מהו מיתוג מחדש ואיך יודעים מתי נכון למתג מחדש?
הלוגו הוא סימן ההיכר שמזהה את העסק שלכם.
זהו סמל חזותי רב משמעות שיש לו תפקידים רבים, המשמש כנכס כלכלי לעסק ומספק לו יתרונות שונים.
לוגו במיטבו, איננו מסתכם רק בגרפיקה אלא, יש לו משמעות ויכולת להעביר מסרים בצורה שמדברת גם אל הרגש וגם אל השכל. באמצעות המרכיבים השונים שלו:
הצבעים, סוג הגופן (הכתב) והמאפיינים של האותיות – עובי, מידת ה"חספוס", הזרימה והקריאות שלהן. כמו גם היצירתיות והסגנון הכללי שהלוגו משדר (למשל "רציני/קליל", "שמרני/חדשני", "אופנתי" וכד').
לכל המאפיינים הללו תפקיד חשוב בהעברת המסר ובניית התדמית שרוצים לשדר.
אם נוסיף את העובדה שתהליך המיתוג לוקח זמן ומצריך השקעה של משאבים (זמן, אנרגיות וכסף), זה מובן מדוע לא נהוג לשנות ולחדש את הלוגו לעיתים תכופות, אלא רק מסיבות ייחודיות.
סיבה טובה כזאת היא כשאתם רוצים לעשות ללוגו שלכם 'מיתוג מחדש'.
מהו מיתוג מחדש (Rebranding)?
'מיתוג מחדש' זו למעשה, אסטרטגיה שיווקית של יצירת תדמית מחודשת למותג, עסק, או מוצר קיים.
היות והלוגו הוא אחד מהיסודות עליהם בנויה התדמית (בנוסף לדוגמה, לשם, משפט מלווה וסלוגן פרסומי), יהיה נכון לעשות בו שינוי כשרוצים לשנות את התדמית.
איך יודעים אם הגיע הזמן לעשות מיתוג מחדש?
ישנם מספר מצבים בהם תרצו לשקול לעשות מיתוג מחדש:
בונים אתר אינטרנט חדש או משדרגים אתר קיים – זו הזדמנות טובה מאוד לטפל גם בנושא המיתוג והנראות הוויזואלית של המותג, החברה או העסק.
רוצים להעלות את חומרי השיווק והפרסום לרמה המקצועית הבאה – יש להתחשב בנראות החומרים ולהסתכל על הלוגו, היות וזהו הבסיס למיתוג.
נמאס מהמיתוג הקיים – ואתם מרגישים שאתם רוצים להתרענן ולחדש, ולהכניס שוב תשוקה וכוחות מחודשים למה שאתם עושים.
המיתוג מרגיש מיושן – בין אם מדובר בעסק צעיר יחסית או בעסק ותיק יותר.
הלוגו לא עוצב עבורכם אישית – הורדתם אותו למשל, מהאינטרנט או רכשתם אותו באתר שמוכר לוגואים. היות וייתכן שישנם עסקים נוספים עם לוגו זהה, על כל המשמעויות הנובעות מכך.
אתם מתכננים או כבר פעלתם להתרחבות עסקית לתחומי פעילות חדשים.
שיניתם תחום עיסוק או את הנישה שלכם בשוק.
אתם רוצים לפנות לקהלי יעד נוספים – והלוגו
מיזוג שנעשה בין מספר חברות.
בעקבות העברת בעלות על העסק-המותג.
במקרים הללו, הלוגו כבר אינו מייצג את מה שאתם עושים בפועל, אינו מבטא את היקף הפעילות העסקית, אינו מעביר את המסר שאתם רוצים להעביר או שאינו משדר את התדמית הנכונה עבורכם.
הנה מספר דוגמאות למיתוג מחדש של לקוחות הסטודיו
סיפור המיתוג מחדש של אלונה שפיגל
אלונה שפיגל היא מנחת אימהות וצוותי הוראה , מייסדת תוכנית הלווי אימהות מגשימות בפורמט פרונטלי ואינטרנטי.
והיא דוגמה טובה לבעלת עסק שהתפתח והתרחב עם השנים לקהלי יעד נוספים.
מ'אימהות רגועה, מובילה ומאושרת, ל'הורות וזוגיות מאושרת'.
בתמונות אפשר לראות את הלוגו המקורי שכוון לקהל יעד של אימהות, ואת הלוגו המשודרג שפונה לקהלים של הורים וזוגות.
הלוגו המשודרג נבנה על בסיס הלוגו שכבר היה קיים, ונוספו בו אלמנטים גרפיים שמביאים לידי ביטוי את השינוי וההתפתחות העסקית.
סיפור המיתוג מחדש של אבישג אמיר
אבישג אמיר עוסקת בתרגול יוגה תרפיה אונליין לטיפול, ריפוי ומניעת כאבי גב תחתון, ברכיים, מפרקים, כתפיים וצוואר בדרך היוגה הבריאה וההוליסטית.
אבישג הגיעה אליי כשהרגישה שהגיע הזמן להתחדש.
השאלה שאתגרה אותנו הייתה 'מה לחדש? האם לשנות הכל או רק לרענן קלות את הקיים'? והתשובה שקיבלנו הייתה שלא עושים את הלוגו מההתחלה אלא רק מחדשים אותו.
לבסוף, המיתוג מחדש כלל במקרה הזה:
טיפול בטיפוגרפיה של הלוגו (צורת וגודל הכתב) – הכתב היה קטן עם בעיה של נראות באתר וזה תוקן.
רענון צבעי הלוגו.
שינוי ודיוק המשפט המלווה שמופיע בלוגו.