
בין אם אתם עסק צעיר או עסק ותיק יותר, אם עדיין אין לכם אתר אינטרנט, ייתכן וחשבתם לעשות אתר אבל אתם לא לגמרי בטוחים ואתם מתלבטים בנושא: 'מה הטעם אם העסק גם ככה כבר מצליח ללא אתר אינטרנט'? 'יש לי דף חינמי בפייסבוק ובאינסטגרם אז למה שאוציא כסף על אתר אינטרנט'? 'זה יקר מידי לעשות אתר אינטרנט'.
'אין לי מספיק ידע טכנולוגי לתפעל אתר בעצמי', ועוד.
בשביל לעזור לכם להחליט אני משתפת אתכם במאמר הזה בתשע סיבות טובות (מאוד) למה צריך אתר אינטרנט , מניסיוני ומניסיון לקוחותיי, לשקול בחיוב להשקיע את מה שנדרש כדי שלעסק שלכם יהיה אתר אינטרנט.
סיבה מס' 1: אתר אינטרנט הוא הנכס הדיגיטלי שלכם פייסבוק ואינסטגרם לא
גם אם לדף שלכם בפייסבוק או באינסטגרם יש המוני אוהדים, עוקבים ולייקים, חשוב להבין שבסופו של יום, מדובר בנכסים דיגיטליים שאינם שייכים לכם.
יש לא מעט סיפורים של אנשים שקמו יום אחד בבוקר להודעה שהדף שלהם בפייסבוק הושהה וגרוע מכך, הושבת, מכל סיבה שהיא. והם מוצאים את עצמם חסרי אונים לאחר שהשקיעו במהלך השנים שעות עבודה רבות וגם כסף, וכעת נותרו למעשה עם שום דבר ביד.
כך לדוגמה, ממש לאחרונה פורסמה ידיעה שאמרה כי "גולשי אתר הפורומים, בלוגינג ווידיאו של תפוז, נדהמו לגלות לפתע הודעה קצרה מטעם הנהלת האתר, לפיה האתר יסגר לטובת אתר חדש וכי לא ברור מה יהיה עם ארכיון התכנים שנוצרו במהלך עשור שלם על ידי גולשי האתר".
בנוסף, אפליקציות זה עניין של טרנד, יום אחד אפליקציה מסוימת היא In ויום אחד היא הופכת להיות Out. זה לא בסיס יציב להישען עליו מבחינה עסקית וכלכלית.
המשמעות של אתר אינטרנט היא נכס דיגיטלי שהופך להיות חלק בלתי נפרד מהעסק, כך שאם אתם מבקשים למכור את העסק אתם יכולים להוסיף את אתר האינטרנט שלו לרשימת הנכסים ולהרוויח עליו כסף נוסף.
סיבה מס' 2: אתר אינטרנט מציג את העסק שלכם באור מקצועי
מסקרים שנעשו עולה כי הצרכנים היום תופסים עסק שיש לו אתר אינטרנט כאמין ומקצועי יותר מאשר עסקים שיש להם פרופיל מדיה חברתית בלבד, מוצלחת ככל שתהיה.
סיבה מס' 3: אתר אינטרנט מאפשר לכם לבדל את העסק שלכם מעסקים דומים אחרים
מפני שהאתר הוא שלכם ואתם אלו שמחליטים מה יהיה בו, איך הוא ייראה, איך הוא ירגיש, ואיזה סגנון יאפיין אותו (כשהמגבלות היחידות נובעות מהממשק עליו בחרתם להקים את האתר שלכם), אתר אינטרנט הוא המקום שלכם לא רק לדבר על הייחודיות שלכם אלא גם להראות אותה ולתת לגולשים לחוות אותה בפועל, בדרכים שונות.
לדוגמה, אתם יכולים להשתמש במדיה כמו מוזיקה, תמונות, סרטונים, אלמנטים גרפיים מגוונים ועוד. בהתאם ליצירתיות ולדמיון.
זאת בעוד שבערוצי השיווק הרגילים כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וכד' אתם מוגבלים הרבה יותר ויכולים לעשות רק מה שבעלי/ות האפליקציה בה אתם משתמשים החליטו שאפשר יהיה לעשות. כלומר, מידת העצמאות שיש לכם פחותה היות ומדובר בערוץ שיווקי שהוא לא בבעלותכם, שאתם לא קובעים את כלליו ושיש לכם מעט מאוד שליטה, אם בכלל, על מה שקורה בו.
אתר אינטרנט מבדל אתכם מבחינה נוספת – אם עדיין אין אתר לקולגות שלכם, אתר אינטרנט מרשים ואיכותי יספק לכם יתרון תחרותי שיניע יותר לקוחות פוטנציאליים לפנות דווקא אליכם.
סיבה מס' 4: אתר אינטרנט הוא הבמה שלכם להעביר את המסרים שלכם בדרך שמתאימה לכם
אופי המדיום שבו אתם פועלים ומאפייניו משפיעים על הדרך שבה אתם מעבירים את המסרים שלכם. זה נכון גם לגבי אורך המידע שאתם מעבירים וגם לגבי התוכן שלו.
פוסט בפייסבוק למשל מאפשר לכם לומר מעט גם אם אתם רוצים לומר הרבה יותר. ובגלל שמדובר ברשת חברתית פחות מקובל 'למכור' בה. גם משך זמן הסרטון שאתם יכולים להעלות ביוטיוב מוגבל במידה רבה.
אתר אינטרנט לעומת זאת מאפשר לכם להעביר את המסרים שלכם בצורה נינוחה איך שאתם רוצים – קצר או ארוך, שטחי או מעמיק, רגוע או סוער. אתם המחליטים.
סיבה מס' 5: אתר אינטרנט יכול למשוך לעסק שלכם לקוחות חדשים באמצעות Google
בעוד שיש אנשים שאינם נמצאים ברשתות החברתיות (או אולי לא ברשת החברתית שאתם פעילים בה), הרי שניתן לומר בביטחון מלא שכולנו, ללא יוצא מן הכלל מחפשים בגוגל.
אנחנו מחפשים פתרונות לבעיות שלנו, אנחנו מחפשים מידע חדש עליו אנחנו רוצים ללמוד, אנחנו מחפשים את שמות העסקים והמותגים שאנחנו אוהבים, ואנחנו גם מחפשים פרטים על אנשים, מקומות ועסקים חדשים שזה עתה שמענו עליהם.
במילים אחרות, באחוז גבוה מאוד של ודאות, הלקוחות שלכם עושים שימוש בגוגל ולכן חשוב שגם אתם תהיו שם, ושהעסק שלכם יעלה כתוצאה בחיפוש.
אתר אינטרנט המותאם לכללי קידום האתרים (SEO) יעזור לכם להיות נוכח בגוגל, לייצר חשיפה נוספת לעסק, ולהביא תנועה של לקוחות פוטנציאליים חדשים.
סיבה מס' 6: אתר אינטרנט משמש כשלוחה פיזית מקוונת של העסק
גם אם יש לכם אתר תדמיתי לעסק ולא אתר מסחר או חנות מקוונת, אתם עדיין יכולים להתייחס לאתר שלכם כאל שלוחה אינטרנטית של העסק שלכם, על כל המשתמע מכך.
הציגו את המוצרים ואת השירותים שלכם – אתם יכולים 'להראות' ללקוחות פוטנציאליים מה הם יקבלו כאשר הם יחליטו לעבוד אתכם. למשל, באמצעות תמונות אווירה, תמונות של המוצרים או השירותים שלכם בפעולה. אתם יכולים לפרסם באתר שלכם מידע מפורט על הצעת המכירה שלכם, ולמי מיועדים המוצרים והשירותים שלכם כדי לוודא שאתם מושכים את הלקוחות הנכונים להם אתם רוצים למכור ואיתם אתם רוצים לעבוד.
הציגו חוות דעת חיוביות מלקוחות מרוצים – חוות דעת והמלצות הן הדרך הטובה ביותר לייצר 'הוכחה חברתית' שתמשוך אחרים לרצות לקנות מכם ולעבוד אתכם. אתר אינטרנט מאפשר לכם להציג בצורה בולטת וממוקדת את ההמלצות הטובות ביותר שיש לכם בדרך של ציטוט, סקירה, כתבת תדמית, אזכורים מהתקשורת, משפיענים וממובילי דעה, בתמונות או בסרטון וידאו.
הציגו את כל הדרכים ליצירת קשר אתכם ועם העסק – אתר אינטרנט מאפשר לכם להנגיש בצורה בולטת את כל הפרטים ליצירת קשר בערוצים שונים (אימייל, נייד, הודעת וואטס-אפ או השארת הודעה באמצעות טופס 'יצירת קשר' באתר שלכם). זה מקל על מי שרוצה ליצור אתכם קשר בצורה קלה ומהירה, ומבטיח שלא תחמיצו שום פניה מלקוחות פוטנציאליים.
סיבה מס' 7: אתר אינטרנט נותן לכם שליטה על המידע שאתם מפרסמים ועל אופן הצגתו
באתר אינטרנט עצמאי משלכם אתם מחליטים איזה מידע להציג ואיך להציג אותו. יש לכם שליטה כמעט מוחלטת על אופן הניווט של הגולשים באתר בין התכנים השונים. בניגוד לדוגמה לאופן בו בנוי הדף שלכם בפייסבוק, שם התכנים נדחקים למטה עם כל תוכן נוסף שמפורסם מה שמקשה מאוד על איתור התכנים. יש להודות שהסיכוי שהגולשים יתחילו לגלול את הדף ולמצוא תכנים שנה אחורה הוא קטן. לעומת זאת באתר אפשר כאמור, ליצור חוויית משתמש וניווט למציאת התכנים בקלות.
סיבה מס' 8: אתר אינטרנט עוזר למצוא את העסק שלכם יותר בקלות
אתם יכולים לשלב באתר האינטרנט שלכם, למשל בדף הבית, את מפת העסק מ- Google Maps. זה יעזור לאנשים למצוא אתכם בית קלות. זהו כלי שימושי מאוד אם יש לכם חלל פיזי כלשהו (חנות, קליניקה, משרד) או שאתם מארחים אירועים.
סיבה מס' 9: בניית אתר אינטרנט היום דורשת פחות משאבים מבעבר
עם השנים נהיה קל, מהיר ועולה פחות, לעצב ולבנות אתר אינטרנט מאשר היה בעבר. וכיום ניתן להקים אתר אינטרנט בסכומים המותאמים לעסק קטן ובינוני. אני מציעה לראות בכך השקעה מפני שמדובר בנכס דיגיטלי שלכם שבשימוש נכון יכול להפיק לכם הכנסות ולקוחות נוספים. ובסופו של דבר, יש להכיר בכך שאם אתם רוצים עסק מצליח, תצטרכו גם להוציא כסף למען ההצלחה שלכם.
כמובן, שאם אתם רוצים שכל היתרונות הללו יבואו לידי ביטוי, לא מספיק שרק יהיה אתר. אלא, חשוב שהאתר שלכם ייצג את העסק ואתכם כמו שצריך, ישדר בדיוק את התדמית שאתם רוצים לשדר ויעביר בהצלחה את המסרים שחשוב לכם להעביר – עליכם, על העסק, המוצרים והשירותים שלכם.
אני מציעה לכם להגדיר את אתר האינטרנט שלכם כבסיס הפעילות שלכם ברשת ולראות בכל הפעילות שאתם עושים 'מסביב' (פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וכד') כפעילות שנועדה לייצר תנועה ולהזרים עוד ועוד לידים ולקוחות פוטנציאליים חדשים לעסק שלכם, באמצעות האתר.
לכן, חשוב שהאתר שלכם –
ישמש כ'חלון ראווה' מרשים ומקצועי לעסק שלכם.
יאפשר למבקרים להבין מיד במה מדובר – מה יש באתר ומה התועלת שיש בו עבורו.
ייתן את כל המידע הרלוונטי ללקוחות בתהליך קבלת החלטת הקניה שלהם, (מהו העסק, מי אתם ומה אתם בדיוק מציעים ולמי).
יציג את המוצרים ואת השירותים שלכם בצורה ויזואלית הטובה ביותר, ש'עושה חשק' לקנות מכם.
ינגיש את כל הפרטים ליצירת קשר עמכם במגוון דרכים.
יניע לפעולה את הגולשים לעשות משהו (לעשות משהו ליצור קשר, להוריד מדריך, להירשם לרשימת תפוצה).
לסיכום,
זה לא מקרי שלמרבית העסקים המצליחים יש גם אתר אינטרנט עצמאי משלהם.
קשה להתווכח עם הנתונים שאומרים כי 6.6 מיליון גולשים מחוברים לאינטרנט בישראל (נכון לשנת 2019), וכדאי שגם אתם תהיו איפה שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם נמצאים.
אשמח ללוות אתכם בעיצוב ובניית אתר אינטרנט לעסק שלכם,
אני מזכירה לכם שיש עכשיו השתתפות של 50% מגובה ההוצאות לבניית אתר ומיתוג (עד תקרה של 5000 ש״ח) במסגרת תוכנית הסיוע של מעוף (*בכפוף לעמידת העסק בתנאי התוכנית)
לעסקים שרוצים לקבל מחירים מסובסדים לבניית אתר / מיתוג ופרטים על איך מקבלים את ההחזר, צרו איתי קשר בלחיצה על כפתור הווסטאפ כאן למטה