השראה • מיתוג • אתרים • לייף סטייל • נראות ברשת

מה כדאי וחשוב שתדעו לפני שאתם בונים אתר אינטרנט?

2 02

אם אתם מתכוונים לבנות אתר אינטרנט כדאי לכם לקרוא את ההמלצות הבאות שגם יקלו על חייכם וגם יחסכו מכם עוגמת נפש מיותרת בעתיד לפני שבונים אתר אינטרנט. 

בשביל שיהיה לכם אתר אינטרנט פעיל 'באוויר' אתם צריכים 2 מרכיבים:

  1. דומיין 
  2. אחסון

הדומיין שלכם

מהו דומיין (שם מתחם / Domain Name)?

כמו שבעולם הפיזי יש לכל בית כתובת מגורים בעזרתה אפשר למצוא אותו, כך גם בעולם הוירטואלי יש לכל אתר כתובת בעזרתה אפשר למצוא אותו באינטרנט. 

כלומר, הדומיין הוא למעשה הכתובת של האתר שלכם. לכל אתר באינטרנט יש כתובת דומיין משלו.

כתובת דומיין היא ייחודית במינה כך שאי אפשר ששני אתרים יהיו בנויים על אותה כתובת. לדוגמה, אם מישהו יקליד את הכתובת: https://indigo-graphics.co.il/

הוא יגיע רק לאתר הסטודיו שלי 'אינדיגו גרפיקס'. 

למה צריך דומיין?

יש מספר סיבות לכך שאתם צריכים דומיין:

דומיין הוא חלק ממיתוג העסק שלכם – כשיש לכם אתר עם דומיין המזוהה עם העסק שלכם זה מראה על מקצועיות, תורם למוניטין ולבניית אמון הצרכנים עם המותג שלכם.

דומיין הוא נכס דיגיטלי של העסק השייך רק לכם – כשאתם משתמשים ברשתות חברתיות, באתרי בלוג חינמיים או במערכות ניהול תוכן סגורות, אתם למעשה מסתמכים על גורמים אחרים שאין לכם שום שליטה בהם. ובמידה והם משנים את תנאי השימוש שלהם או שהאתר שלהם קורס, אתם תמצאו את עצמכם בבעיה גדולה ובלי אתר.

הדומיין שלכם בשליטתכם המלאה ואתם מחליטים על כל מה שקורה בו – אתם מחליטים איזה אתר לבנות, איך הוא ייראה ואיזה תוכן הוא יכלול. כשהאתר לא בשליטתכם, אתם מוגבלים במה שאתם יכולים לעשות באתר ונדרשים למלא אחרי דרישות של אחרים. במידה ותבחרו בכך, תוכלו גם למכור את האתר שלכם ולהעביר את הבעלות על הדומיין שלו למישהו אחר אם זהו רצונכם.

לדומיין יש השפעה על מיקום האתר – בתוצאות מנועי החיפוש. 

דומיין מרחיב עבור הצרכנים את מספר הדרכים שהם יכולים למצוא באמצעותם את העסק שלכם – 

הקלדת שם העסק / המותג במנוע החיפוש גוגל

הקלקה על קישור לחיץ של כתובת אתר האינטרנט שלכם שפותחת אותו 

הקלדת כתובת הדומיין שלכם בשורת הכתובות בדפדפן, שנועדה 

אתרים scaled

איך יהיה לכם דומיין משלכם?

עליכם לקנות דומיין משלכם ולרשום אותו לפני שתוכלו להתקין עליו את אתר האינטרנט, האפליקציה, החנות המקוונת, הבלוג או דף הנחיתה שלכם.

א – בחירת שם הדומיין

לרישום הדומיין משמעות רבה עבור העסק שלכם גם מבחינה מיתוגית וגם מבחינה כלכלית. 

מבחינה מיתוגית – שם הדומיין שלכם מהווה חלק נוסף ב'פאזל' שמרכיב את הנראות של העסק/המותג שלכם וגם לו יש השפעה על התדמית שאתם משדרים (או רוצים לשדר). לכן חשוב שתקדישו מחשבה על איך שם הדומיין שלכם משתלב בתמונה הגדולה יותר של מיתוג העסק שלכם (אסטרטגית וויזואלית).

מבחינה כלכלית – שם הדומיין הוא למעשה נכס של העסק, הוא אמור ללוות אתכם עוד שנים רבות ויש לו תרומה והשפעה על יכולתם של הצרכנים למצוא את העסק שלכם ברשת ומכאן שגם על הכנסות העסק.

אם כן, כדאי להקדיש זמן מחשבה לשם הדומיין שאתם בוחרים ולא לעשות זאת 'על הדרך' רק כדי לסיים עם זה כבר. 

בדרך כלל, אם אתם מחפשים שם דומיין עבור עסק, ארגון או מותג, הבחירה הטבעית תהיה השם שלהם. 

במקרים אחרים, מומלץ להימנע מבחירת שם דומיין סתמי אלא לבחור בשם שיש לו משמעות ואף קשר לתוכן האתר, הבלוג, החנות או האפליקציה שאתם מתכוונים להתקין על כתובת זו.

הכינו רשימה של מספר שמות דומיין אפשריים מבחינתכם שתהיה בהישג יד כי תצטרכו אותה בהמשך.

ב – בחירת סיומת הדומיין

דומיין מורכב משם ומסיומת. 

אחרי שבחרתם את החלק של שם הדומיין, תדרשו להחליט על הסיומת שלו. בשביל לעשות זאת, עליכם לדעת לאיזה קהל יעד אתם פונים. 

סיומת [com.] אתרים מסחריים כלליים

סיומת [net.] תשתיות רשת ואתרים של ספקי גישה לאינטרנט

סיומת [org.] אתרים של ארגונים ללא מטרות רווח

סיומת [co.il.] אתר מסחרי ישראלי

במידה ואתם פונים לקהל הישראלי והעסק שלכם מקומי תרצו ככל הנראה להשתמש בדומיין שהסיומת שלו היא [co.il.] 

במידה ואתם פונים לקהל בחו"ל ולשוק הבינלאומי תעדיפו להשתמש בדומיין שהסיומת שלו היא [com.] .

ג – בדקו האם השם שבחרתם פנוי לרישום?

את רישום הדומיין מבצעים אצל אחד מהרשמים המוסמכים לרישום שמות מתחם. אלו הם גורמים פרטיים שהוסמכו ע"י איגוד האינטרנט הישראלי לספק שירותי רישום לציבור. 

זוהי רשימת הרשמים המוסמכים בישראל לרישום שמות מתחם 

לנו בסטודיו וללקוחותינו יש ניסיון מוצלח עם רשמי הדומיינים הבאים:

בסיומת מקומית – co.il אצל הרשם – LiveDns

בסיומת בינלאומית – com אצל הרשם – GoDaddy

היכנסו לרשם הדומיינים שבחרתם.

כעת, קחו את רשימת הדומיינים שהכנתם קודם, ובדקו איזה מהשמות פנוי לרישום. 

פשוט רושמים בשדה חיפוש את כתובת האתר שתרצו ובודקים אם היא פנויה.

scaled

זה אומנם דורש סבלנות ועשוי לקחת זמן, אבל בסופו של דבר, אל דאגה אתם תמצאו שם דומיין פנוי. 

למרות שדיברנו קודם על חשיבות הדומיין, הרי שגם אם לא מצאתם התאמה של מאה אחוז לשם שרציתם ותצטרכו להתפשר זה גם בסדר, בשביל שלא תמצאו את עצמכם משקיעים בזה עשרות רבות של שעות שאין לכם.

כששם הדומיין שאתם רוצים פנוי לרישום אתם תקבלו על כך הודעה על המסך, עמו זאת:

Screen Shot 2020 07 04 at 21.32.53

אחסון האתר שלכם

ד – קניית מקום לאחסון האתר שלכם

על מנת לבנות אתר פיזית ושהאתר שלכם יהיה "באוויר" כלומר יוצג באינטרנט, עליכם לרכוש אחסון עבורו, כלומר, מקום ברשת האינטרנט עליו 'יישב' האתר. 

שימו ❤ ! אם אתם כרגע רק רוצים לקנות את כתובת הדומיין כדי 'לשמור' אותה לבניה עתידית של אתר, אבל אין בכוונתכם לבנות אותו בעתיד הקרוב, אתם יכולים לדלג על שלב זה ולהתקדם לשלב הבא של רישום הדומיין בלבד.

עליכם לבדוק היטב ממי אתם רוכשים אחסון מפני שהאתר שלכם נמצא בידיים שלו. 

ממש השנה קרה לי מקרה של לקוחה שהאתר שלה נמחק בשל תקלה שהייתה בחברת האחסון וכעת מתנהל נגדם הליך משפטי.

ישנם מספר ספקים מהם ניתן לרכוש חבילות אחסון לדוגמה:

ספק אחסון box 

ספק אחסון LiveDns 

ספק אחסון Upress

אנו בסטודיו עובדים עם ספק אחסון פרטי מומלץ ואמין מאוד שיש לו שרת איחסון בגוגל. אם אתם רוצים לבנות אתר כתבו לי הודעה בוואטסאפ ואעביר את פרטיו בשמחה.

דגשים חשובים לרכישת אחסון לאתר האינטרנט שלכם

מוניטין ספק האחסון –

עשו חיפוש בגוגל ובדקו האם יש תלונות רבות על ספק האחסון? מה הרושם הכללי שאתם מקבלים מהתוצאות שעולות? בקשו גם המלצות מקולגות ואנשים שאתם מכירים שיש להם אתר ושמעו מהם על היתרונות והחסרונות של הספקים השונים בהם נתקלו בתהליך הקמת האתר שלהם.

שירות לקוחות – 

עד כמה הספק זמין ונגיש לתת לכם שירות? ישנם ספקי אחסון שמתנהלים רק עי התכתבות ומאוד קשה להשיג בן אדם לדבר איתו אם משהו קורה. לכן, מנסיון אישי רב ומר… אני ממליצה דווקא על ספק פרטי שיש לו שרת איחסון (שהוא גם רכש אותו משרתי האיחסון של גוגל). כך שגם בשגרה ובוודאי שבחירום תקבלו מענה מהיר בשיחת טלפון או מייל מבלי לעבור נציגים, הודעות וכו..

אבטחה – 

האם השרת בו משתמש הספק לאחסון אתר האינטרנט שלכם מאובטח מפני פריצות? באילו אמצעי אבטחה נעשה שימוש? 

Secure Sockets Layer – SSL, ובגרסתו המעודכנת יותר TLS – Transport Layer Security שפירושו אבטחת שכבת התעבורה.

זהו בעצם פרוטוקול ורסטילי שתפקידו למנוע פגיעה (זדונית) של המידע העובר בין השרת והלקוח.

רכיב זה קיים באיחסון שתרכשו ואליכם לוודא שהוא מופעל בתוך הגדרות של שרת האיחסון.

כשרכיב זה מופעל בצורה תקינה יופיע מנעול לפני כתובת הדומיין שלכם.

ssslr

גיבוי אתר האינטרנט שלכם – 

ודאו שספק האחסון מתחייב לעשות גיבוי לאתר שלכם, מידי יום ובשעה קבועה. וכי בכל רגע נתון אתם יכולים לבקש שישלחו לכם בקובץ את האתר שלכם. 

כדאי שיהיה לכם קובץ גיבוי בסיום הבניה של אתר האינטרנט שלכם לכל מקרה שלא יהיה. אז אל תתביישו ותבקשו מספק האחסון שישלח לכם קובץ פיזי זה מגיע בתוך תקייה מכווצת.  

מאפייני השירות עצמו – 

האם השרת של ספק האחסון מהיר מספיק כך שלא תהיה בעיה עם מהירות האתר שלכם? (מומלץ לאחסן בשרתים של גוגל שנחשבים הכי מהירים היום).

מה צפוי להיות נפח האחסון של האתר שלכם? היות והתשלום על האחסון מתבצע בהתאם לנפח של מה שמאוחסן. 

כמות המקום (הנפח) שהאתר שלכם ייקח תלוי בבניה התקינה שלו. ולכן כשבונים אתר חשוב שהתמונות המושתלות בו יהיו במשקל קטן אך באיכות טובה כמובן. על מנת שהאתר יהיה ״קל״ יטען במהירות ויתפוס מקום סביר שלא מצריך תשלום נוסף עבור האחסון.

בררו גם האם ישנה איזושהי מגבלה על כמות הגולשים שיכולים לבקר באתר בו זמנית? (כמובן, רצוי שלא תהיה מגבלה כזו).

לאחר שקניתם חבילת אחסון לאתר שלכם אתם יכולים כעת להתקדם להגשת בקשת רישום הדומיין שלכם. 

ה – רישום הדומיין שלכם

ניתן לרשום את הדומיין ע"ש אדם פרטי או אישיות משפטית כלשהי (כגון חברה, עמותה וכו').

הדומיין הוא שלכם ולא של האתר שרכשתם ממנו! ולכן, כפי שאתם יכולים להחליט לעבור לספק אחסון אחר, כך גם אינכם מוגבלים רק לספק ממנו קניתם את הדומיין ואתם יכולים להעביר גם את הדומיין שלכם.

שימו ❤ שלאחר ביצוע הרישום לא ניתן יהיה לשנות ו/או למחוק את שם הדומיין שרשמתם. כך שאם טעיתם, תדרשו להמתין לסיום תקופת ההרשמה ואז פשוט לא לחדש את ההרשמה על הדומיין המסוים.

בתהליך רישום הדומיין תתבקשו להזין את הפרטים שלכם (מחזיק/ת הדומיין).

במחזיק או מחזיקת הדומיין הכוונה לבעל/ת זכות השימוש בדומיין למשך תקופת רישומו שיש להם הסמכות לביצוע פעולות שונות.

תקופת רישום הדומיין – בשלב הזה עליכם להחליט לכמה זמן אתם מעוניינים לרשום את הדומיין שלכם. רישום דומיין בסיומת il ניתן לבצע למשך שנה עד חמש שנים. 

לקראת מועד פקיעת תוקף הרישום ניתן להאריך את הרישום של הדומיין לתקופה נוספת ע”י פעולה שנקראת 'חידוש' (RENEW) אשר כרוכה בתשלום.

במידה ולא תחדשו את הדומיין שלכם בזמן הוא יחזור למעשה למאגר הדומיינים הזמינים, מה שאומר שכל אחד אחר יוכל לרשום אותו על שמו.

בשביל לא להחמיץ את מועד חידוש הדומיין שלו ולהסתכן באובדן הבעלות שלכם עליו, מומלץ שתשימו לעצמכם תזכורת שתקפוץ לכם בזמן (לרוב גם תקבלו תזכורת מרשם הדומיין אבל לא כדאי לסמוך על כך).

בנוסף אתם יכולים לגם לסמן את האפשרות 'חידוש אוטומטי' של הדומיין בתהליך הרישום.

כמו כן, אתם יכולים לבחור להוסיף על הרישום הרגיל גם פעולות נוספות של 'נעילת הדומיין', ו'החלת פרטיות'.

נעילת הדומיין – 

מבחינה טכנית קיימת אפשרות (גם אם נדירה יחסית) לגניבת הדומיין מכם. לכן, רשמי דומיינים מסוימים מציעים את האפשרות לנעול את הדומיין. במצב זה  לא ניתן לשנות את פרטי הרישום שלכם ואת תצורת ה- DNS עד שתבטלו את נעילת שם הדומיין שלכם.

הגנת פרטיות הדומיין – 

כברירת מחדל, ותחת כללי ICANN (הארגון המסדיר את שמות הדומיינים), כל שמות הדומיינים חייבים לכלול פרטי קשר הניתנים לצפייה באופן ציבורי שהוקצו להם – אותו מידע שהייתם צריכים לספק במהלך ההרשמה. זה כולל את שמכם, כתובת, מספר טלפון וכתובת דוא"ל. כאמור, כל אחד יכול לראות מידע זה.

אם מסיבה כלשהו ברצונכם להימנע מחשיפת הפרטים שלכם, תוכלו לפתור זאת (בתשלום נוסף) באמצעות סימון הבחירה של הגנה על פרטיות הדומיין שלכם. 

לאחר רישום הדומיין שלכם חידושו תקבלו מייל מרשם הדומיינים אצלו קניתם את הדומיין, שאומר כי "בקשתך הוגשה למרשם. אם חידוש הדומיין על שמך יתבצע בהצלחה, התאריך יעודכן בממשק הניהול שלך. אם מסיבה כלשהיא, החידוש ייכשל, תקבל על כך הודעה נוספת עם הסיבה ותוכל לנסות שוב".

לאחר שרישום הדומיין יתבצע בהצלחה תתקבל במייל הודעה נוספת הדומיין נרשם / חודש בהצלחה".

המשמעות היא שאם תכנסו לניהול הדומיינים בחשבון שפתחתם אצל רשם הדומיינים, תראו את כל הדומיינים שבבעלותכם, את הפרטים שלהם ואת תאריכי החידוש העתידיים.

ו – הפניית הדומיין מחשבון הניהול שלכם אצל רשם הדומיינים לשרת המאחסן את האתר שלכם

לאחר שרשמתם את הדומיין שלכם, השלב הבא הוא להפנות אותו לשרת המאחסן את האתר שלכם, באמצעות עדכון שמות שרתי DNS.

בשרתי ה-DNS מאוחסן האתר שלכם. כאשר אתם  מעדכנים את שמות שרתי DNS אתם מפנים את הדומיין להציג את תוכן האתר. בפרטי שרתי ה-DNS אתם מזינים את שמות השרתים של חברת האיחסון שבחרתם. אם אין לכם במועד הרישום את פרטי שרתי ה-DNS תוכלו לחזור לממשק הניהול ולהזינם מאוחר יותר.

יש לדעת שתהליך עדכון הפניית הדומיין עשוי להימשך עד 72 שעות מפני שלעיתים לוקח זמן לספקיות אינטרנט שונות מסביב לעולם לעדכן את המידע שלהם.

מקווה שלקחתם ממאמר זה עצות וטיפים מועילים 🙂

הנה קישורים לכמה אתרים שנבנו בסטודיו:

האתר של סימונה זלישניק – מובילה עסקים להצלחה

האתר של מכון נגה – מכון להתפתחות הילד

האתר של מרכז למומחים כברי

האתר של גיא יעקב משרד עו״ד

האתר של צבעי קשר

חשוב לדעת לפני שבונים אתר

מעוניינים לבנות אתר? רוצים לקבל שיחת ייעוץ ללא התחייבות? שלחו לי הודעת ווטסאפ

אהבת? אפשר לשתף לעוד בעלי עסקים

הי איזה כיף שהגעת הנה!

נעים להכיר אותך, אני ילנה כץ.

אשת מיתוג והמייסדת של סטודיו אינדיגו גרפיקס – מיתוג בולט לעסקים (מאז שנת 2012), כותבת בלוג מיתוג בנושאי עיצוב, השראה ולייף סטייל.

אני מתמחה בבניית לוגואים עם משמעות ופיתוח שפה מיתוגית ייחודית – המייצרים לעסק נוכחות עוצמתית, מבליטים אותו, מעבירים בה.

בוגרת תואר ראשון B.D.Des בעיצוב גרפי ותקשורת חזותית, במרכז האקדמי ויצו חיפה.  
בעלת ניסיון רב במיתוג לעסקים וחברות הכולל עיצוב לדיגיטל ולפרינט.

אני מאמינה שכל מפגש בין העסק שלך לקהל היעד הפוטנציאלי צריך להעביר אותך, את הייחודיות והאישיות שלך וליצור חוויה מקצועית שהיא הרבה יותר מ'פרסומת'.

כשהעסק בולט בזכות הנראות הייחודית שלו והתדמית האיכותית שהוא משדר, אנשים שמים אליו לב, מבינים טוב יותר את המסרים שלו, התועלות עבורם, מה הערך המוסף שהם מקבלים, ולמה כדאי להם לבחור לעבוד דווקא איתו.

שירותי הסטודיו

אם מרגיש לך ש:

צריך לדייק את ה׳למה׳ שלך בעסק וההצגה העצמית שלך, להגדיר בצורה טובה יותר מהי הזהות העסקית שלך, לחדד את המסרים שיוצאים החוצה ברשתות החברתיות, לבחור קהל מדויק יותר לעסק שלך, כזה שיגרום לך לחייך בעבודה איתו, לבנות את הסיפור האישי של העסק שלך ואת צורת ההצגה שלו לעולם

זה הזמן לעצור ולעבור תהליך מיתוג אסטרטגי!

כאן כל הפרטים

חבילת בסיס שכוללת יצירת סמל ותוצרי עיצוב מרהיבים
שיבנו אמון אצל הקהל שלך
ויעזרו לך ליצור חווייה כוללת של עסק מקצועי

לפרטים נוספים

בניית דף מכירה למוצר, שירות או רעיון שיש לך
שמספר עליו בצורה מזמינה ומניעה לפעולה

לפרטים נוספים

בניית בית דיגיטלי ראוי לעסק שמציג בצורה מיטבית, מסודרת ונגישה אותך ואת המוצרים והשירותים שלך
שיעזור לך למצב את המומחיות שלך ברשת

לפרטים נוספים

ערכה הכוללת עיצוב עמוד האינסטגרם בשפה עיצובית שמבטאת את הסגנון והאישיות שלך,
בנוסף גם גישה לספריית הדרכות דיגיטלית מקיפה,
שנותנת לך כלים לנהל עמוד אינסטגרם מזמין לאורך זמן, בצורה עצמאית וללא תלות במעצבת

כאן כל הפרטים על הקיט

מעטפת מיתוגית מלאה לעסק שלך תוך 4 חודשים שתשדרג את נראות בכל נקודות המפגש של אנשים איתך ועם העסק שלך ברשת.

מעטפת ש…
תספר את הסיפור שלך
תגדיל את ההשפעה שלך
תרחיב את מעגל הלקוחות שלך
ותהפוך אותך ואת העסק שלך למותג מוכר, מוביל ועוצמתי!

כל הפרטים והמפרט

חברים באינסטגרם? בואו יפה כאן!

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך גם

נגישות

יש לך שאלה?
רוצה להתייעץ איתי איזה שירות הכי מתאים לך?

אפשר להשאיר פרטים כאן ואחזור אליך בשמחה