר מתמונות או טקסט בכל מה שקשור לאחוז מעורבות. סרטונים גם מושכים את העין וגם מופעלים אוטומטית על ידי אינסטגרם. מודעות וידאו באינסטגרם מוצגות באותה הצורה שבה מוצגות מודעות התמונה (עם המדיה, טקסט וכפתור קריאה לפעולה), אך מודעות סרטון תופסות את תשומת הלב בצורה טובה יותר והיצירתיות שיש בתוכן יכולה להעביר מסר ארוך ועמוק יותר. כל סרטון שאתם מעלים ומפרסמים יכול לשכנע את הצופה לבצע המרה ולמרות שזה לא נשמע כל כך טוב, מודעת וידאו מדברת בשבילכם.
03. מודעות אוספים ומודעות שופינג
סוגי המודעות הללו הם אפשרות פרסום מאוד מתקדמת ואיכותית שזמינה עבורכם במודעות אינסטגרם. למרות שמודעות אלו שימושיים בעיקר עבור חברות איקומרס שפאנל השיווק שלהם קצר יותר ויש יותר אחוזי המרה לקהלים קרים, ניתן להשתמש בהם גם בתעשיות אחרות כמו חברות סטארט אפ, מערכות Sass ועסקים שצריכים לידים. במודעות שופינג (הפיילוט החל בעולם ויגיע בקרוב לישראל), אתם יכולים ללחוץ על שקית הקניות שמופיעה כתיוג בפוסט ואתם תועברו למערכת סליקה פנימית של אינסטגרם ותוכלו לבצע רכישה ישירות מהפלטפורמה.
במודעות אוספים (Collections), בדומה למודעות שופינג אתם יכולים להציג מוצרים או שירותים של העסק שלכם. כאשר אתם מקישים על שקית הקניות שמופיעה כתיוג בפוסט ואתם תועברו לעמוד המוצר או השירות באתר מה שהופך אותם ליעילות מאוד. זו דרך מצוינת להציע לצופים חוויה חלקה של רכישה על ידי הסרת כל המחסומים בין הזמן שבו הם מחליטים לבצע המרה או רכישה עד לזמן שהם מבצעים פעולה זאת בפועל.
04. מודעות אקספלורר
מודעות אינסטגרם אקספלור (Explore) פועלות בדיוק כמו כל מודעת אינסטגרם אחרת אבל הן מופיעות בטאב האקספלור של הפלטפורמה. תצטרכו לבחור את האקספלור במיקומים כדי שהמודעות יופיעו שם, אבל זו אפשרות מעולה אם אתם מחפשים קהל יעד שמתחבר לנישה שלכם ורוצים להגביר את התפוצה והמודעות למותג. מודעות אלו לא יופיעו רק בטאב האקספלור, אלא יופיעו גם לאחר פוסטים שמשתמשים לחצו עליהם, על מנת להציג לגולשים תוכן שדומה לתוכן בו הם צפו כרגע. המודעות האלו נחשבות ליעילות מאוד מכיוון שהם מוצגות לגולשים על בסיס ההעדפה שלהם בפלפורמה, מה שמגדיל את יחס המעורבות וההמרה במודעות אלה.
05. מודעות קרוסלה
מודעות אינסטגרם אקספלור (Explore) פועלות בדיוק כמו כל מודעת אינסטגרם אחרת אבל הן מופיעות בטאב האקספלור של הפלטפורמה. תצטרכו לבחור את האקספלור במיקומים כדי שהמודעות יופיעו שם, אבל זו אפשרות מעולה אם אתם מחפשים קהל יעד שמתחבר לנישה שלכם ורוצים להגביר את התפוצה והמודעות למותג. מודעות אלו לא יופיעו רק בטאב האקספלור, אלא יופיעו גם לאחר פוסטים שמשתמשים לחצו עליהם, על מנת להציג לגולשים תוכן שדומה לתוכן בו הם צפו כרגע. המודעות האלו נחשבות ליעילות מאוד מכיוון שהם מוצגות לגולשים על בסיס ההעדפה שלהם בפלפורמה, מה שמגדיל את יחס המעורבות וההמרה במודעות אלה.
לסיכום
יש המון סוגים של מודעות באינסטגרם וההחלטה מה מהסוגים יתאים למותג שלכם היא לא פשוטה בכלל. אם אתם חדשים בפרסום בדיגיטל אני מאוד ממליץ לקרוא לעומק על הפרסום באינסטגרם (המתבצע דרך מערכת הפרסום של פייסבוק – פייסבוק ביזנס מנג'ר). לצד הפרסום המוכר של תמונות וסרטונים שאתם יכולים לקדם בצורה ממומנת, אינסטגרם גם מאפשרת לכם לפרסם מודעות המכילות סרטונים ותמונות ביחד בצורת קרוסלה, מודעות המופיעות בטאב האקספלור (חיפוש) באינסטגרם וגם מודעות מתקדמות יותר כמו אוספים ושופינג.
אור פיאלקוב • מייסד חברת פיאלקוב דיגיטל
על הכותב
אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל,
סוכנות שיווק דיגיטלי המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן בגוגל, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה אחסון וורדפרס ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.