יותר לקוחות והכנסות

עם מיתוג עסקי מנצח!

מהו מיתוג עסקי?

המיתוג הוא בראש ובראשונה כלי עבודה אסטרטגי שיווקי ב'ארגז הכלים' העסקי שלכם ליצירת יתרון תחרותי והגדלת המכירות. מיתוג כולל את שם העסק, משפט מלווה, סלוגן, לוגו, ומרכיבים גרפיים שונים המייצרים יחדיו קו עיצובי המזהה ומבדל את מה שרוצים למתג (למשל: עסק, מיזם, מוצר, שירות, מקום, רעיון, אדם).  

בסביבת שוק צפופה שרוויה בעסקים, מוצרים ושירותים – הדומים זה לזה, סביבה שבה כולנו מופצצים כל הזמן במידע ממקורות רבים, מאתגר מאוד להניע אנשים לקנות מוצר או שירות כלשהו מתוך שפע האפשרויות הקיימות.  

הציפייה הבסיסית של אנשים היא שהמוצר/שירות שהם קונים יהיו איכותיים ויעשו את מה שהם אמורים לעשות מבחינת התפקודיות שלהם. לכן, מוצר או שירות, טובים ככל שיהיו, כבר אינם מספיקים עוד לבדם למשיכת קונים.  

המרכיב שנדרש כיום בכדי להוביל לקנייה של מוצרים ושירותים מסוימים על פני מוצרים ושירותים אחרים, הוא המרכיב של 'העדפה'. איך אתם יכולים לגרום לאנשים להעדיף לקנות דווקא מכם מוצרים ושירותים שהיו יכולים לקנות גם במקומות אחרים? התשובה היא – באמצעות מיתוג.

המיתוג מעביר את המיקוד מהמוצר והשימושיות שלו, הנובעת מתכונותיו החיצוניות – הפיזיות והמעשיות, ומעמיד את האדם (הלקוח הפוטנציאלי) על מרכז הבמה כשהוא מתייחס ונותן ביטוי ויזואלי לצרכים שלו, לרצונות, לחלומות, לכאבים ולתשוקות.

הוא עושה זאת באמצעות שימוש בשפה עיצובית ויזואלית המשלבת מרכיבים חושיים של צורות, סמלים, צבעים, כיתוב ומסרים, ותורמת ליצירת חוויה צרכנית כוללת בכל נקודות המפגש של הלקוחות הפוטנציאליים עם העסק שלכם, מוצריו ושירותיו.  

חוויה חושית זו מייצרת אצל החווים אותה כוח רגשי עז שמכניס מימד רגשי-אישי לבחירות ולהחלטה האם לקנות או לא לקנות משהו, בנוסף לשיקולי המחיר והתועלת בלבד.  

כעת, במקום רק לשאול כמה זה עולה? ומה יוצא לי מזה? מההיבט הפונקציונלי, עולות שאלות נוספות כגון: האם מקשיבים לי ומבינים אותי? מה זה יאמר עליי מבחינה תדמיתית וערכית אם אקנה את המוצר או השירות הללו? האם מציעים לי את מה שאני רוצה בזמן, במקום ובדרך שמתאימים לי? האם זה מהנה? האם זה מרגש? האם כיף לי לקנות? האם החברים שלי קונים? …

באופן זה נוצרת בתודעתם של אנשים תפיסה כלשהי עליכם, על העסק, המוצרים והשירותים שלכם, כלומר, נבנה מותג עם 'אישיות' שניתן להרחבה הרבה מעבר לגבולות המוצר/השירות עצמם שאתם מציעים.  

אנשים מפתחים חיבור רגשי, מחשבות ודעות על המותג שלכם ומזדהים עם הערכים שלו ועם הסיפור שהוא מספר באמצעות המיתוג שלו. כתוצאה מכך הם רוצים לקנות ממנו יותר. היות וקודם כל הם 'קונים' את המותג ורק אחרי כן הם קונים את המוצרים והשירותים המקושרים אליו.  

על אף שרוב האנשים אינם מודעים להשפעות הגירויים הללו עליהם המתרחשות ברמת התת-מודע, הרי שבפועל, מעט מאוד החלטות קניה מתקבלות על סמך ההיגיון בלבד אלא, 'מה שמרגיש נכון' נהפך למניע השולט בתהליך קבלת החלטת הקניה.  

לכן, החיבור הרגשי של אנשים אליכם, אל מה שאתם עושים, ואל העסק שלכם הוא המפתח בסופו של דבר, להצלחתכם העסקית. והמיתוג מאפשר לכם לייצר חיבור רגשי כזה.

דוגמא לתהליך מיתוג, פיתוח שפה עיצובית ושילובה בחומרי השיווק

המיתוג של אלונה שפיגל – אימהות רגועה, מובילה ומאושרת

ערכי העסק: הובלה. אושר. רוגע

בידול עסקי: אלונה עוזרת לאימהות להנות מהאמהות שלהן, להרגיש מובילות ולזכות בשיתוף פעולה מהילדים.

איך הערכים והבידול באים לידי ביטוי בלוגו:

בלוגו לקחנו את הערכים והפכנו אותם לצבע וצורה.

הדמויות בקו זורם והרמוני, האמא נראית מובילה, צומחת כ'מנצחת בתזמורת',  

כתמי הצבע מעידים על אושר, לקוחים מעולם הילדים.

הצבעים שבחרנו הם צבעים רגועים שמשדרים אופטימיות ושמחה.

מהלוגו מפתחים את השפה העיצובית ייחודית ע"י צבע וצורה

צבעים

צורות

סוגי כתב (פונט)

אייקונים

חומרי השיווק והפרסום

כתוב את הכותרת כאן

אלונה מספרת על תהליך המיתוג שלה

הגעתי לילנה אחרי שהעסק שלי היה רווחי ועבד יפה אך הרגשתי שחסר לו בגד ייצוגי.

כאילו הוא אלמוני נסתר…ולא מובן.
למרות שרציתי לצאת עם מיתוג דחיתי זאת כי חששתי…. אני מאוד פרפקציוניסטית …!

ובנוסף אני מעבירה אימהות תהליכי עומק שקשה אפילו להגדיר במילים אז איך נצליח לבטא את זה בסמלים?

חששתי מאוד שהמעצבת לא תבין את מהות העסק …ולא אהיה מרוצה, כמו שקרה לי בעבר.

כבר בשיחה הראשונה עם ילנה הבנתי שיש כאן מישהי כלבבי! פרפקציוניסטית וחדה שתעשה הכל כדי להבין את מהות העסק ולהביא את זה לידי ביטוי.
היא מיד התחברה וקלטה מה אני רוצה, ובעזרת השאלות שלה עזרה לי להבין יותר טוב את עצמי.
היא לא נרתעה משום גחמה שלי. הביאה סקיצות שונות היתה פתוחה לשמוע את כל התחושות שלי, דייקה שוב ושוב עד שבסוף הגיעה לתוצר המוגמר.
זו היתה חוויה מרגשת ומרתקת. מסקר שעשיתי על קהל היעד גיליתי שהמסרים שרציתי שיעברו במיתוג אכן עברו וקיבלתי הרבה מאוד פידבקים חיוביים.
היום אני ממש גאה להציג את העסק עם המיתוג ! 

יש יותר התעניינות והכי חשוב זה שמגיעים הלקוחות המדוייקים.

מה מיתוג יעשה לעסק שלכם?

כלי שיווקי אסטרטגי לקידום העסק שלכם באמצעות הנראות שלו והתדמית שהוא משדר.  

בונה זהות שיש לה סימני היכר ההופכים להיות מזוהים עם העסק שלכם ומשאירים 'טביעת אצבע' ייחודית לכם שמזהים אותם גם מרחוק, בסביבות ובהקשרים מגוונים.

מחזק את תחושת הביטחון והאמון בעסק, באמצעות תדמית חיובית וקוסמת, המשדרת הלימה בין מה שהעסק אומר לבין הנראות המקצוענית שלו.

מקצר את תהליך קבלת החלטת הקנייה של הלקוחות.

משפיע על המוכנות של אנשים לקנות מכם והתוצאה היא יותר מכירות, לקוחות והכנסות.  

מונע 'מלחמות מחירים' כשהוא מספק ערך נוסף למוצרים ולשירותים שלכם ברמה שהיא מעל ומעבר לסיפוק צורך פונקציונלי גרידא.

מדגיש את הבידול בין מה שאתם מציעים למה שמציעים הקולגות שלכם.

תורם ליצירת רושם ראשוני חיובי עליכם ועל העסק שלכם מבחינה תדמיתית ללקוחות פוטנציאליים, עובדים וספקים ומוביל לדו שיח עם הקהל שלכם.

מייצר תחושת גאווה כשאתם מדברים על העסק שלכם ומציגים אותו לאחרים (יש תחושה של ייצוגיות מרשימה).

מייצר בולטות שמושכת תשומת לב ומשאירה אתכם ואת המוצרים והשירותים שלכם בתודעה.     

מקצר את הדרך להעברת המסרים שלכם בעזרת שימוש בסמלים, צבעים, פונטים ואלמנטים גרפיים, שלכל אחד מהם יש כוונה ומשמעות, במקום להעביר אותם ביותר זמן ובהרבה מילים.  

מקפיץ את העסק לשלב הבא בהתפתחותו העסקית והכלכלית.

מה מיתוג יעשה לעסק שלכם?

כלי שיווקי אסטרטגי לקידום העסק שלכם באמצעות הנראות שלו והתדמית שהוא משדר.  

בונה זהות שיש לה סימני היכר ההופכים להיות מזוהים עם העסק שלכם ומשאירים 'טביעת אצבע' ייחודית לכם שמזהים אותם גם מרחוק, בסביבות ובהקשרים מגוונים.

מחזק את תחושת הביטחון והאמון בעסק, באמצעות תדמית חיובית וקוסמת, המשדרת הלימה בין מה שהעסק אומר לבין הנראות המקצוענית שלו.

מקצר את תהליך קבלת החלטת הקנייה של הלקוחות.

משפיע על המוכנות של אנשים לקנות מכם והתוצאה היא יותר מכירות, לקוחות והכנסות.  

מונע 'מלחמות מחירים' כשהוא מספק ערך נוסף למוצרים ולשירותים שלכם ברמה שהיא מעל ומעבר לסיפוק צורך פונקציונלי גרידא.

מדגיש את הבידול בין מה שאתם מציעים למה שמציעים הקולגות שלכם.

תורם ליצירת רושם ראשוני חיובי עליכם ועל העסק שלכם מבחינה תדמיתית ללקוחות פוטנציאליים, עובדים וספקים ומוביל לדו שיח עם הקהל שלכם.

מייצר תחושת גאווה כשאתם מדברים על העסק שלכם ומציגים אותו לאחרים (יש תחושה של ייצוגיות מרשימה).

מייצר בולטות שמושכת תשומת לב ומשאירה אתכם ואת המוצרים והשירותים שלכם בתודעה.     

מקצר את הדרך להעברת המסרים שלכם בעזרת שימוש בסמלים, צבעים, פונטים ואלמנטים גרפיים, שלכל אחד מהם יש כוונה ומשמעות, במקום להעביר אותם ביותר זמן ובהרבה מילים.  

מקפיץ את העסק לשלב הבא בהתפתחותו העסקית והכלכלית.

יש לכם שאלה בנוגע לתהליך המיתוגי? השאירו את הפרטים כאן ונחזור אליכם

הסודות למיתוג מוצלח

דיוק המסרים שלכם

הכרות מעמיקה עם הלקוחות שלכם – מה חשוב להם? מה הם רוצים וצריכים? מה הם מעריכים? למה הם מתחברים? איך הם רוצים שידברו אליהם? איפה הם נמצאים? מה מאפיין אותם?

מיקוד באנשים – במקום במוצר/שירות ובמפרט התכונות הפיזיות שלהם.  ניהול שיחה אמיתית עם הקהל שלכם.

פשטות – להימנע מעומס ומורכבות עיצוביים המקשים על קליטת המסר והפנמתו.

עקביות – הרחבת הזהות המותגית כך שתקיף את כל ערוצי התקשורת והשיווק של העסק, החל מהחתימה במייל, כרטיס הביקור ואתר האינטרנט וכלה בחומרי הדפוס השוטפים. במקום להסתפק רק בלוגו.

מעורר סקרנות ועניין ומרגש

גישה של 'משיכה' במקום 'דחיפה' – להניע אנשים בצורה נעימה וחיובית לרצות את המוצרים והשירותים שלכם בלי להעיק עליהם או להטריד אותם.  

יצירת חוויות מותג רב חושיות וחוויה צרכנית כוללת בכל נקודות המפגש עם המותג – הגורמות לתגובה רגשית ובכוחן לבסס העדפת מותג וליצור נאמנות אצל מי שחווה אותן.

המיתוג העסקי שלכם בחמישה צעדים

01

הכרות עם העסק | מילוי שאלון אפיון לקוח/ה 

בשלב הזה, בשיחה פיזית או מקוונת, נמלא יחד שאלון לאפיון העסק שלכם שמטרתו הכרות מעמיקה עמכם, עם מה שאתם מציעים, עם הקהל שאתם פונים אליו, המסרים שלכם, החזון שלכם ועוד. הצעד הזה הוא קריטי לתהליך המיתוג, היות ואם לא נבין ונדייק את המהות העסקית זה יקשה על יצירת מיתוג שמותאם לעסק הספציפי שלכם בצורה המיטבית האפשרית.

נדבר על:

מה הסיפור שלכם? מהי ההשכלה וההכשרה שלכם? מה אתם מוסמכים לעשות? מה הטעם האישי שלכם בכל הנוגע לצבעים אהובים? סגנון עיצובי? וכל מה שתרצו עוד להוסיף לשתף בכדי שאוכל ללמוד עליכם ולהכיר אתכם טוב יותר.

באיזה שלב העסק שלכם נמצא מבחינה מקצועית/עסקית/כלכלית? למשל, רמת פעילות, הכנסות, מספר עובדים וכד'. ולאן אתם שואפים להגיע בעתיד מהבחינות הללו?  

הליבה העסקית – מהו המיקוד העסקי שלכם? אילו מוצרים ושירותים יש לכם? מה אתם מציעים כיום ומה אתם מתכננים להציע ללקוחותיכם בעתיד? האם אתם פועלים בצורה מקומית ו/או גלובלית? מהן החולשות שלכם/של העסק? מהן החוזקות? האם ישנם דברים נוספים העשויים להשפיע על העסק שלכם?

זיהוי קהל או קהלי יעד ספציפיים אליהם אתם כבר פונים או רוצים לפנות בהמשך, והכרת המאפיינים השונים של הקהלים הללו (לדוגמה: גיל, סטטוס משפחתי, מקום מגורים, מעמד סוציואקונומי, מה הם רוצים? מה הם אוהבים? איזה בעיות יש להם? מה סדר היום שלהם? ועוד). בכדי שנוכל לפנות לקהל רלוונטי, בשפה שלו ובדרך שהוא יכול להתחבר אליה.

לכל עסק יש תכונות הייחודיות לו וערכים מובילים לאורם הוא פועל או שואף לפעול. מהם הערכים איתם אתם רוצים לזהות את העסק שלכם? ואילו תכונות מייחדות ומבדלות את העסק שלכם מעסקים דומים אחרים בשוק שלכם?

המסרים השיווקיים המובילים של העסק באים לידי ביטוי ויזואלי במיתוג שלו, ולכן חשוב להחליט מה אתם רוצים לומר על עצמכם? על העסק? על המוצרים והשירותים שלו? מה שאתם אומרים חשוב לא פחות מ"איך אתם אומרים" זאת, לכן המסרים שלכם הם חלק משמעותי בתדמית שאתם רוצים ליצור.

לכל עסק יש סיפור. הסיפור הוא המהות, הסיבה ללמה אתם קמים בבוקר ועושים את מה שאתם עושים. אירוע משמעותי בחיים שלכם שבעקבותיו התחלתם לפתח קריירה בתחום. סיפור ילדות, ניסיון עסקי, חוויה חזקה ומטלטלת שבעקבותיה החלטתם שזה מה שאתם רוצים לעשות, והשליחות שלכם היא השפעה ועזרה לעוד אנשים. אנשים מתחברים לסיפור האישי שלכם, סומכים עליכם יותר בשל החיבור האותנטי והמיוחד הזה ורוצים לקנות מכם כי, בסופו של דבר, אנשים קונים מאנשים.

זוהי שורת ההסבר הנלווית לשם העסק, ממקדת ומסבירה בבהירות ובתמצות רב את תחום העסק ומהותו או את תחום העיסוק העיקרי, ומי הלקוחות הרצויים לו. יחד, אנחנו מחדדים את שם העסק ואת המשפט המלווה.

נבחן מה נעשה עד עכשיו בהיבט של מיתוג העסק (אם בכלל), ומה עוד מומלץ לעשות.

02

מחקר וניתוח

לאחר שיחת האפיון מתבצע שלב של מחקר וניתוח של הסביבה העסקית שלכם ובחינת השחקנים המרכזיים בה, מתוך מנקודת מבט רחבה יותר.  

03

עיצוב ובניית לוגו

בשלב זה מתבצע עיבוד של המידע שעלה ונמצא עד כה והוא 'מתורגם' לאלמנטים ויזואליים גרפיים, לצורות, סמל, צבעים, פונטים (סוג כתב) ודימויים, באמצעות שימוש בכרטיסיות האפיון הייחודיות שלנו.

מהם יוצקים ויוצרים את הלוגו של העסק שלכם בצורה מדויקת בתהליך המיתוג.

 

04

פיתוח שפה עיצובית ייחודית

מהלוגו נובעים הקו העיצובי והשפה הגרפיתת כל הפרסומים שלכם ויוטמעו בכל מוצרי השיווק השוטפים בהם אתם משתמשים.

יש להקפיד על שימוש בשפה עיצובית אחידה לעסק/למותג שלכם בכדי שכל מי שרואה את העסק שלכם, בכל מקום, ידע לזהות מי אתם, מה אתם מציעים ולמי אתם פונים, וירצה לפנות אליכם לקבלת מוצר או שירות.  

ניתן להטמיע את המיתוג שלכם בכל פריטי השיווק של העסק: ניירת משרדית, כרטיס ביקור, חתימה למייל, דף מכירה, אתר אינטרנט, מדיות חברתיות, פלייר פרסומי, מודעת פרסום, מצגת, שלטי חוצות, מדים לעובדים, חלל פיזי, אריזות מוצרים, מוצרי פרסום ועוד.

05

הכנת מוצרי השיווק שלכם

האם אתם זקוקים ללוגו בלבד או גם לכרטיס ביקור, אתר אינטרנט ודף פייסבוק?  

בשלב הזה עומדות לבחירתכם מספר חבילות מיתוג המאפשרות לכם לקבל מוצרי שיווק בצורה מודולרית, בהתאם לתכנית השיווק שלכם או בהתאם לצורך נוכחי שקיים, ובהמשך תוכלו לקבל חומרי שיווק נוספים.

תודה על עבודתך המקצועית במיתוג המשרד ובבניית אתר תדמיתי למשרד שלי שכבר מהרגע הראשון גרף הרבה מחמאות. האתר תואם ממשיך את סגנון המיתוג שלי ומעביר את הערכים שאני רוצה
גיא יעקוב
משרד עו״ד
מהרגע הראשון הרגשתי אושר וחיבור ללוגו שלי. אחרי תהליך המיתוג הרגשתי שיש לי מוצר ייצוגי שאני גאה לפרסם!
ביאטריס ברנט
מורה ליוגה
כמנהלת שיווק ולצערי גם על סמך ניסיוני האישי, אני יודעת כמה קשה למצוא אנשי מקצוע לבניית אתרים, שמבטיחים וגם מקיימים. לאחר מסע תלאות מתמשך וניסיון לא מוצלח בנושא, זכיתי והסכמנו על כך שאת תבני את אתר האינטרנט למשרדי. העבודה איתך הייתה מאתגרת משום שהיא אילצה אותי לדייק במה אני בדיוק רוצה וצריכה, ועזרה לי לעלות מדרגה, בסופו של התהליך, במיתוג העסק שלי. העבודה שלך משלבת תמיד ראייה יצירתית, בצד הבנה שיווקית מעמיקה שלוקחת בחשבון את האתר כאמצעי להכנסות נוספות ולהצלחת העסק, ולא רק, כ"עוד אתר יפה לתיק העבודות של הסטודיו". לכל אורך הדרך היית קשובה, אכפתית, סבלנית, עשית את כל מה שהבטחת, בהתאם ללוח-הזמנים שהוגדר, ואף מהר יותר. היית שם גם כשהיה צריך לשפר ולתקן עד לשביעות רצוני המלאה. נותר רק לומר הרבה תודה! ולהמליץ בחום למי שמחפש אשת מקצוע אמינה וסופר מקצועית, על סטודיו אינדיגו גרפיקס וילנה כץ לבניית אתר אינטרנט מקצועי וממותג, שהוא גם נראה טוב וגם עושה את העבודה מבחינה שיווקית ועסקית.
גליה שכטר
מנהלת שיווק ואסטרטגיה

שאלות נפוצות

הניסיון והמציאות מוכיחים כי לעסקים שיש להם מוצרים ושירותים איכותיים אך הם אינם ממותגים קשה יותר לבלוט בהשוואה לעסקים אחרים דומים בתחומם, קשה למשוך אליהם תשומת לב, קשה להעביר את המסרים שלהם, קשה להשיג קשב מהקהל שלהם, קשה ליצור איתו שיחה ובסופו של דבר, קשה יותר לשווק, למכור ולהרוויח. המיתוג הוא זה שעושה את ההבדל בין "עוד בית קפה" ל"סטארבקס". בין "עוד מעצבת תכשיטים" ל"מיכל נגרין". בין "עוד חנות למוצרי טיפוח" ל"רשת ללין". באמצעות המיתוג אנשים מתחברים לעסקים, למוצרים ולשירותים שלהם באופן תת-הכרתי, רגשי ועמוק. משום שכולנו כבני אדם, מגיבים רגשית על מה שאנחנו קולטים בחושינו ועל החוויות שאנו חווים. אבל כשאין לעסק מיתוג הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בעיקר מתרכזים ב"כמה זה עולה" ולא מבינים מהו הערך המוסף של מה שאתם מציעים להם, בגללו כדאי להם לקנות דווקא מכם.

העוצמה של המיתוג באה לידי ביטוי כשכל חומרי השיווק של העסק 'מדברים' באותה השפה הגרפית. ובכל מקום שבו הקהל הרלוונטי פוגש בעסק שלכם הוא יראה בעיניו אותו הדבר, כלומר כעסק אחד שיש לו קו עיצובי אחיד ומגובש ומסר ברור. בין אם מדובר בכרטיס ביקור, דף הפייסבוק, אתר אינטרנט או חתימה במייל. האחידות בנראות הויזואלית של העסק שלכם, בכל מקום ובכל זמן, והחזרה שוב ושוב ושוב על אותם אלמנטים גרפיים, אותם צבעים, אותם פונטים, אותו סגנון, תורמים לזיהוי של העסק והטמעתו בתודעה, לבניית אמון בכם, משדרים מקצועיות ויוצרים מחשבות ורגשות כלפי העסק/המותג. והתוצאה היא כשמתעורר הצורך ובשל העיתוי לכך, הלקוחות הפוטנציאליים יהפכו ללקוחות משלמים ונאמנים שלכם.

ישנה תפיסה שאומרת שמומלץ למתג את העסק כבר עם פתיחתו מתוך הבנה שהלקוחות הפוטנציאליים מקשרים בין איכות המוצרים והשירותים של העסק לתדמית שלו. ועסק שנראה חובבני ולא מושקע (כלומר ללא מיתוג) יוצר דיסוננס בתודעתם בין מה שהעסק אומר על עצמו לבין הנראות הויזואלית שלו. והפער הזה מקשה על אותם לקוחות פוטנציאליים לבטוח בעסק ולקנות ממנו. הבעיה היא, שעסק בתחילת דרכו ממשיך להתפתח ולהשתנות בחודשים ואפילו בשנים הראשונות. ואתם עשויים למצוא את עצמכם כעבור שנה עם מיתוג נוצץ ויפה אבל כזה שכבר לא רלוונטי לכם כלל… לכן, אם לא מדובר בעסק שנדרש לעשות מיתוג לשם התחלת פעילותו (למשל עסקים בתחום האירוח, ההסעדה והמזון כמו בית קפה, מסעדה, בית מלון וכד'). אני ממליצה בחום להתמקד  להתמקד בחודשים הראשונים להקמת העסק בהשגת לקוחות ויצירת תזרים הכנסות לעסק, בחידוד המסר השיווקי, הגדרת קהל היעד, ובניית המוצרים והשירותים שאתם מספקים. ורק אז, כשיש לכם כבר קצת ניסיון ואתם מכירים את הלקוחות שלכם והכיוון העסקי ברור לכם יותר, להיכנס לתהליך של מיתוג עסקי.

משפט מלווה – הוא כותרת המשנה הצמודה ללוגו. זהו משפט קצר המדייק וממקד את העסק. יש בו תיאור והרחבה של תחום העיסוק העיקרי, והוא עשוי לתאר גם את קהל הלקוחות הרצוי. רצוי לשמור על 'נימה עניינית' ולהימנע מניסיון לתחכום יתר ולעומס מידע במשפט המלווה היות ותפקידו להבהיר במהירות ובפשטות מה העסק מציע ולמי מיועדים המוצרים והשירותים שלו. לעיתים הלוגו או שם העסק אינם מבטאים את טיבו ואז גדלה אף יותר חשיבותו של המשפט המלווה.

דוגמאות למשפט מלווה: ריטה מארג' – עיצוב תיקים מעור בעבודת יד, אנה צירייף – פתרונות אדריכלים לבתים נוחים, שרון קורן – אמנית השיער.

סלוגן – הוא סיסמת פרסום. הכוונה למשפט שיווקי קצר מתומצת המנוסח על פי רוב באופן מבדר, מתחכם או מסקרן,  כך שיהיה קליט, ייחרט היטב בזכרונם של השומעים ויניע אותם לפעולה. תפקיד הסלוגן להחדיר לתודעה ולחזק את המסר השיווקי המרכזי שמעוניינים להעביר לקהל הרלוונטי באמצעות המותג. חיבור הסלוגן למותג דורשת השקעה רבה של משאבים באמצעות חשיפה חוזרת שלו בערוצי התקשורת, הפרסום והשיווק השונים. ובהעדר תקציב לכך חבל על ההשקעה ואפשר לוותר עליו.

דוגמאות לסלוגן: "נותנים את הנשמה" (אלדן), "לגדול בידיים טובות" (הופ), "בגלל המדע" (סימילאק), "זה טוב, זה טוב, זה אסם" (אסם).

אשמח להכיר אותך ואת העסק שלך ולבנות לו מיתוג מנצח!

להצעת מחיר אני מזמינה אותך להשאיר פרטים בטופס המצורף כאן ואחזור אליך בהקדם

(תוך 48 שעות ביום עבודה).