׳דף נחיתה שיתופי׳ ואיך תוכלו ליצור בעזרתו תוצאות שיווקיות מניבי פירות

כולכם מכירים ככל הנראה את דפי הנחיתה ה'רגילים' שבהם עסקים ומותגים מציעים הצעה כלשהי, ולאחר מכן ישנו כפתור הנעה לפעולה (להוריד משהו, להירשם וכד'). עד כאן אין משהו יוצא דופן.

אבל, אני רוצה להציג לפניכם דף נחיתה ייחודי שאני עושה ללקוחות בסטודיו שלי, שמניסיוני מניב תוצאות שיווקיות טובות ולכן כדאי לכם להכיר אותו.

אני קוראת לו 'דף נחיתה שיתופי' ומה שמיוחד בו זה בראש ובראשונה שהוא מאגד מספר אנשי/ות מקצוע ובעלי/ות עסקים במקום עסק אחד או נותנ/ת שירות יחיד/ה.

אלו שיתופי פעולה אפשר לשווק באמצעות דף נחיתה שיתופי?

אירועים פיזיים או מקוונים – אפשר לתת בדף מידע כללי על האירוע ואז לתת מידע נוסף על כל אחד מהמשתתפים או המציגים, כולל גישה לאתר או הדף העסקי, כדי שמי ששוקל להירשם לאירוע יוכל ללמוד יותר גם על האירוע עצמו, וגם על המשתתפים בו.

דוגמאות לאירועים: וובינרים, ירידים, פסטיבלים, כנסים, תערוכות השקות ועוד.

קבוצות נטוורקינג – זוהי דרך להבליט את קבוצת הנטוורקינג שלכם מתוך קבוצות רבות אחרות שפועלות. תוכלו להציג את פרטי הקבוצה ו/או הארגון שלה ואז את הפרטים של כל אחד ואחת מהחברים/ות בה, עם קישור למידע נוסף.

פעילות משותפת כלשהי – חשבו מי עשויים להיות 'מעגל הכוח שלכם' (הכוונה לבעלי/ות עסקים עם אותו בסיס לקוחות כמו שלכם) וצרו עימם פעילות משותפת אותה תשווקו גם באמצעות דף נחיתה שיתופי.

לדוגמה: פעילות של 'יום צילומים מרוכז' עשויה לשלב צלם/ת, מאפר/ת וסטייליסט/ית.

בדף הנחיתה יהיו פרטים על מהות הפעילות ומתי היא מתקיימת, עלויות, ומידע נוסף על אנשי המקצוע המשתתפים בה.

שיווק שותפים – בדף נחיתה שיתופי מסוג זה, תוכלו להציג מספר מוצרים / שירותים של ספקים שונים, אותם אתם מעוניינים לקדם.

קידום מוצרי מידע דיגיטליים – אפשר לאגד בדף הנחיתה השיתופי מספר בעלי/ות עסקים המציעים מוצרי מידע (חינמיים או בתשלום), לתת מידע על העסק שלהם ועליהם, ולהוסיף כפתור הנעה לפעולה להרשמה לקבלת מוצר המתנה.

מהם היתרונות של דף נחיתה שיתופי?

מהניסיון שלי למדתי שדף כזה מקדם חשיפה משמעותית של המציגים המשתתפים בו, והוא תורם להגברת התנועה בעסק מפני שזה יוצר עניין ושיש הרבה הורדות והרשמות בדף.

בנוסף, זוהי הזדמנות למציגים שלוקחים חלק בדף המכירה השיתופי להתנסות ב'טעימה' משיתוף הפעולה ביניהם. היות ואפשר לראות איך האנשים מגיבים, מתקשרים ולומדים להכיר אותם קצת יותר, ולהחליט אם רוצים להעמיק בהמשך את שיתוף הפעולה.

יתרון נוסף הוא חיסכון כספי, מפני שניתן לחלוק בעלויות בין המציגים המשתתפים בדף הנחיתה השיתופי.

מהם החסרונות של דף נחיתה שיתופי?

בעוד שבדף נחיתה רגיל אתם תלויים בעיקר בעצמכם במה שנוגע לאספקת המידע ותוכן הדף, הרי שכשמדובר בדף נחיתה שיתופי, כשמו כן הוא, נדרש שיתוף פעולה של המשתתפים בו… לפעמים תמצאו את עצמכם 'מנדנדים' לקבל מידע וקישורים ותמונות מכולם בכדי שאפשר יהיה להתקדם עם בניית הדף.

כמו כן, בדרך כלל המציגים המשתתפים בדף הנחיתה השיתופי אמורים לשתף פעולה גם בחשיפת הדף בערוצים הדיגיטליים שלהם. כשחלק מהם לא עושים זאת זה עשוי ליצור קושי ותסכול אצל המשתתפים האחרים שכם מילאו את חלקם בשיתוף הפעולה.

בנוסף, לעיתים ישנה אי בהירות לגבי זכאותם של המשתתפים לקבל או לא לקבל את הלידים שנכנסים מדף הנחיתה השיתופי, וזה עשוי ליצור אי הבנה ואף קונפליקט מסוים.

איך דף נחיתה שיתופי עובד בפועל?

זהו דף נחיתה שיתופי לדוגמה שבניתי ועיצבתי  המאגד מספר בעלות ובעלי עסקים המציעים מוצרי מידע חינמיים – תבניות, קורסים, טיפים ועוד.

  1. צריך להחליט על אדם אחד לניהול התהליך, לאיסוף המידע מכולם, זירוז העניינים, וכדי לוודא שהדף אכן מפורסם בזמן. הוא או היא יהיו גם אלה שיעבדו מולי בשלבים של בניית הדף והעיצוב שלו.

בדף לדוגמה שלנו דף הנחיתה השיתופי הופק על ידי 'מועדון שיתופי פעולה' בבעלותה של איריס אבידן.

  1. יש להחליט על הקונספט של הדף (המסגרת הרעיונית שלו).

בדף לדוגמה שלנו הקונספט שהוחלט עליו הוא: "דף מתנות מאסטרטגיה לכסף – כלי ניהול 360 להצלחת העסק שלך! 13 מנטורים מובילים לעסקים התכנסו כדי לעזור לך לייצר פריצה בתוצאות העסקיות שלך בעזרת הכלים המקצועיים הכי חזקים שלהם".

  1. לאחר שיש קונספט לדף, יש להחליט מי המציגים הרלוונטיים לדף זה. כדאי כמובן שיהיה קשר בין מי שלוקחים חלק בדף לבין הרעיון הכללי שלו. עוד לפני הפניה הראשונית אליהם, כדאי להגדיר מה בדיוק הולכים להציע להם ומה מבקשים מהם בתמורה.

דברים שכדאי לסכם מראש הם לדוגמה: איך הלידים מהדף נאספים? למי הם מגיעים? האם המציגים מתחייבים לשתף את הדף המכירה השיתופי? אם כן, כמה פעמים? היכן? מה קורה אם הם מבטיחים מתנה שאינם יכולים לספק? איזה חומרים נדרש מהם להעביר (מידע, תמונות, קרדיט, קישור, אחר)? מתי? מהו לוח הזמנים הצפוי לפרסום הדף? ועוד. חשבו על הדברים מראש וחסכו לעצמכם עוגמת נפש מיותרת בהמשך.

  1. בשלב הזה יוצרים קשר עם המציגים שאמורים לקחת חלק בדף ומעבירים להם את כל הפרטים בנוגע לדף המכירה השיתופי (מה? מתי? איך?).
  1. במועד שנקבע עליי לקבל את כל החומרים שיאפשרו לי לבנות ולעצב את דף הנחיתה השיתופי, כולל:
  • מידע על הקונספט (הרעיון) של הדף עצמו.
  • מידע כללי על הפעילות, האירוע
  • מידע אודות המציגות והמציגים שישתתפו בדף.
  • מידע על העסק, המותג של המשתתפים.
  • מידע על המוצר, שירות, מתנה, או המיזם של כל מציג/ה.
  • תמונות (שימו לב שאתם לא פוגעים בזכויות יוצרים).
  • קישורים (לאתר אינטרנט, בלוג, דך מכירה או כל מקום אחר שרוצים). 

הכל בהתאם למטרת הדף הספציפי.

  1. לאחר שכל החומרים בידי, אני בונה את הדף עצמו ואז מעצבת אותו.

אם אתם זקוקים לעזרה בחשיבה על הקונספט וכתיבת התוכן לדף הנחיתה השיתופי, אפשר לקבל אצלנו בסטודיו גם שירות זה – בתוספת תשלום.

ועוד מספר טיפים אחרונים לסיום

מספר מציגים בדף – בגדול, כדאי להגביל את מספר המציגים בדף הנחיתה השיתופי למספר הגיוני (10-15), מפני שאחרת זה כבר נעשה עמוס ומורכב מידי כל העניין כולו.

תיעוד ההסכמות עם המציגים בדף – רצוי שכל הדברים שסיכמתם עם כל מי שלוקחים חלק ומשתתפים בדף המכירה השיתופי, יעלו על הכתב. זה גם ימנע אי הבנות, גם יחסוך לכם זמן וגם יהיה יעיל ופרקטי יותר עבורכם לשלוח מסמך מסודר לכולם מאשר לחזור שוב ושוב על הדברים בכל שיחה מחדש.

תוקף הדף – יש המגבילים את תוקף הדף כדי לייצר דחיפות שתניע אנשים להירשם לדף בהקדם. כדאי לשקול היטב אם זו הדרך הנכונה מפני שגישה כזו עשויה ליצור התנגדות אצל אנשים, ומפני שמדובר במספר רב של תכנים ולא ריאלי לצפות שניתן יהיה לצרוך את תכניו (גם כשאנשים רוצים לעשות זאת) בטווח של מספר ימים בלבד.

שם (דומיין) ואחסון הדף – לדף הנחיתה השיתופי ישנה כתובת אינטרנטית (דומיין) ונדרש מקום לאחסון ברשת על מנת לבנות דף כזה. במידה ויש לכם אתר אינטרנט בנוי על מערכת וורדפרס ניתן להגדיר דף חדש כדף ״בלי הידר ופוטר״ כלומר להגדיר את הדף כדף נחיתה בלי התפריט העליון והתחתון של האתר. במידה ואין לכם אתר אפשר לקנות כתובת אינטרנט (דומיין) בעלות של כ60 שקלים לשנה ואיחסון בעלות של כ 30 שקלים לחודש עבור הדף.  ניתן גם לבנות דף כזה גם במערכת דיוור אך ישנם מגבלות באפשרויות העיצוב וההתאמה לנייד ולכן עדיף לבנות דף נחיתה במערכת וורדפרס. 

מערכת דיוור- כדאי שלכל משתתף בדף תהיה מערכת דיוור משלו שכן היא מאפשרת הגדרה של רשימה ייעודית לנרשמים וניהולם. אפשר אחר כך להמשיך לדוור להם כמובן  מסרים נוספים של העסק, המוצרים או השירותים שלכם.

*שימו לב שדף נחיתה שיתופי הוא דף שמוביל לדפי נחיתה אחרים (של כל משתתף) שבו ניתן לשתול טופס המקושר למערכת דיוור (כדוגמת רב מסר).

גרפיקה תואמת לקונספט של הדף – כדאי מאוד שהגרפיקה שמובילה לדף נחיתה תהיה באותו סגנון של הדף עצמו, הכוונה היא לתמונת באנר שחוזרת על עצמה, ושימוש באותם צבעים על מנת ליצור אצל הגולש קשר תודעתי ביניהם.

את התמונה המעוצבת יכולים המשתתפים להפיץ בקבוצות ווטסאפ, באינסטגרם ובדפי הפייסבוק העסקיים שלהם וגם בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק.

הינה דוגמא לתמונת פוסט תואמת לדף המתנות:

שמירה על שקיפות – לעיתים אנשים חוששים להירשם לדף מפני שהם חושבים שאם יעשו זאת הם יתחילו לקבל דיוור מכלל המציגים המשתתפים בדף. לכן, חשוב לציין בשקיפות מי יקבלו הרשאה לדוור אל מי שנרשם לדף.

זהו קישור לדוגמה לדף נחיתה שיתופי נוסף שנבנה ועוצב בסטודיו אינדיגו גרפיקס.

מוזמנים לכתוב לי בהודעה בוואטסאפ לקבלת פרטים נוספים ועלויות של שירות בניית ועיצוב דף נחיתה שיתופי בסטודיו אינדיגו גרפיקס

נושאים נוספים שיעניינו אותך

צ'ק ליסט ללוגו מנצח

צ'ק ליסט ללוגו מנצח מהו לוגו מנצח? לוגו שעובד בשבילך 24/7 כלומר לוגו שמעביר נכונה את ערכי העסק והמסרים שלו בצורה מיידית. איך תדעו אם

קרא עוד »

מה מיתוג בעצם עושה?

מה מיתוג בעצם עושה? צריך להבין שמיתוג זה לא רק להראות "יפה" , מיתוג הוא בראש ובראשונה כלי אסתרטגי שדרכו הצופה מתחבר רגשית לעסק שלך

קרא עוד »

מיתוג עורכי דין

מיתוג לעורכי דין הוא מיתוג מורכב, כיוון שצריך להעביר את המסר בצורה פשוטה ומינימליסטית תוך התחשבות בהגבלות הגרפיות של המקצוע. הגבלות מבחינת העיצוב הגרפי: אפשר

קרא עוד »
השארת תגובה