הסוד של הבולטות ע״ מיתוג בכלל וע״י צבעים קבועים בפרט
הוא החזרתיות ויישום עקרון האחידות
כשיש אחידות בצבעים
יש גם אחידות בהעברת המסרים כלפי הגולשים
ויש בעצם קיום של ההבטחה שלנו
שמדובר בעסק אחד, רציני ומקצועי
איך ניתן להשתמש בדיוק באותם צבעים שוב ושוב?
לכל צבע יש מספר אוניברסלי שמתחיל בהאשטג
זה ניראה כך:
חלונית בחירת צבע בתוכנת העיצוב קנבה
חלונית בחירת צבע במערכת דיוור רב מסר
ובעצם ניתן לשתול את אותו המספר בכל במערכות
וורד / רב מסר / פיקסלר
ולקבל בדיוק את אותו גוון
מומלץ לבחור ולהשתמש עד 3 צבעים
מהסיבה שיותר צבעים פשוט קשה לזכור
והמטרה המרכזית שלנו היא שיכירו ויזכרו את העסק שלנו דרך הצבעים.
למשל בעסק שלי – הצבעים הקבועים שלי הם: שחור ורוד וצהוב – תמיד אחזור על בדיוק אותם גוונים בכל מודעות הפרסום שלי.
היתרונות בשימוש בצבעים קבועים:
- חוסך ״כאב ראש״ – לא צריך לשבור את הראש איזה צבע לבחור, ולא צריך לחפש שילובי צבעים שנראים טוב כל פעם מחדש, כשאתם מכינים פוסט או מודעהפשוט משתמשים שוב ושוב בדיוק באותם גוונים בדיוק.
- מייצר אחידות במסרים שאתם מעבירים – לכל צבע יש משמעות והשפעה על התת הכרה והמצב רוח והמסרים שהוא מעביר. למשל אדום הוא צבע של תשוקה וידוע כמזוהה עם אהבה, מיניות, תשוקה, זהו צבע שאי אפשר להתעלם ממנו ולכן, כשמשתמשים בצבעים קבועים מעבירים את אותם המסרים שוב ושוב ושוב בצורה הכרתית ותת הכרתית.
- מייצר לעסק תדמית של מקצוען – כשיש אחידות ושימוש בצבעים בצורה עקבית זה מייצר תחושה של רצינות, שמדובר בעסק שהוא לא ״מתנדנד״ אלה עסק רציני שעומד מאחורי ההבטחה שלו שוב ושוב ושוב וכשיש תדמית כזו הרבה יותר קל למכור.
- מגדיל מעורבות בפוסטים ובפרסומים שלנו – כשאנשים מזהים את העסק שלנו דרך התמונות, אנחנו נצרבים להם בתודעה ובצורה פסיכולוגית הרבה יותר קל להם לפעול – להגיב, לעשות לייק לשתף כי הם מרגישים שהם מכירים אותנו, ולכן שימוש וחזרה על אותם צבעים תגדיל את המעורבות וכשיש יותר מעורבות יותר אנשים רואים את הפרסומים שלנו והוירליות גדלה.
האם כבר יש לכם צבעים קבועים לעסק?
כשעושים תהליך מיתוג מתחילים מלוגו ותוצרי בסיס ומחליטים על צבעים קבועים שיחזרו לאורך כל המיתוג.