ייתכן ואתם חושבים שאין לכם תדמית עסקית מפני שאין לכם מיתוג, אבל למעשה, כבר עכשיו יש לכם איזושהי תדמית, גם אם אתם לא מודעים לכך או לא עצרתם לחשוב על זה יותר מידי.
תדמית מוגדרת כ: "דימוי, דמות, אימאז'".
כשלקוחות פוטנציאליים פוגשים בכם בפעם הראשונה הם חושבים ומרגישים משהו כלפיכם. הם יוצרים, לעיתים בצורה לא מודעת אפילו, דימוי כלשהו שלכם מבחינה אישית ושל העסק שלכם.
הם יכולים לחשוב, "איזו חנות מגניבה", "איזה אדם מצחיק", "הם כל כך סבלניים בשירות לקוחות", "הייתי שמח לעבוד במקום כזה", "ישנה אווירה נעימה ורגועה בקליניקה", "המוצרים שלה מעוצבים יפה וממש עושים חשק לקנות", ועוד.
והם יכולים גם לחשוב, "איזה מוכרות לא נחמדות", "כל כך מלוכלך שם שלא יכולתי להתרכז בשום דבר אחר", "איזה מקום מדכא", "הוא לא הקשיב למילה ממה שאמרתי, רק ניסה לדחוף לי מוצרים כל הזמן", "בחיים לא אקנה שם יותר".
התדמית היא מה חושב עליכם מי שנתקל בכם בפעם הראשונה, כיצד אתם מצטיירים כלפי חוץ? איך אנשים מתייחסים אליכם על בסיס מה שהם יודעים עליכם?
אומנם אין לכם כמובן שליטה מלאה במשהו חיצוני לכם כמו הדעה של הלקוחות הפוטנציאליים עליכם, אבל, בכל זאת הדברים שאתם עושים (או שאינכם עושים) כן עשויים להשפיע במידה רבה על האופן בו תופסים אתכם.
כשאתם עושים מהלכים להשפיע על התדמית שלכם ועל הדרך בה אתם והעסק מוצגים כלפי חוץ, זהו בעצם 'מיתוג אישי' (Personal branding).
מה כולל מיתוג אישי?
אופי התכנים שאתם מעלים בכל מקום – בין אם באתר האינטרנט שלכם או במדיות החברתיות, ואיכותם.
הדברים שכותבים עליכם – המלצות, חוות דעת, ביקורת, סקירה מקצועית וכד'.
איך אתם נראים – הנראות שלכם ושל העסק שלכם מבחינה חזותית ויזואלית, למשל: האם יש לכם לוגו שנמצא על כל דבר? האם יש לכם שפה גרפית אחידה וקו עיצובי החוזרים שוב ושוב בכל הפרסומים שלכם ((צבעים, פונטים, ואלמנטים גרפיים)? האתם אתם נראים כמו עסק אחד מגובש ומקצועי או שלמי שמסתכל עליכם מבחוץ נדמה שמדובר במספר עסקים שונים? האם אפשר לזהות אתכם בקלות ובמהירות? האם ישנה הלימה בין האופן שאתם חושבים על עצמכם לאיך שאחרים תופסים אתכם?
איך אתם עושים עסקים – מהי 'ההבטחה העסקית' שלכם? האם אתם מקיימים הבטחה זו ואת מה שאתם מבטיחים לאחרים? האם יש לכם הצעת מכירה ברורה ומובן בדיוק מה אתם מציעים? למי? כמה? מתי? ואיך? האם אפשר לסמוך עליכם?
איך אתם מתקשרים – עם לקוחות פוטנציאליים, ספקים, עובדים וכל מי שבאים אתכם ועם העסק שלכם במגע? מהם הערכים שמובילים את הפעילות שלכם? האם המסרים שלכם ממוקדים ומובנים למי ששומע אתכם? האם התקשורת שלכם עם אחרים זורמת או שישנם הרבה 'קצרים', אי הבנות וקונפליקטים? איך אתם מדברים מול קהל? האם אתם יודעים ליצור מערכות יחסים ולשמור עליהן לאורך זמן?
כפי שאתם רואים, התדמית שלכם ושל העסק שלכם בנויה ממרכיבים רבים הפועלים יחד ומשלימים זה את זה 'לכל אורך הדרך'.
לא מדובר רק בפוסט כזה או אחר שאתם מעלים בפייסבוק אלא במערכת מיתוגית שלמה (אקוסיסטם-Ecosystem) הבנויה על יסודות של מיתוג אסטרטגי וויזואלי, ומשלבת מיומנויות של התנהלות עסקית, תקשורת בינאישית, ועוד.
זה הזמן לעצור לרגע ולשאול את עצמכם:
מהי הזהות המיתוגית (זהות עסקית) שבחרתי לאמץ לעצמי?
מהי התדמית שיש לי ולעסק שלי בפועל?
אם ישנו פער בין הזהות שהגדרתי ("מה אני רוצה שיחשבו עליי") לבין מה שחושבים עליי בפועל, ממה הוא נובע?
למשל, האם עליי לשדרג איך שאני ו/או העסק נראים מבחינה ויזואלית ובאופן זה לשפר תדמית את איך שתופסים אותי ואת העסק?
או שאולי הבעיה היא בהצעת מכירה לא ברורה עד הסוף ואנשים פשוט לא מבינים אותה?
האם המסרים שלי ממוקדים מספיק? והאם הם עוברים הלאה בהצלחה?
איך ההתנהלות שלי מבחינה אישית ועסקית? האם אפשר לסמוך עליי? האם יש לי נטייה לקיים (או לא לקיים) הבטחות לאחרים?
איך מיומנויות התקשורת שלי?
ואם אתם צריכים עזרה בהגדרת הזהות המותגית שלכם,
תוכלו להציץ בשירות שלנו שמציע פתרון בדיוק לזה