למה חשוב שתלמדו לעצב בעצמכם את הפרסומים שלכם?

אולי אתם גם אתם התנסיתם באחד או יותר מהמצבים הללו?

"אתם רוצים לפרסם פוסט, כבר השקעתם וכתבתם אותו, אבל עכשיו אתם מתלבטים ולא מצליחים להחליט באיזו תמונה כדאי לכם לבחור".

"סוף סוף מצאתם את התמונה שחיפשתם ואתם מבזבזים המון זמן בניסיון לשים את הטקסט כמו שצריך על התמונה, וזה עדיין לא מסתדר כפי שהייתם רוצים".

"למרות שהשקעתם שעות בניסיון ליישר את הגרפיקה בפרסום שלכם, 'שיחקתם' עם התוכנה ועם העיצוב, התוצאה נראית חובבנית ואתם לא מרוצים ממנה".

שוב ושוב אני שומעת מבעלות ומבעלי עסקים גרסאות כאלו ואחרות של אותו הדבר.

מצד אחד, אנשים מבינים את החשיבות של הנראות הויזואלית של העסק ורוצים שהפרסומים שלהם ייראו טוב ושהעסק בכלל ישדר מקצועיות ואיכות. אבל, מן הצד השני, הם לא רוצים וגם לא יכולים להיות תלויים בשכירת שירותי מעצב/ת לכל פרסום בעסק שלהם.

לעיתים קרובות הקונפליקט הזה 'נפתר' בכך שהם פשוט עוזבים את זה ולא מפרסמים בכלל. או, שהם כן מפרסמים אבל מתבאסים בכל פעם מחדש מהתוצאה ולכן, משתדלים לא להסתכל יותר מידי על הדף שלהם בפייסבוק או על הפיד באינסטגרם.

אז מה עושים?

זו ההמלצה שלי ואני מקווה שהיא תעשה לכם סדר בדברים.

בשלב הראשון –

אני מציעה כן! להשקיע מהתקציב השיווקי שלכם, כשאתם מרגישים שאתם והעסק בשלים לכך, במיתוג אסטרטגי וויזואלי, ליצירת לוגו ושפה מיתוגית לעסק שלכם.

בשלב השני –

לפי הרצון והיכולת הכלכלית תבנו בכל פעם תשתית נוספת במערך השיווק של העסק.

לדוגמה, דף עסקי בפייסבוק, אתר אינטרנט, בלוג, ערוץ יוטיוב וכד' (כמובן תשווקו איפה שרלוונטי ספציפית לעסק שלכם ולקהל שאתם פונים אליו).

את אותה התשתית אני מציעה למתג בצורה מקצועית, בדיוק כפי שבונים את היסודות של הבית, עם אנשי/ות מקצוע, ואחרי כן אפשר להמשיך לבד לרהט את פנים הבית ולסדר אותו כמו שרוצים.

כשאני אומרת 'למתג' הכוונה היא להטמיע את המיתוג הקיים שלכם (מהשלב הראשון) באותו ערוץ שיווקי.

בשלב השלישי –

יש לכם מיתוג ותשתית כלשהי, נניח דף עסקי בפייסבוק. כמובן שזה לא מספיק שיש דף אלא עליכם גם לפרסם בו תכנים בשוטף.

כלומר, עכשיו אתם צריכים לתחזק את התשתית שבניתם ולהשתמש בה בקביעות בשביל שהיא תעזור לכם להשיג את התוצאות העסקיות והכלכליות שאתם רוצים.

אני חושבת שאת התחזוקה והתפעול השוטפים של התשתיות שבניתם אתם לגמרי יכולים לעשות בעצמכם אם זה מה שאתם רוצים.

אבל! בשביל לחסוך לעצמכם הרבה זמן, אנרגיות ועצבים, בעיקר כשאין לכם רקע עיצובי וטכנולוגי, אני כן ממליצה להשקיע משאבים ללמידה מסודרת.

כדאי ללמוד עקרונות עיצוב בסיסיים אותם תוכלו ליישם בפרסומים ובחומרי השיווק השונים שלכם ולקבל כלים בהם תוכלו להשתמש כדי לעצב לבד בהצלחה.

כשאתם מכירים את עקרונות העיצוב ויש לכם כלים לעצב בעצמכם בצורה שנראית טוב ומשדרת מקצועיות יש לכך יתרונות רבים:

יש לכם יותר מוטיבציה – לעשות, לפרסם ולשווק.

אין לכם תלות בגורם חיצוני – שיכול לעכב אתכם או להשפיע על לוחות הזמנים שלכם.

קל לכם יותר לשמור על עקביות – ולהמשיך לפרסם בצורה שוטפת.

מאפשר לכם 'לחוות את השטח' וללמוד 'על בשרכם' – מה עובד יותר ומה פחות.

עוזר לכם לדעת איך להנחות ולעשות בקרה מתאימה – על אנשי/ות מקצוע שתבחרו לעבוד עימם בעתיד.

מייצר תחושת סיפוק וגאווה עצמית – על ההישגים הקטנים הללו שאתם מצליחים להשיג.

נפתחת דלת לדמיון וליצירתיות שטמונים בתוככם – ואולי אפילו אינכם מודעים אליהם.

תורם לחידוד והבהרת הזהות העסקית והמסרים שאתם רוצים להעביר הלאה – מי אני? איך אני רוצה להציג את עצמי? מה אני רוצה לשדר החוצה? איך אני רוצה להיראות? לאיזה קהל אני פונה? ועוד.

נותן ביטחון – ותחושה של מסוגלות.

דוגמאות לדברים שאתם יכולים ללמוד לעצב בעצמכם

  • לבחור תמונות מעניינות ולא בנליות שילוו את הפרסומים שלכם.
  • להניח טקסט על תמונה בצורה נכונה ומקצועית.
  • לשלב בפרסומים שלכם צבעים שעובדים היטב יחד.
  • להחליט על היררכיית טקסט לפרסום שלכם שבנויה לפי כללי העיצוב.
  • לבחור רקעים מתאימים לפרסומים שלכם שלא יפריעו לקריאת המסר ולא יפגעו בזרימה העיצובית.

דוגמה לכלי עבודה שעוזרים לכם לעצב בעצמכם

 

תבניות ממותגות – זהו אחד מהכלים שאנחנו מציעים בסטודיו כדי שתוכלו לעצב בעצמכם את הפרסומים השוטפים שלכם.

 

אלו הן תבניות שמשלבים בהן אלמנטים גרפיים קבועים כמו לוגו, צבעים, סוג פונטים ועוד. ואתם נדרשים רק לשנות את הכיתוב בכל פרסום.

 

אם אתם רוצים ללמוד את עקרונות העיצוב הבסיסיים המרכזיים ולקבל כלי עבודה שיאפשרו לכם להגיע בפרסומים שלכם לתוצאה שנראית מושכת ומקצועית מבחינה ויזואלית, בקלות ובמינימום זמן.

מוזמנים להירשם עכשיו לרשימת המתעניינים בקורס העיצוב החדש שלי העתיד לצאת לאור בהמשך, ללא שום התחייבות מבחינתכם. לקבל ראשונים את כל הפרטים וליהנות מהטבות השקה ייחודיות עבורכם.

שלכם,

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

נושאים נוספים שיעניינו אותך

צ'ק ליסט ללוגו מנצח

צ'ק ליסט ללוגו מנצח מהו לוגו מנצח? לוגו שעובד בשבילך 24/7 כלומר לוגו שמעביר נכונה את ערכי העסק והמסרים שלו בצורה מיידית. איך תדעו אם

קרא עוד »

מה מיתוג בעצם עושה?

מה מיתוג בעצם עושה? צריך להבין שמיתוג זה לא רק להראות "יפה" , מיתוג הוא בראש ובראשונה כלי אסתרטגי שדרכו הצופה מתחבר רגשית לעסק שלך

קרא עוד »

מיתוג עורכי דין

מיתוג לעורכי דין הוא מיתוג מורכב, כיוון שצריך להעביר את המסר בצורה פשוטה ומינימליסטית תוך התחשבות בהגבלות הגרפיות של המקצוע. הגבלות מבחינת העיצוב הגרפי: אפשר

קרא עוד »
השארת תגובה