בדרך כלל מדברים על 'מיתוג' רק או בעיקר, במובן של 'לוגו'.
אבל מיתוג אישי כולל עוד דברים אחרים שכדאי לשים אליהם לב.
אז מה כולל המיתוג האישי?
[1] תכנים ודברים שאתם מעלים
כל תוכן שאתם מעלים ברחבי האינטרנט ובמרחב הדיגיטלי משפיע על הדרך שבה אנשים תופסים אתכם.
בין אם מדובר במה שאתם אומרים בפרופיל האישי שלכם, בדף הפייסבוק, בבלוג, או בקבוצת הוואטסאפ שאתם מנהלים.
[2] איך אתם מתקשרים ומתנהגים
הכוונה לדרך התקשורת וההתנהגות שלכם עם אחרים גם במרחב הווירטואלי וגם במרחב הפיזי.
למשל, האם אפשר לסמוך עליכם? האם אתם מקיימים הסכמים את הדברים שאתם מבטיחים לאחרים?
או, האם כשאתם מצטלמים לסרטון וידאו אתם מציגים את עצמכם כ'נחמדים', אנשים רגישים ומתחשבים.
אבל, איך שהמצלמה נכבית, אתם מדברים בצורה חסרת סבלנות ולא מכבדת עם הסובבים אתכם?
[3] איך אתם נראים
הכוונה כאן היא ליותר מלוגו, לאיך אתם מציגים את עצמכם מבחינה ויזואלית – מבחינת התמונות שאתם בוחרים להשתמש בהן, הגרפיקה, הצבעים וכד'.
כשאתם מוציאים באופן קבוע תכנים שיש להם פורמט מסוים ונראות אופיינית, אנשים יכולים לזהות שמדובר בכם כבר מהחזות הוויזואלית שלכם, עוד לפני שהם צורכים את התוכן עצמו.
זהו אספקט חשוב של מיתוג אישי וחשוב להיות עקביים בדרך שבה אתם מציגים את עצמכם גרפית.
חשיפה חוזרת היא המפתח כאן.
[4] תכנים ודברים שאחרים מעלים עליכם
למרות שאין לכם כל כך שליטה על מה שאומרים וכותבים עליכם, הרי שגם לכך יש השפעה על האופן שבו אנשים תופסים אתכם בסופו של דבר.
כשמדובר בדברים חיוביים שיש בהם כדי לתרום למיתוג חיובי שלכם תרצו בוודאי למנף את הפרסום, לשתף ולהפיץ אותו הלאה.
לעומת זאת, כשמדובר בפרסום שלילי, תצטרכו לשקול האם להגיב? ואם כן כיצד? מהי היא הדרך הנכונה שתשפר את המצב ולא תחמיר אותו?
ככלל, מומלץ לא להגיב 'מהבטן' אלא לקחת כמה דקות להירגע.
ואז, לחשוב בצורה מושכלת כיצד להגיב, גם בהקשר למיתוג שלכם וההשלכות הצפויות עליו, כשכל מקרה יהיה לגופו והתגובה עליו בהתאם.
הכול פועל יחד ומתחבר ויוצר את המיתוג האישי והעסקי שלכם.
כל הדברים הללו עובדים יחד ומשלימים זה את זה ביצירת תמונת המיתוג האישי והעסקי שלכם, בין אם אתם מודעים לכך או לא.
שימו לב שאם אתם אומרים משהו אחד אבל מראים משהו אחר, או שאתם מציגים תדמית מסוימת אבל במציאות מתנהגים אחרת, אתם יוצרים בלבול אצל הקהל שלכם וחוסר בהירות.
נניח לדוגמה שאתם מציגים את עצמכם כנגישים וסופר לבביים במדיות החברתיות.
אבל, כשמנסים להזמין מכם משהו, אתם עונים אחרי שבוע (במקרה הטוב ובמקרה הרע לא עונים כלל), ומגיבים בקרירות ובחוסר אכפתיות.
כך שהלקוחות חווים חוויית קניה לא טובה אצלכם.
לכן, שני המסרים הכי חשובים שלי עבורכם הם – תהיו ברורים ותהיו עקביים.
תהיו ברורים:
- ב'מה אתם עושים'
- מה המוצרים והשירותים שלכם
- מהי ההצעה שלכם
- למי אתם מציעים אותה
- איך אתם עוזרים לאותם אנשים
- איך המוצרים והשירותים שלכם עוזרים להם
הרבה אנשים לא יודעים להסביר את מה שהם עושים בדרך קצרה וממוקדת.
תהיו עקביים – ותמשיכו עם המיתוג האישי שלכם לכל אורך הדרך.
תוודאו שאתם עקביים לא רק במדיות החברתיות ומבחינה גרפית (איך אתם נראים.
אלא גם מכל שאר הבחינות:
- במה שאתם אומרים (המסרים שלכם).
- באיך שאתם מציגים את עצמכם מבחינה אישית.
- בתקשורת האנושית שלכם עם הסובבים אתכם ועם הקהל שלכם.
- ובשירות הלקוחות שאתם מספקים.
מיתוג אישי מבוסס על מה שחשוב לכם ועל מה שעובר לקהל שלכם ולכן עליכם לוודא שהערכים שמובילים אתכם קיימים בכל מה שאתם עושים.
זה הזמן לעצור ולעבור על הנקודות שהוצגו כאן ולשאול את עצמכם האם אתם מקפידים על בהירות ועקביות במיתוג האישי וגם העסקי שלכם.
רוצים להיות במיצוב שוק גבוה ולא יודעים את הדרך לשם? בואו נדבר!