השראה • מיתוג • אתרים • לייף סטייל • נראות ברשת

מה הקשר בין הצבעים שאתם בוחרים להחלטה לקנות מכם

הצבע סובב אותנו ומלווה אותנו בכל תחום בחיינו ויש לו שימושים בהיבטים שונים:

היבט פונקציונלי – משתמשים בצבע כדי להגדיר גבולות של משטחים, לעטר משטחים וחללים, להבליט או לטשטש אלמנטים עיצוביים, או בשביל ליצור אווירה ספציפית אליה מכוונים לדוגמה: אווירה חגיגית, אווירה רומנטית, אווירה דרמטית, אווירה מסתורית או אווירה נינוחה וקלילה יותר.

הצבע גם משמש כמערכת של סימנים מוסכמים כדי להעביר מסרים שונים כגון: הדגשה, הבלטה, התמצאות, הכוונה, אזהרה לדוגמה: בשלטים, בעיצוב אתרי אינטרנט, בעיצוב חנויות, בפרסום ובעולם העיצוב בכלל.

היבט פסיכולוגי ורגשי – לצבעים ישנם השפעות פסיכולוגיות על בני האדם והוא מניע התנהגויות ותגובות רגשיות מסוימות, בצורה מודעת ושאיננה מודעת. הוא משפיע על מצב הרוח ואף עשוי לשנות אותו, והוא גם מהווה מרכיב משמעותי ביצירת חוויית הלקוח אותה רוצים ליצור, כדי להוביל להחלטת קניה.

היבט תרבותי – לצבע יש היבטים תרבותיים ופרשנות המשתנה מתרבות לתרבות, בהתאם למשמעות הצבע בתרבות ולמה שהוא מסמל בתרבות המסוימת.

היבט תדמיתי – צבעים משמשים לבניית שפה עיצובית, לזיהוי ולמיתוג, לשיווק ולפרסום, ולהעברת מסרים לקהל היעד.

אם כן, הצבע הוא למעשה, כלי עבודה שעומד לרשותכם, ואתם יכולים להשתמש בו כדי להשיג מטרות שונות בשיווק שלכם.

חשוב שתבינו כיצד הכלי הזה עובד ואיך להשתמש בו בצורה נכונה ואפקטיבית, כך שהעיצוב שאתם יוצרים בפרסומים שלכם באמת יעשו את העבודה (למשל בדף הפייסבוק ובערוצי שיווק אחרים שאתם פועלים בהם). 

כשאני מדברת על 'להבין איך הכלי הזה עובד' אני מתכוונת להבנת המשמעות של צבעים וההשפעה שיש להם על החלטות הקניה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

3 גורמים מרכזיים לוקחים חלק בתגובה של אנשים למפגש שלהם צבעים 

בין אם מדובר בצבעי הלוגו שלכם, בצבע אריזות המוצרים שלכם, בצבע הקירות בקליניקה, בצבעים בחלון הראווה של החנות, או בצבעים של הפלייר הפרסומי שלכם. 

שלושת הגורמים הללו הם:

[1] הפיזיולוגיה האנושית

[2] התרבות

[3] המאפיינים האישיים של האדם

השפעת הצבעים בהקשר לפיזיולוגיה האנושית

חוש הראייה הינו החוש העיקרי שאנו בני האדם משתמשים בו לחקור את העולם ולהבינו. יש המעריכים כי 80 אחוזים מהמידע שאנו קולטים מן העולם החיצוני מגיע אלינו דרך עינינו. כלומר, אנו יצורים חזותיים בראש ובראשונה.

'צבע' הוא הכינוי הניתן לתפיסת הראייה של האדם של מספר תדירויות או אורכי גל של אור. תחושת הצבע נוצרת בפעילות פיזיולוגית המתרחשת במוח בעקבות פגיעת אור ברשתיות העין בעת צפייה בעצמים שמגיע מהם אור אל העין.

יכולת ראיית הצבעים או העדרה של יכולת כזו, מושפעת ממגבלות מערכת הראייה של הרואה.

השפעת הצבעים בהקשר התרבותי

לצבעים ישנה משמעות מבחינה סמלית העשויה אף היא להשפיע על הדרך בה אנשים מגיבים לצבע. 

אותה משמעות סמלית של צבע מסוים עשויה להתפש אחרת עבור אנשים שונים מתרבויות שונות. אולם עדיין ישנם צבעים שלאסוציאציות הנלוות אליהם ישנה משמעות סמלית אוניברסלית.

הנה מספר דוגמאות:

צבע לבן – יש לו משמעות סמלית אוניברסלית במובן זה שהוא מסמל טוהר ושלמות ומזוהה יותר מכל צבע אחר עם קדושה. הדגל הלבן מסמל הפסקת אש, ולפיכך שלום. וגם רוחות רפאים מתוארות כלבנות משום שלבן הוא צבע שאינו מסתיר דבר. 

אולם מבחינת המשמעות הסמלית התרבותית שלו, בתרבות המערבית נהוג שהכלות לובשות לבן, ובאזורים מסוימים באסיה זהו צבע האבל. 

זוהי דוגמה לכך שהמשמעות הסמלית של צבע יכולה להשתנות בין תרבותיות והיא יכולה להיות גם אוניברסלית ולדבר לכל אדם, לא משנה לאיזו תרבות הוא משתייך.

צבע אדום – הוא צבע החיים הדם והאש, התשוקה והמלחמה. כלות בהודו ובסין לובשות אדום כסמל למזל ופריון. אבל אדום הוא גם צבע הסכנה, ואזהרות מסומנות לעיתים קרובות באדום.

למשל, אורות הרמזור, אור אדום אומר לעצור, אור ירוק אומר שאפשר לנסוע או לחצות.

לשפתון אדום יש בתרבות שלנו משמעות חברתית של מין ופיתוי.

צבע ירוק – ירוק הוא צבע החיים, והאביב והנעורים, אך גם רגש הקנאה. הוא מסמל תקווה ושמחה, וגם חוסר ניסיון. היום מסמל הירוק דאגה לאקולוגיה. 

צבע שחור – במערב השחור הוא צבע המוות והאבל והשאול.  

צבע כתום – כמו אדום מסמל להבות אבל גם מותרות ופאר. בסין וביפן הוא מזוהה עם אהבה ואושר.

צבע חום – מסמל את האדמה ואת הסתיו. 

צבע צהוב – הוא הזהב, האור והשמש. באסלאם צהוב זהוב מסמל חוכמה ועצה טובה.

השפעת הצבעים בהקשר למאפיינים האישיים האישותיים של כל אחת ואחד מאיתנו!

ממחקרים שונים נראה כי אופן התגובה לצבע מושפע גם מהאדם עצמו. כלומר, בנוסף לתפישות צבע תרבותיות קיימות גם תפישות צבע ייחודיות הקשורות לגיל, למעמד חברתי, למגדר ולדת.

היתרונות של שימוש נכון בצבע בפרסומים שלכם

  • לצבע השפעה חזקה על תת-ההכרה שלנו.
  • צבע מעורר תגובה רגשית ומשפיע על מצב הרוח.
  • צבע מושך תשומת לב.
  • צבע יכול ליצור הבחנה חזותית בין מוצרים דומים ובכך לבדל ביניהם.
  • צבע תורם לזיהוי המוצר/המותג שלכם על המדף בחנות ובכל מקום – ברשת ומחוצה לה.
  • צבע מעודד את היווצרותו של זיכרון ברור יותר של המותג במוח. בזכותו, יכול הקהל שלכם להבין טוב יותר את מה שהעסק מייצג.
  • הצבעים מעבירים את המסרים של העסק בצורה גלויה ובצורה סמויה.

אם כן, לגורמים של הפיזיולוגיה האנושית, ההקשר התרבותי והמאפיינים האישיותיים של האדם, ישנה השפעה ברורה על כך שאנשים מגיבים, לעיתים בעוצמה רגשית רבה, לצבעים.

ולהשפעה זו יש חלק ביצירת חוויית לקוח/ה משמעותית שמובילה לקניה. 

זה אומר שלבחירת צבעים יש משמעות ויש כוח שיווקי.

לכן, חשוב שתבחרו נכון את הצבעים בהם אתם משתמשים בפרסומים ובשפה הגרפית המאפיינת את העסק שלכם, כדי להשיג מהקהל שלכם את התגובה הרצויה לכם.

מתלבטים איזה צבעים מתאימים למיתוג של העסק שלכם?

אהבת? אפשר לשתף לעוד בעלי עסקים

הי איזה כיף שהגעת הנה!

נעים להכיר אותך, אני ילנה כץ.

אשת מיתוג והמייסדת של סטודיו אינדיגו גרפיקס – מיתוג בולט לעסקים (מאז שנת 2012), כותבת בלוג מיתוג בנושאי עיצוב, השראה ולייף סטייל.

אני מתמחה בבניית לוגואים עם משמעות ופיתוח שפה מיתוגית ייחודית – המייצרים לעסק נוכחות עוצמתית, מבליטים אותו, מעבירים בה.

בוגרת תואר ראשון B.D.Des בעיצוב גרפי ותקשורת חזותית, במרכז האקדמי ויצו חיפה.  
בעלת ניסיון רב במיתוג לעסקים וחברות הכולל עיצוב לדיגיטל ולפרינט.

אני מאמינה שכל מפגש בין העסק שלך לקהל היעד הפוטנציאלי צריך להעביר אותך, את הייחודיות והאישיות שלך וליצור חוויה מקצועית שהיא הרבה יותר מ'פרסומת'.

כשהעסק בולט בזכות הנראות הייחודית שלו והתדמית האיכותית שהוא משדר, אנשים שמים אליו לב, מבינים טוב יותר את המסרים שלו, התועלות עבורם, מה הערך המוסף שהם מקבלים, ולמה כדאי להם לבחור לעבוד דווקא איתו.

שירותי הסטודיו

אם מרגיש לך ש:

צריך לדייק את ה׳למה׳ שלך בעסק וההצגה העצמית שלך, להגדיר בצורה טובה יותר מהי הזהות העסקית שלך, לחדד את המסרים שיוצאים החוצה ברשתות החברתיות, לבחור קהל מדויק יותר לעסק שלך, כזה שיגרום לך לחייך בעבודה איתו, לבנות את הסיפור האישי של העסק שלך ואת צורת ההצגה שלו לעולם

זה הזמן לעצור ולעבור תהליך מיתוג אסטרטגי!

כאן כל הפרטים

חבילת בסיס שכוללת יצירת סמל ותוצרי עיצוב מרהיבים
שיבנו אמון אצל הקהל שלך
ויעזרו לך ליצור חווייה כוללת של עסק מקצועי

לפרטים נוספים

בניית דף מכירה למוצר, שירות או רעיון שיש לך
שמספר עליו בצורה מזמינה ומניעה לפעולה

לפרטים נוספים

בניית בית דיגיטלי ראוי לעסק שמציג בצורה מיטבית, מסודרת ונגישה אותך ואת המוצרים והשירותים שלך
שיעזור לך למצב את המומחיות שלך ברשת

לפרטים נוספים

ערכה הכוללת עיצוב עמוד האינסטגרם בשפה עיצובית שמבטאת את הסגנון והאישיות שלך,
בנוסף גם גישה לספריית הדרכות דיגיטלית מקיפה,
שנותנת לך כלים לנהל עמוד אינסטגרם מזמין לאורך זמן, בצורה עצמאית וללא תלות במעצבת

כאן כל הפרטים על הקיט

מעטפת מיתוגית מלאה לעסק שלך תוך 4 חודשים שתשדרג את נראות בכל נקודות המפגש של אנשים איתך ועם העסק שלך ברשת.

מעטפת ש…
תספר את הסיפור שלך
תגדיל את ההשפעה שלך
תרחיב את מעגל הלקוחות שלך
ותהפוך אותך ואת העסק שלך למותג מוכר, מוביל ועוצמתי!

כל הפרטים והמפרט

חברים באינסטגרם? בואו יפה כאן!

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך גם

נגישות

יש לך שאלה?
רוצה להתייעץ איתי איזה שירות הכי מתאים לך?

אפשר להשאיר פרטים כאן ואחזור אליך בשמחה