הלוגו הוא סימן ההיכר שמזהה את העסק שלכם.
זהו סמל חזותי רב משמעות שיש לו תפקידים רבים, המשמש כנכס כלכלי לעסק ומספק לו יתרונות שונים. ולכן, לא נהוג לשנות ולחדש את הלוגו לעתים תכופות, אלא רק מסיבות ייחודיות.
כגון: מיתוג מחדש (למשל בעקבות העברת בעלות על העסק-המותג), התרחבות עסקית לתחומי פעילות חדשים ונוספים, פניה לקהל שונה או כשרוצים לרענן ולחדש את הלוגו.
הלוגו במיטבו איננו מסתכם רק בגרפיקה אלא יש לו משמעות ויכולת להעביר מסרים בצורה שמדברת גם אל הרגש וגם ואל השכל. באמצעות הצבעים, סוג הגופן (הכתב) והמאפיינים של האותיות – עובי, מידת ה"חספוס", הזרימה והקריאות שלהן.
כמו גם היצירתיות והסגנון הכללי שהלוגו משדר (למשל "רציני/קליל", "שמרני/חדשני", "אופנתי" וכד').
לכל המאפיינים הללו תפקיד חשוב בהעברת המסר שרוצים להעביר.
אנחנו מתחילים את מיתוג העסק מהלוגו מפני חשיבותו ומפני שממנו אנחנו גוזרים למעשה את השפה העיצובית שתאפיין את העסק ותלווה אותו בכל פרסומיו – הצבעים, סוג הכתב, צורות גרפיות שונות ועוד.
אם כן, ללוגו שלכם ישנה חשיבות רבה ולכן אני רוצה לשתף אתכם בכמה מ'סודות עיצוב הלוגו המנצח' הסודות של הלוגואים – שחשוב ליישם בכדי ליצור לעסק שלכם לוגו איכותי ומקצועי שגם נראה טוב וגם מעביר בהצלחה בכל הרמות (שכל ורגש) את מה שחשוב לכם.
בעת תהליך עיצוב הלוגו – יש לקחת בחשבון היבטים מעשיים, אסטרטגיים ויצירתיים כאחד
היבטים מעשיים – קשורים למאפייני העסק, המוצרים והשירותים שלו. לשימוש שעתידים לעשות בלוגו, האם הכוונה היא לפתח עסק ומותג מקומי או בינלאומי, מהו התקציב שיש לכם להקצות עבור עיצוב הלוגו והמיתוג, ועוד.
היבטים אסטרטגיים – קשורים להבנת חזון העסק, הערכים המובילים אותו, הסיפור שלו, הכיוונים העסקיים שרוצים לקחת אליהם את העסק, קהלי היעד, הסביבה העסקית בתוכה פועל העסק ועוד.
היבטים יצירתיים – קשורים לניסיון, למיומנות וליכולות העיצוביות של איש/ת המקצוע עימם אתם עובדים 'לתרגם' את כל ההבנות והמידע שנאסף, ללוגו שעונה על הצורך ליצור לעסק-המותג ייחודיות ויזואלית.
ובנוסף לוגו המשמש כסימן ההיכר של העסק ו'יודע' לשדר את את התדמית המתאימה ולהוביל לזיהוי מהיר וקל של העסק ומוצריו.
לוגו למותג 'טודו' מעדניית בוטיק
✅ לוגו בולט ומעניין
זהו לוגו איכותי הבנוי על פי כללי העיצוב המקובלים המדויק לעסק ומאפייניו, ומשלב יצירתיות עם מקוריות, אסתטיות והבנה שיווקית.
לוגו למותג 'סבונא' – יצירות אומנות בסבון ובנר
✅ יש לעצב את הלוגו בהתאמה לקהל היעד שהוגדר
על השפה הגרפית בה משתמשים בעיצוב הלוגו 'לדבר' לקהל או לקהלים אליהם אתם פונים. אם לדוגמה קהל היעד שלכם הוא הורים-ילדים הסגנון של הלוגו יהיה שונה מאשר במקרה שבו אתם פונים לקהל של ספורטאים או לקהל של בני הגיל השלישי או לקהל של נשים, גברים וכד'.
✅ על הלוגו שלכם להיות בהלימה עם הזהות העסקית והמותגית
לאחר שהגדרתם איך הייתם רוצים שהקהל שלכם יתפוס אתכם מבחינה תודעתית ומהי התדמית שאתם רוצים לשדר – לדוגמה תדמית של עסק 'אופנתי', 'חדשני', 'ספורטיבי', 'אקולוגי', 'מרדני' וכד', על הלוגו להביא לידי ביטוי תדמית זו.
ובוודאי שחשוב שהלוגו לא יהיה בניגוד לתדמית שהוחלט עליה, כדי להימנע מבלבול הקהל שלכם ויצור לכם בעיה.
לוגו למותג 'ג'וקר' – חנות צעצועים
✅ בניה טכנית נכונה של הלוגו
יש לוודא שהלוגו בנוי נכון מהבחינה הטכנית כך שהוא נראה טוב על מגוון רקעים (על רקע לבן, על רקע שקוף) וניתן להשתמש בו בכל מקום.
✅ הלוגו עצמו והמשפט המלווה (כותרת המשנה) נראים טוב בכל מדיה ובכל גודל
שימו לב שצורת הלוגו איננה נפגעת כאשר משנים את גודלו – כאשר מגדילים או מקטינים אותו. כך שהוא עדיין נראה טוב בכל מקום בו הוא מופיע, מחתימה במייל ועד אתר אינטרנט.
✅ לוגו מאוזן בפרופורציות שלו
כלומר, ללא חריגה ברוחב, בגובה או לאיזשהו כיוון.
לוגו למותג ׳Allffice׳ – ניהול משרד יעיל לעסקים
✅ שמירה על פשטות
עיצובי הלוגו המוצלחים ביותר הם, בדרך כלל, אלו המאופיינים בפשטות ובאלגנטיות נצחיים. לכן, מומלץ להימנע מהעמסת יותר מידי פרטים על הלוגו, ממורכבות או תחכום יתר.
✅ צבעוניות
כדאי לא להשתמש ביותר מידי צבעים בלוגו שלכם. כמו כן, חשוב לוודא שהלוגו שלכם נראה טוב גם בצבע וגם בשחור לבן.
✅ לוגו שמעביר תחושה ומסר
מיד ובתמציתיות, מבלי לפרט ולהסביר יותר מידי.
✅ לוגו קליט וזכיר
עד כדי כך שמספיק לראות אותו ויודעים מיד באיזה עסק או מותג מדובר.