קייס סטדי - לחייך אל חייך - טריוגה עם ביאטריס

איך עובד תהליך מיתוג בסטודיו?

במאמר הזה אני משתפת אתכם במה שקורה מאחורי הקלעים בתהליך מיתוג אמיתי שעשיתי בסטודיו (קייס סטדי). מגיעים אליי בעלי ובעלות עסקים ממגוון תחומים וזה כיף ומרגש אותי בכל פעם מחדש.

אתם יכולים לקרוא בקישור הזה על  מהו מיתוג ומה הוא יכול לעשות עבור העסק שלכם .

העסק שבחרתי להציג את תהליך המיתוג שעברנו יחד הוא

׳לחייך אל חייך – טריוגה עם ביאטריס׳

ביאטריס היא מורה בעלת ניסיון רב: 3 עשורים של לימוד ותרגול ומעל 2 עשורים בהוראה.

היום היא מלמדת ומטפלת בעיקר בשיטת טרייוגההכוללת את כל השלבים הייחודיים ליוגה המסורתיתהמייצרים שלמות.

יוגה הפכה לדרך חייה – בעזרתה היא משפרת את הבריאותמשיגה ידע וחוכמהשגורמים לשמחת חיים ושלוות נפשהיוגה עם כל שלביה מובילה אותה לתשובות בחקר אליה ועל החיים ולהגשמת היעוד.

צעד 1  – הכרות עם העסק | מילוי שאלון אפיון לקוח/ה 

בשלב הזה אני שולחת שאלון אפיון לעסק במטרה להכיר אותו הכרות מעמיקה ולהבין טוב יותר מה בדיוק העסק מציע? למי? מהם המסרים המרכזיים שרוצים להעביר? ועוד. השאלון מקיף נקודות מבט שונות על בעל/ת העסק, על העסק עצמו ועל המוצרים והשירותים שלו.

זהו היסוד עליו בנוי כל תהליך המיתוג והצלחתו, מפני שזה מה שמאפשר לי ליצור מיתוג המותאם אישית לעסק הספציפי ואשר מביא לידי ביטוי את 'אישיותו' ואת התדמית שמבקשים לשדר.

מי אתם – מה הסיפור שלכם? מהי ההשכלה וההכשרה שלכם? מה אתם מוסמכים לעשות? מה הטעם האישי שלכם בכל הנוגע לצבעים אהובים? סגנון עיצובי? וכל מה שתרצו עוד להוסיף לשתף בכדי שאוכל ללמוד עליכם ולהכיר אתכם טוב יותר.

המטרות והחזון – באיזה שלב העסק שלכם נמצא מבחינה מקצועית/עסקית/כלכלית? למשל, רמת פעילות, הכנסות, מספר עובדים וכד'. ולאן אתם שואפים להגיע בעתיד מהבחינות הללו?

הליבה העסקית – מהו המיקוד העסקי שלכם? אילו מוצרים ושירותים יש לכם? מה אתם מציעים כיום ומה אתם מתכננים להציע ללקוחותיכם בעתיד? האם אתם פועלים בצורה מקומית ו/או גלובלית? מהן החולשות שלכם/של העסק? מהן החוזקות? האם ישנם דברים נוספים העשויים להשפיע על העסק שלכם?

הלקוחות – מי הקהל שאליו אתם פונים כרגע ו/או שואפים להגיע אליו בעתיד? מהם המאפיינים של קהל זה? מה מניע אותו? איפה הוא נמצא? ועוד.

מהם הערכים המובילים את העסק (ערכי המותג) – לכל עסק יש תכונות הייחודיות לו וערכים מובילים לאורם הוא פועל או שואף לפעול. מהם הערכים איתם אתם רוצים לזהות את העסק שלכם? 

הייחודיות של העסק – אילו תכונות מייחדות ומבדלות את העסק שלכם מעסקים דומים אחרים בשוק שלכם?

מסר המותג – 'מה' שאתם אומרים , על עצמכם, על העסק שלכם, על המוצרים והשירותים שלכם, הוא חשוב לא פחות מאשר 'איך' אומרים זאת מבחינה ויזואלית. לכן המסרים שלכם הם חלק משמעותי בתדמית שאתם רוצים ליצור.

סיפור המותג – לכל עסק יש סיפור. הסיפור הוא המהות, הסיבה ללמה אתם קמים בבוקר ועושים את מה שאתם עושים. אירוע משמעותי בחיים שלכם שבעקבותיו התחלתם לפתח קריירה בתחום. סיפור ילדות, ניסיון עסקי, חוויה חזקה ומטלטלת שבעקבותיה החלטתם שזה מה שאתם רוצים לעשות, והשליחות שלכם היא השפעה ועזרה לעוד אנשים. אנשים מתחברים לסיפור האישי שלכם, סומכים עליכם יותר בשל החיבור האותנטי והמיוחד הזה ורוצים לקנות מכם כי, בסופו של דבר, אנשים קונים מאנשים. 

מהו שם העסק והמשפט המלווה – זוהי שורת ההסבר הנלווית לשם העסק, ממקדת ומסבירה בבהירות ובתמצות רב את תחום העסק ומהותו או את תחום העיסוק העיקרי, ומי הלקוחות הרצויים לו. יחד, אנחנו מחדדים את שם העסק ואת המשפט המלווה.

בשיחת העבודה הראשונית שהיא שיחת אפיון אני עוברת עם הלקוח/ה על השאלון, ואנחנו בוחנים יחד מה נעשה עד עכשיו מבחינת מיתוג העסק (אם בכלל) – לוגו, חומרי השיווק, מדיות חברתיות, ערוצי התקשורת שלו כמו יוטיוב, ומה עוד מומלץ לעשות.

צעד 2  – מחקר וניתוח

לאחר שיחת האפיון מתבצע שלב של מחקר וניתוח של הסביבה העסקית שלכם ובחינת השחקנים המרכזיים בה, מתוך מנקודת מבט רחבה יותר. 

צעד 3 – עיצוב ובניית לוגו

העבודה מתחילה מהסקיצה, שרבוט שהולך ומתפתח ומקבל צורה וחיים ככל שמתקדם תהליך העבודה. הסקיצה נותנת לי את המקום של החופש להיות יצירתית, ספונטנית, לשחק, להעז, להתנסות ולבחון כל מיני אפשרויות, ולפעמים גם לטעות ואז, לחזור ולהתחיל שוב. ושוב. לאט לאט צומחים רעיונות חדשים וצצים פתרונות שקודם לא חשבתי עליהם.

בשלב זה מתבצע עיבוד של המידע שעלה ונמצא עד כה והוא 'מתורגם' לאלמנטים ויזואליים וגרפיים, לצורות, סמל, צבעים, פונטים (סוג כתב) ודימויים, באמצעות שימוש בכרטיסיות האפיון הייחודיות שלנו. מהם יוצקים ויוצרים את הלוגו של העסק שלכם בצורה מדויקת בתהליך המיתוג.

צעד 4 – פיתוח שפה עיצובית ייחודית

מהלוגו נובעים הקו העיצובי והשפה הגרפית שתלווה מעתה והלאה את כל הפרסומים וחומרי השיווק השוטפים שלכם. חשוב להקפיד על שימוש בשפה עיצובית אחידה לעסק/למותג שלכם, בכדי שכל מי שרואה את העסק שלכם, בכל מקום, ידע לזהות מי אתם, מה אתם מציעים ולמי אתם פונים, וירצה לפנות אליכם לקבלת מוצר או שירות. 

 

צעד 5 – הכנת מוצרי השיווק שלכם

האם אתם זקוקים ללוגו בלבד או גם לכרטיס ביקור, אתר אינטרנט ודף פייסבוק?  

את הלוגו שלכם ניתן להטמיע בכל פריטי השיווק של העסק: ניירת משרדית, כרטיס ביקור, חתימה למייל, דף מכירה, אתר אינטרנט, מדיות חברתיות, פלייר פרסומי, מודעת פרסום, מצגת, שלטי חוצות, מדים לעובדים, חלל פיזי, אריזות מוצרים, מוצרי פרסום ועוד.

בשלב הזה עומדות לבחירתכם מספר חבילות מיתוג המאפשרות לכם לקבל מוצרי שיווק בצורה מודולרית, בהתאם לתכנית השיווק שלכם או בהתאם לצורך נוכחי שקיים, ובהמשך תוכלו לקבל חומרי שיווק נוספים.

אתם בטח סקרנים לדעת מה אמרה ביאטריס ברנט

על התוצאה הסופית של המיתוג שלה?

מהרגע הראשון הרגשתי אושר וחיבור ללוגו שלי. אחרי תהליך המיתוג הרגשתי שיש לי מוצר ייצוגי שאני גאה לפרסם!
ביאטריס ברנט
מורה ליוגה

אני אשמח לדבר איתכם ולהציע לכם חבילת מיתוג לוגו שמותאמת לתקציב שלכם.

שלחו לי הודעה בוואטסאפ לקביעת שיחת יעוץ

ללא עלות והתחייבות

שלכם,

נושאים נוספים שיעניינו אותך

צ'ק ליסט ללוגו מנצח

צ'ק ליסט ללוגו מנצח מהו לוגו מנצח? לוגו שעובד בשבילך 24/7 כלומר לוגו שמעביר נכונה את ערכי העסק והמסרים שלו בצורה מיידית. איך תדעו אם

קרא עוד »

מה מיתוג בעצם עושה?

מה מיתוג בעצם עושה? צריך להבין שמיתוג זה לא רק להראות "יפה" , מיתוג הוא בראש ובראשונה כלי אסתרטגי שדרכו הצופה מתחבר רגשית לעסק שלך

קרא עוד »

מיתוג עורכי דין

מיתוג לעורכי דין הוא מיתוג מורכב, כיוון שצריך להעביר את המסר בצורה פשוטה ומינימליסטית תוך התחשבות בהגבלות הגרפיות של המקצוע. הגבלות מבחינת העיצוב הגרפי: אפשר

קרא עוד »
השארת תגובה