השראה • מיתוג • אתרים • לייף סטייל • נראות ברשת

מהו מיתוג מחדש ואיך יודעים מתי נכון למתג מחדש?

מהו מיתוג מחדש ואיך יודעים מתי נכון למתג מחדש?

הלוגו הוא סימן ההיכר שמזהה את העסק שלכם.

זהו סמל חזותי רב משמעות שיש לו תפקידים רבים, המשמש כנכס כלכלי לעסק ומספק לו יתרונות שונים. 

לוגו במיטבו, איננו מסתכם רק בגרפיקה אלא, יש לו משמעות ויכולת להעביר מסרים בצורה שמדברת גם אל הרגש וגם אל השכל. באמצעות המרכיבים השונים שלו: 

הצבעים, סוג הגופן (הכתב) והמאפיינים של האותיות – עובי, מידת ה"חספוס", הזרימה והקריאות שלהן. כמו גם היצירתיות והסגנון הכללי שהלוגו משדר (למשל "רציני/קליל", "שמרני/חדשני", "אופנתי" וכד').

לכל המאפיינים הללו תפקיד חשוב בהעברת המסר ובניית התדמית שרוצים לשדר.

אם נוסיף את העובדה שתהליך המיתוג לוקח זמן ומצריך השקעה של משאבים (זמן, אנרגיות וכסף),  זה מובן מדוע לא נהוג לשנות ולחדש את הלוגו לעיתים תכופות, אלא רק מסיבות ייחודיות.

סיבה טובה כזאת היא כשאתם רוצים לעשות ללוגו שלכם 'מיתוג מחדש'.

מהו מיתוג מחדש (Rebranding)?

'מיתוג מחדש' זו למעשה, אסטרטגיה שיווקית של יצירת תדמית מחודשת למותג, עסק, או מוצר קיים. 

היות והלוגו הוא אחד מהיסודות עליהם בנויה התדמית (בנוסף לדוגמה, לשם, משפט מלווה וסלוגן פרסומי), יהיה נכון לעשות בו שינוי כשרוצים לשנות את התדמית.

איך יודעים אם הגיע הזמן לעשות מיתוג מחדש?

ישנם מספר מצבים בהם תרצו לשקול לעשות מיתוג מחדש:

בונים אתר אינטרנט חדש או משדרגים אתר קיים – זו הזדמנות טובה מאוד לטפל גם בנושא המיתוג והנראות הוויזואלית של המותג, החברה או העסק.

רוצים להעלות את חומרי השיווק והפרסום לרמה המקצועית הבאה – יש להתחשב בנראות החומרים ולהסתכל על הלוגו, היות וזהו הבסיס למיתוג.

נמאס מהמיתוג הקיים – ואתם מרגישים שאתם רוצים להתרענן ולחדש, ולהכניס שוב תשוקה וכוחות מחודשים למה שאתם עושים.

המיתוג מרגיש מיושן – בין אם מדובר בעסק צעיר יחסית או בעסק ותיק יותר.

הלוגו לא עוצב עבורכם אישית – הורדתם אותו למשל, מהאינטרנט או רכשתם אותו באתר שמוכר לוגואים. היות וייתכן שישנם עסקים נוספים עם לוגו זהה, על כל המשמעויות הנובעות מכך.

אתם מתכננים או כבר פעלתם להתרחבות עסקית לתחומי פעילות חדשים.

שיניתם תחום עיסוק או את הנישה שלכם בשוק.

אתם רוצים לפנות לקהלי יעד נוספים – והלוגו 

מיזוג שנעשה בין מספר חברות.

בעקבות העברת בעלות על העסק-המותג.

במקרים הללו, הלוגו כבר אינו מייצג את מה שאתם עושים בפועל, אינו מבטא את היקף הפעילות העסקית, אינו מעביר את המסר שאתם רוצים להעביר או שאינו משדר את התדמית הנכונה עבורכם.


הנה מספר דוגמאות למיתוג מחדש של לקוחות הסטודיו

סיפור המיתוג מחדש של אלונה שפיגל

אלונה שפיגל היא מנחת אימהות וצוותי הוראה , מייסדת תוכנית הלווי אימהות מגשימות בפורמט פרונטלי ואינטרנטי.

והיא דוגמה טובה לבעלת עסק שהתפתח והתרחב עם השנים לקהלי יעד נוספים.

מ'אימהות רגועה, מובילה ומאושרת, ל'הורות וזוגיות מאושרת'.

בתמונות אפשר לראות את הלוגו המקורי שכוון לקהל יעד של אימהות, ואת הלוגו המשודרג שפונה לקהלים של הורים וזוגות.

הלוגו המשודרג נבנה על בסיס הלוגו שכבר היה קיים, ונוספו בו אלמנטים גרפיים שמביאים לידי ביטוי את השינוי וההתפתחות העסקית.

 
1

סיפור המיתוג מחדש של אבישג אמיר 

אבישג אמיר עוסקת בתרגול יוגה תרפיה אונליין לטיפול, ריפוי ומניעת כאבי גב תחתון, ברכיים, מפרקים, כתפיים וצוואר בדרך היוגה הבריאה וההוליסטית.

אבישג הגיעה אליי כשהרגישה שהגיע הזמן להתחדש. 

השאלה שאתגרה אותנו הייתה 'מה לחדש? האם לשנות הכל או רק לרענן קלות את הקיים'? והתשובה שקיבלנו הייתה שלא עושים את הלוגו מההתחלה אלא רק מחדשים אותו.

לבסוף, המיתוג מחדש כלל במקרה הזה: 

טיפול בטיפוגרפיה של הלוגו (צורת וגודל הכתב) – הכתב היה קטן עם בעיה של נראות באתר וזה תוקן. 

רענון צבעי הלוגו.

שינוי ודיוק המשפט המלווה שמופיע בלוגו.

2

אהבת? אפשר לשתף לעוד בעלי עסקים

הי איזה כיף שהגעת הנה!

נעים להכיר אותך, אני ילנה כץ.

אשת מיתוג והמייסדת של סטודיו אינדיגו גרפיקס – מיתוג בולט לעסקים (מאז שנת 2012), כותבת בלוג מיתוג בנושאי עיצוב, השראה ולייף סטייל.

אני מתמחה בבניית לוגואים עם משמעות ופיתוח שפה מיתוגית ייחודית – המייצרים לעסק נוכחות עוצמתית, מבליטים אותו, מעבירים בה.

בוגרת תואר ראשון B.D.Des בעיצוב גרפי ותקשורת חזותית, במרכז האקדמי ויצו חיפה.  
בעלת ניסיון רב במיתוג לעסקים וחברות הכולל עיצוב לדיגיטל ולפרינט.

אני מאמינה שכל מפגש בין העסק שלך לקהל היעד הפוטנציאלי צריך להעביר אותך, את הייחודיות והאישיות שלך וליצור חוויה מקצועית שהיא הרבה יותר מ'פרסומת'.

כשהעסק בולט בזכות הנראות הייחודית שלו והתדמית האיכותית שהוא משדר, אנשים שמים אליו לב, מבינים טוב יותר את המסרים שלו, התועלות עבורם, מה הערך המוסף שהם מקבלים, ולמה כדאי להם לבחור לעבוד דווקא איתו.

שירותי הסטודיו

אם מרגיש לך ש:

צריך לדייק את ה׳למה׳ שלך בעסק וההצגה העצמית שלך, להגדיר בצורה טובה יותר מהי הזהות העסקית שלך, לחדד את המסרים שיוצאים החוצה ברשתות החברתיות, לבחור קהל מדויק יותר לעסק שלך, כזה שיגרום לך לחייך בעבודה איתו, לבנות את הסיפור האישי של העסק שלך ואת צורת ההצגה שלו לעולם

זה הזמן לעצור ולעבור תהליך מיתוג אסטרטגי!

כאן כל הפרטים

חבילת בסיס שכוללת יצירת סמל ותוצרי עיצוב מרהיבים
שיבנו אמון אצל הקהל שלך
ויעזרו לך ליצור חווייה כוללת של עסק מקצועי

לפרטים נוספים

בניית דף מכירה למוצר, שירות או רעיון שיש לך
שמספר עליו בצורה מזמינה ומניעה לפעולה

לפרטים נוספים

בניית בית דיגיטלי ראוי לעסק שמציג בצורה מיטבית, מסודרת ונגישה אותך ואת המוצרים והשירותים שלך
שיעזור לך למצב את המומחיות שלך ברשת

לפרטים נוספים

ערכה הכוללת עיצוב עמוד האינסטגרם בשפה עיצובית שמבטאת את הסגנון והאישיות שלך,
בנוסף גם גישה לספריית הדרכות דיגיטלית מקיפה,
שנותנת לך כלים לנהל עמוד אינסטגרם מזמין לאורך זמן, בצורה עצמאית וללא תלות במעצבת

כאן כל הפרטים על הקיט

מעטפת מיתוגית מלאה לעסק שלך תוך 4 חודשים שתשדרג את נראות בכל נקודות המפגש של אנשים איתך ועם העסק שלך ברשת.

מעטפת ש…
תספר את הסיפור שלך
תגדיל את ההשפעה שלך
תרחיב את מעגל הלקוחות שלך
ותהפוך אותך ואת העסק שלך למותג מוכר, מוביל ועוצמתי!

כל הפרטים והמפרט

חברים באינסטגרם? בואו יפה כאן!

אולי יעניין אותך גם

נגישות

יש לך שאלה?
רוצה להתייעץ איתי איזה שירות הכי מתאים לך?

אפשר להשאיר פרטים כאן ואחזור אליך בשמחה