איך תבלטו במדיות החברתיות עם פתיח או פוסט אנימציה?

האתגר הגדול – למשוך את הקשב של הלקוחות הפוטנציאליים אליכם,
אל העסק, המוצרים והשירותים שלכם

אחד מהאתגרים המשמעותיים שיש לכם כמשווקים (וכן, כולנו כאלה בין אם אתם מעצבת גרפית, עורכת דין, בעל חנות, קוסמטיקאית, או מטפל ברפואה משלימה), הוא איך לבלוט ולמשוך תשומת לב בתוך ים התוכן שמציף את הקהל שאליו אתם פונים.

זה חשוב מפני שהתנאי הראשון לכך שמישהו יקנה את המוצר או את השירות שלכם הוא חשיפה אליהם. אם הקהל שלכם לא יודע שאתם מציעים מוצר או שירות כלשהו, זה ברור שהוא לא יכול לקנות משהו שהוא בכלל לא מודע אליו, משהו שמבחינתו לא קיים.

אנשים שמים ❤ בצורה סלקטיבית למה שקורה סביבם

מבחינת איך שהמוח האנושי עובד, אנשים שמים לב וזוכרים דברים בצורה סלקטיבית. כלומר, הם נחשפים למידע בדרכים רבות ברשת האינטרנט ומחוצה לה כמו – מדיות חברתיות, אתרי אינטרנט, יוטיוב, טלוויזיה, רדיו ועוד. 

אולם, מאחר ויכולת הקליטה האנושית מוגבל ("רוחב הפס" המנטלי) הם זוכרים רק חלק קטן יחסית מכל המידע הזה, שרובו מסונן בתהליך שמכונה 'תפיסה'. 

תהליך בניית התפיסה הוא קוגניטיבי-חשיבתי. בתהליך זה, הופכים גירויי הסביבה המגיעים אלינו דרך החושים שלנו, לתחושות של צבעים, צורות, ריחות, צלילים ומגעים ומתגבשים להכרות של עצמים ותכונות. האדם הוא שבוחר, מארגן ומפרש את המידע שהוא נחשף לו בכל רגע נתון,  כדי ליצור תמונת עולם בעלת משמעות עבורו. 

לכן, התפיסה היא אישית ומשתנה מאדם לאדם, כך שאין למעשה, מציאות אחת שכולנו בני האדם נחשפים אליה ומבינים אותה באותה הדרך ובאותה הצורה. אלא, כל אחד ואחת מאיתנו רואים את העולם שסביבנו באופן מעט שונה מאנשים אחרים. וזהו הבסיס לכל אמונותינו, עמדותינו, העדפותינו ובסופו של דבר להחלטות שאנו מקבלים ולפעולות שאנו נוקטים.

בדיוק בנקודה הזו, של התפיסה, הפעולות השיווקיות שאתם עושים יכולות להשפיע על תהליכי קבלת החלטת הקניה של הצרכנים (הלקוחות הפוטנציאליים שלכם). ולהשיג יתרון בהתמודדות שלכם עם הקולגות שלכם ועם משווקים אחרים על תשומת ליבו של הקהל שלכם.

בשביל שהלקוחות שלכם יחליטו לקנות מכם הם צריכים תחילה לשים ❤ אליכם ולמה שאתם מציעים

הגורמים שמשפיעים על תשומת הלב של בני אדם הם פנימיים וחיצוניים.

גורמים פנימיים המשפיעים על הקשב של הקהל שלכם

מכירים את זה שאתם רוצים לקנות מקרר חדש ו'איכשהו' אתם 'פתאום' מתחילים לראות ולשמוע מסביב המון מידע על מקררים? זו דוגמה לגורם פנימי של צורך או רצון שמתעוררים וגורמים לכם להפנות את הקשב שלכם למה שמתאים לצרכים ולתחומי העניין שלכם. לעומת זאת, אם אין לכם צורך או רצון במשהו, תפנו אליו פחות קשב מפני שהוא לא רלוונטי מבחינתכם. למשל, אם אין לכם רישיון נהיגה, רוב הסיכויים הם שלא תתעניינו ברכבים לקניה. גורמים פנימיים נוספים קשורים לתרבות שבה גדל האדם, הקבוצות החברתיות שהוא שייך להן, האישיות המסוימת שלו, ועוד. 

כל אחד מהגורמים הללו מהווה מעין "מסננת", דרכה מסנן האדם את הקשב שלו לגירויים שבסביבתו, כך שבסופו של התהליך הוא שם לב רק לחלק קטן מהגירויים הללו.

 

גורמים חיצוניים המשפיעים על הקשב של הקהל שלכם

בנוסף לגורמים הפנימיים ישנם גם גורמים חיצוניים המשפיעים על מידת הקשב של הקהל שלכם אליכם ואל העסק שלכם, והם קשורים ללתכונותיו של הגירוי עצמו.

המוח האנושי הוא –

  • חזותי ("תמונה מדברת יותר מאלף מילים").
  • רגיש לניגודיות (למשל סטטי – דינמי, לאט – מהר, גבוה – נמוך, לפני – אחרי, מסוכן – בטוח, עם – בלי).
  • מחפש את המוחשיות (משהו מוכר וידידותי קבוע וברור שניתן לזהות אותו במהרה).
  • זוכר מה ראשון ומה אחרון (לכן חשוב למקם את המסר החשוב ביותר בהתחלה ולחזור עליו שוב בסוף).
  • מגיב בצורה עוצמתית על רגש (תגובות רגשיות יוצרות במוח אירועים כימיים שמשפיעים ישירות על האופן שבו מעבדים וזוכרים מידע).

פתיח או פוסט אנימציה מושכים תשומת ❤ ומבליטים את הפרסום שלכם מתוך שפע פרסומים אחרים

'פתיח' ו'פוסט אנימציה' משתמשים במאפיינים הטבעיים הללו של המוח האנושי ולכן, הם מושכים תשומת לב מהקהל שלכם בהשוואה לתכנים ה'רגילים' שהקהל הזה רגיל לצרוך במדיות החברתיות. ומבחינה זו הם משמשים כלים שיווקיים נהדרים ואפקטיביים מאוד.

ההבדל בן פוסט אנימציה לפתיח

׳פוסט אנימציה׳ הוא פוסט אינטראקטיבי שכולל טקסט (מספר שורות של מלל).

פוסט אנימציה הוא פורמט GIF או mp4 שניתן לשלב בו אפקטים שונים של טקסט, תמונות והנפשה.

זהו תוכן מפתיע ודינמי שיש בו תנועה המושכת את העיניים אליו.

פוסט אנימציה כולל מעברים בין האימג'ים השונים, והוא נמשך כדקה.

הנה דוגמא לפוסט אנימציה לקידום המדריך שלי ׳מעסק לא מוכר לעסק מבוקש בעזרת מיתוג מדויק׳

׳פתיח׳ הוא הנפשה של הלוגו של העסק ומיועד כאמצעי זיהוי לעסק בתחילתו או בסופו של סרטון תדמיתי או סרטון הדרכה כלשהו.

ניתן לשלב מספר תמונות תדמית מתחלפות בפתיח כזה ומשפטים קצרים שמניעים לפעולה.

הנה דוגמא לפתיח לסרטוני תדמית שאני עושה בסטודיו

מחפשים תוכן שיווקי מקורי, מסקרן, שמושך תשומת ❤ היוצר חוויה חושית לצופים / קוראים ומעביר את המסר שלכם בדרך ויזואלית ייחודית ובולטת?

אנו בסטודיו אינדיגו גרפיקס משיקים בימים הללו שירות תוכן ממותג חדש של פוסט אנימציה לשיווק וקידום העסק, המוצרים והשירותים שלכם.

אתם מקבלים פוסט אנימציה מעוצב וממותג –

פוסט מוקפד מבחינה עיצובית (Look And Feel).

פוסט ממותג המותאם אליכם אישית! (Custom Made) כולל שילוב הלוגו שלכם, צבעי המיתוג, פונטים, אלמנטים גרפיים והמשך הקו שמאפיין את השפה העיצובית של העסק/המותג שלכם.

 

מתעניינים בנושאים של מיתוג והצלחה עסקית?

 רוצים לקבל השראה, כלים וידע איך לבלוט בתחום שלכם? הירשמו כאן ותקבלו עדכונים ותכנים לשדרוג הנוכחות הויזואלית שלכם במדיות החברתיות.

יום מוצלח,

נושאים נוספים שיעניינו אותך

צ'ק ליסט ללוגו מנצח

צ'ק ליסט ללוגו מנצח מהו לוגו מנצח? לוגו שעובד בשבילך 24/7 כלומר לוגו שמעביר נכונה את ערכי העסק והמסרים שלו בצורה מיידית. איך תדעו אם

קרא עוד »

מה מיתוג בעצם עושה?

מה מיתוג בעצם עושה? צריך להבין שמיתוג זה לא רק להראות "יפה" , מיתוג הוא בראש ובראשונה כלי אסתרטגי שדרכו הצופה מתחבר רגשית לעסק שלך

קרא עוד »

מיתוג עורכי דין

מיתוג לעורכי דין הוא מיתוג מורכב, כיוון שצריך להעביר את המסר בצורה פשוטה ומינימליסטית תוך התחשבות בהגבלות הגרפיות של המקצוע. הגבלות מבחינת העיצוב הגרפי: אפשר

קרא עוד »
השארת תגובה